Avføring

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Grønn avføring, tidvis veldig blaut og tidvis med en del slim i. Hva kan der skyldes? Han er ikke blitt introdusert for noe ny mat den siste tiden :/
 
Tann nummer 5 er på vei opp, men ikke merket noe til tannbæsjen på de 4 andre. Han har også hatt slik avføring i 2 dager nå :/
 
Varer fort en uke. Vanlig med hyppig avføring også, gjerne litt sånn "syrete" som gjør stumpen fort rød.
 
"Tannbæsj" er ikke et faktisk fenomen, så dette er nok bare en liten midlertidig endring i avføringen, og ikke nødvendigvis noe å bekymre seg for.
Vi voksne har jo ofte endringer vi også. :)
 
"Tannbæsj" er ikke et faktisk fenomen, så dette er nok bare en liten midlertidig endring i avføringen, og ikke nødvendigvis noe å bekymre seg for.
Vi voksne har jo ofte endringer vi også. :)
Ikke noe dokumentert, på lik linje med feber ved tannfrembrudd. Sistnevnte er visstnok ofte motsatt, at tenner ofte bryter lettere gjennom når barnet har feber/infeksjon i kroppen. Mulig det er samme med tannbæsj. Uansett så har jeg tre barn, og alle har hatt samme greien ved tannfrembrudd. Søker du på "tannbæsj" så ser du at det er veldig veldig vanlig. Poenget er at det ikke er farlig i hvert fall :)
 
Ikke noe dokumentert, på lik linje med feber ved tannfrembrudd. Sistnevnte er visstnok ofte motsatt, at tenner ofte bryter lettere gjennom når barnet har feber/infeksjon i kroppen. Mulig det er samme med tannbæsj. Uansett så har jeg tre barn, og alle har hatt samme greien ved tannfrembrudd. Søker du på "tannbæsj" så ser du at det er veldig veldig vanlig. Poenget er at det ikke er farlig i hvert fall :)

Det er veldig, veldig vanlig at barn har endringer i avføringen uavhengig av hva som skjer ellers i kroppen, og like vanlig at vi foreldre leter etter årsaker. ;)

Nei, farlig er det i utgangspunktet ikke, så lenge det går over. ;)
 
Ikke noe dokumentert, på lik linje med feber ved tannfrembrudd. Sistnevnte er visstnok ofte motsatt, at tenner ofte bryter lettere gjennom når barnet har feber/infeksjon i kroppen. Mulig det er samme med tannbæsj. Uansett så har jeg tre barn, og alle har hatt samme greien ved tannfrembrudd. Søker du på "tannbæsj" så ser du at det er veldig veldig vanlig. Poenget er at det ikke er farlig i hvert fall :)
Min eldste hadde uten unntak syrlig slimete avføring ved tannfrembrudd, og det er veldig vanlig ja! Så på bæsjen at "nå var den gjennom tannkjøttet", og jeg var en munnpiller, så det stemte alltid! Så støtter oppom denne teorien her :)
 
Leste nettopp på en ammegruppe på Facebook at slik avføring kan komme av melkeproteinallergi.
 
Back
Topp