Avbrøt igangsettingsforsøk

Siden jeg har vært inn og ut så mange ganger for innleggelser og vekstestimeringet ++, så har jeg oppdaget at det er stor forskjell på legene på SUS. Jeg har og gitt klar beskjed om hva jeg tolererer osv. De kan si hva de vil, men det er vi som kjenner kroppen vår best. Du får i hvertfall litt oppladning til torsdagen siden gårsdagen kom brått på. Krysser fingrene for at lege nr 2 klarer det på en smerteløs måte❤️
 
Å fysj ja. Hater sånne leger jeg og. De vet best og vet vårt beste, mener de selv. Håper du slipper å møte på de igjen. Fordelen med å ha hatt en sånn opplevelse er jo at vi blir litt tøffere. Utrolig så forskjell det er på legene. Jeg merker at leger er ikke omsorgspersoner sånn som jordmødre og sykepleiere. Syns derfor det er godt å ha en jordmor til stede når jeg snakker med legene.

Ja det er nok lurt.
Jeg traff igjen den ene drittsekken av en lege når jeg skulle settes i gang. HAN hadde ansvaret for meg fikk jeg så vite.
Vips så føyk blodtrykket mitt til vers, og JM kjønte ikke hvordan det kunne skje sånn plutselig. Da måtte daværende ektemann fortelle om tidligere opplevelser med denne legen. Og JM måtte hente legen etter, og ha informert han om hva som hadde kjedd med mitt BT, og selvsagt med lov fra meg/oss. Kom han, og ba om unnskyldning osv. Og skylte på at han måtte ha hatt en dårlig dag den gang han oppførte seg sånn. Da fikk jeg slengt ut av meg at der burde du være så proff, og oppegående at du IKKE tar det ut over pasientene dine som faktisk legger livet sitt, og babyens i hendene dine. Og stoler på deg! Etter og ha fått pratet ut, og frest i fra meg roet BT seg. JM var der, og bakket meg 100%. Og jeg hadde minst mulig med legen, og gjøre så langt det lot seg gjøre.

Men jeg er veldig på vakt, og stoler ikke blindt på legene på SUS mere. Jeg stoler på meg selv, og mine instinkter også fremfor, og stole 100% på dem som svarer i tlf på føden også. Jeg har opplevd ting som sier at jeg må lytte til mors instinktet mitt. Og hva kroppen/mageboer forteller meg. Det holdt på, og gå galt når jeg stolte på samtalen med JM i tlf i 2014! Selv om hele meg skrek at jeg burde bli tatt inn på kontroll så turte jeg ikke og stå på mitt og bare dra inn når de nektet og ta meg inn. Skjer ikke igjen at jeg lar meg stoppe! Flaks for meg så gikk jeg i fødsel, og kom inn likevel, og JM så at jeg hadde hatt rett i at noe var galt!
Låge i basjefylt fostervann i flere dager. Så min diagnose på at babyen var stresset mm var ikke feil. Og JM sa at jeg hadde hatt helt rett, og burde blitt lagt inn straks jeg ringte
 
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.

Sniker! Be om å få xylocain gelé først!! :) lykke til :D
 
Sender deg masse klemmer ❤️❤️ Forferdelig dumt at det blir sånn, er enig med alle over; om det blir ubehagelig igjen så står du på ditt om KS! Ingen skal måtte bli tvunget til noe sånn..
Takk <3 Jeg skal stå på mitt om ks hvis neste forsøk er like misslykket. De trenger ikke å ødelegge meg fullstending. Men håper jo det skal gå greit denne gangen.
 
