Hvor mange av dere er alene med barnet 100 %? Og hvordan gjør dere det med avlastning i hverdagen? Bor dere nærme familie som hjelper til, eller har avlastning i form av andre måter - som f.eks. vaskehjelp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det det man kaller avlastningshjem? Har et par vennepar som er avlastningshjem - de har ikke barn selv, og synes det er hyggelig å kunne hjelpe. Aldri tenkt over at det sikkert er gjennom barnevernet. Virker jo som en god løsning for begge parter. Du får avlastning, og den andre familien får gleden av å ha et barn hos seg Er det da 4 dager sammenhengende, eller er det oppstykket?Får avlastning gjennom barnevernet, 4 døgn i måneden er snuppelure hos en annen familie. Men hun begynte ikke med dette før hun var 4 år.
Ellers er jeg så heldig at jeg har familie rundt meg.
Det var ikke mye alenetid du har fått på de 12 årene da. Min er snart to år, og jeg har ikke vært borte fra henne så langt. Alltid vært meg som har lagt henne. Håper at anledningen byr seg at jeg kan ha en natt alene i ny og ne på sikt. For å hente meg litt inn. Blir lite søvn sånn det er nå... men spørs om jeg må flytte til vestlandet for at det skal bli en realitet. Deilig at han kan være litt alene nå da. Hjelper vel godt på detHar en gutt på straks 12 år som jeg er 100% alene om omsorgen for. Har vært det hele tiden. Har hatt svært lite avlastning og hjelp, så for meg er dette normalen. Nå er han så stor at han klarer seg selv i flere timer. Har foreldre i nærheten. Har hatt fire helger med barnefri gjennom disse årene. Da har han vært med besteforeldre på hytta. De er aktive med korsang og mye annet, så begrenset hvor mye de har tid og overskudd. Likevel, det har gått fint. Nyter at han er så stor nå og kan være alene når jeg skal på møter osv.
Har du vurdert avlastning i form av barnevakttjeneste eller er det uaktuelt? Jeg vurderte det, men klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal klare å levere henne til noen jeg ikke kjenner. Føles bare så feil. Tror jeg må prøve å finne noen kjente som kan være interessert i å sitte barnevakt. Føles litt bedre...Alene 100% og har ingen avlastning egentlig. Har besteforeldre til lille som sitter barnevakt i ny og ne. En gang annenhver mnd kanskje.
Er det det man kaller avlastningshjem? Har et par vennepar som er avlastningshjem - de har ikke barn selv, og synes det er hyggelig å kunne hjelpe. Aldri tenkt over at det sikkert er gjennom barnevernet. Virker jo som en god løsning for begge parter. Du får avlastning, og den andre familien får gleden av å ha et barn hos seg Er det da 4 dager sammenhengende, eller er det oppstykket?
Virker som en veldig grei ordning da Da har du jo mulig å gjøre noe innimellom - om enn det bare er å vaske husetVet ikke om det er avlastningshjem, på 4 år har hun vært innom 3 forskjellige. Nei vi har ikke 4 sammenhengende dager, men 1 helg også 2 ukedager. Men det avtaler jeg og familien helt selv, veldig greit!
Virker som en veldig grei ordning da Da har du jo mulig å gjøre noe innimellom - om enn det bare er å vaske huset
Har du vurdert avlastning i form av barnevakttjeneste eller er det uaktuelt? Jeg vurderte det, men klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal klare å levere henne til noen jeg ikke kjenner. Føles bare så feil. Tror jeg må prøve å finne noen kjente som kan være interessert i å sitte barnevakt. Føles litt bedre...