Stor klem, og masse medfølelse. Jeg syntes modningssjekker, stripping og forsøk på å ta vannet var mye verre enn selve fødselen sist. Har mareritt om det fortsatt, og måtte avbryte en vaginal undersøkelse (skulle ha pga blødning) dette svangerskapet. Er man helt umoden og kanskje har litt annerledes anatomi kan det være sykt smertefullt. Har fått ekstra timer på fødepol. for å snakke om det og forberede meg til kommende fødsel, fordi jeg har slitt sånn med det.
Håper den andre metoden funker bedre, evt at du blir mer moden - jeg kjente omtrent ingenting av sjekkene da jeg først var moden. Masse lykke til!
Ååå. Jeg har faktisk tenkt tanken at opplevelsen igår må nesten være verre enn fødselen. Kroppen er jo ikke fødeklar nå. Pluss at de stikker alt mulig inn er jo mindre naturlig enn at babyen skal ut. Kjenner jeg gruer meg mindre til selve fødselen nå enn jeg gjorde før alt styret igår. Så noe godt kom det vel ut av det. Håper jeg er mer moden på torsdag og at det gjør mindre vondt. Godt at du har fått tid til å snakke om den dårlige opplevelsen på fødepol. Det er ikke greit når det er sånn at noe er så ille. Håper du får en bedre opplevelse denne gangen <3
 
Fyyy, sånn var det når jeg skulle få ballong med nr 1! Grusomt! Nå når jeg fikk ballong var jeg litt moden og jeg merket ikke at hun hadde lagt inn ballongen en gang!
Du kan nok ikke få modningsgel etter tidligere KS. Jeg kunne kun få prostin E tablett når jeg ble igangsatt denne gangen pga tidligere KS. Og Max 3 st. Heldigvis fikk jeg rier etter 2, stormrier igjen!

Jeg ville nok spurt om KS om jeg var deg hvis du er så pass umoden. Det tar jo ofte mange dager å starte en så umoden fødsel. Grusomt!
Det virker som om det er en sammenheng med å ikke være moden og smerter. Merkelig at de ikke opplyser om det på sykehuset. Bare durer på. Måtte du ta ks etter å ha blitt satt igang? Jeg frykter at det allikevel vil ende sånn. Det skal jeg bruke som argument for ks. Ks skremmer meg ikke. Det var en fin opplevelse sist. Men ballongen og det greiene der skremmer meg sinnsykt!
 
Siden jeg har vært inn og ut så mange ganger for innleggelser og vekstestimeringet ++, så har jeg oppdaget at det er stor forskjell på legene på SUS. Jeg har og gitt klar beskjed om hva jeg tolererer osv. De kan si hva de vil, men det er vi som kjenner kroppen vår best. Du får i hvertfall litt oppladning til torsdagen siden gårsdagen kom brått på. Krysser fingrene for at lege nr 2 klarer det på en smerteløs måte❤️
Takk <3 Håper på bedre opplevelse på torsdag. Men ja! For en forskjell det er. Jeg kjenner alltid jeg gruer meg til hvem jeg møter på. Alle igår var veldig snille heldigvis. Syns faktisk litt synd på legen som ikke fikk til ballongen. Hun var veldig koselig. Men jeg har møtt på noen skikkelig utrivelige der og. Det er som om de forventer at vi bare skal finne oss i hva som helst. Satser på en grei lege på torsdag iallefall.
 
Ja det er nok lurt.
Jeg traff igjen den ene drittsekken av en lege når jeg skulle settes i gang. HAN hadde ansvaret for meg fikk jeg så vite.
Vips så føyk blodtrykket mitt til vers, og JM kjønte ikke hvordan det kunne skje sånn plutselig. Da måtte daværende ektemann fortelle om tidligere opplevelser med denne legen. Og JM måtte hente legen etter, og ha informert han om hva som hadde kjedd med mitt BT, og selvsagt med lov fra meg/oss. Kom han, og ba om unnskyldning osv. Og skylte på at han måtte ha hatt en dårlig dag den gang han oppførte seg sånn. Da fikk jeg slengt ut av meg at der burde du være så proff, og oppegående at du IKKE tar det ut over pasientene dine som faktisk legger livet sitt, og babyens i hendene dine. Og stoler på deg! Etter og ha fått pratet ut, og frest i fra meg roet BT seg. JM var der, og bakket meg 100%. Og jeg hadde minst mulig med legen, og gjøre så langt det lot seg gjøre.

Men jeg er veldig på vakt, og stoler ikke blindt på legene på SUS mere. Jeg stoler på meg selv, og mine instinkter også fremfor, og stole 100% på dem som svarer i tlf på føden også. Jeg har opplevd ting som sier at jeg må lytte til mors instinktet mitt. Og hva kroppen/mageboer forteller meg. Det holdt på, og gå galt når jeg stolte på samtalen med JM i tlf i 2014! Selv om hele meg skrek at jeg burde bli tatt inn på kontroll så turte jeg ikke og stå på mitt og bare dra inn når de nektet og ta meg inn. Skjer ikke igjen at jeg lar meg stoppe! Flaks for meg så gikk jeg i fødsel, og kom inn likevel, og JM så at jeg hadde hatt rett i at noe var galt!
Låge i basjefylt fostervann i flere dager. Så min diagnose på at babyen var stresset mm var ikke feil. Og JM sa at jeg hadde hatt helt rett, og burde blitt lagt inn straks jeg ringte
Nei fytti for en lege!! Han hadde en dårlig dag og så gikk det utover deg. Burde nesten blitt sparket. Det hører ikke hjemme noen plass. Han burde nesten tatt en sykedag og holdt seg borte hvis dagen var så ille. Håper ikke han jobber der enda. Jeg har møtt en mannlig lege på føden på sus som jeg ikke syns noe særlig om. Forferdelig arrogant. Ellers har de andre mannlige legene vært greie. Jeg tenker at i en situasjon hvor ting ikke er akutt så går det an å prøve å styre seg unna de verste situasjonene. Men å møte på noen som oppfører seg dårlig i en akuttsituasjon kan faktisk være skillet mellom liv og død. Jeg er helt enig i deg med å stole på seg selv og stå på vårt. Vi kjenner på oss når noe ikke er som det skal. Det gjør ikke de. Det var skremmende det du opplevde i 2014. Det kunne jo gått kjempe galt. For noen nisser enkelte av de er. Så stor forskjell på hvem du møter på telefonen. Jeg har bestemt meg for at hvis jeg skulle havne i en situasjon jeg føler er truende for meg eller barnet så vil jeg bare reise inn dit. Ikke ringe på forhånd.
 
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.

Ble satt i gang med ballong selv, og det var ganske vondt, men ikke sånn som du beskriver altså. Men, kan du ikke også be om lokalbedøvende salve/væske? Det fikk jeg pga utrolig såre slimhinner. Jeg ynket meg sånn at hun som satte den faktisk spurte om jeg var utsatt for overgrep. (noe jeg ikke er). Var bare vondt...
 
Det virker som om det er en sammenheng med å ikke være moden og smerter. Merkelig at de ikke opplyser om det på sykehuset. Bare durer på. Måtte du ta ks etter å ha blitt satt igang? Jeg frykter at det allikevel vil ende sånn. Det skal jeg bruke som argument for ks. Ks skremmer meg ikke. Det var en fin opplevelse sist. Men ballongen og det greiene der skremmer meg sinnsykt!
Ja med første var jeg så umoden at de egentlig skjønte at det ikke ville gå med igangsettelse men kjørte på enda. Holdt på i 4 døgn og fikk tilslutt stormrier og epidural så stoppet det. 6 cm åpen. Hadde aldri klart stormrier uten epidural så angrer ikke på det. Men når jordmor sa etterpå at hun hadde skjønt at det ikke ville gå så føltes det veldig surt å ha gått gjennom 4 døgns helvete. Derfor jeg ville ha spurt om KS hvis jeg fortsatt var like umoden om jeg var deg!

Denne gangen var helt annerledes og igangsettingen gikk bra. Er kjempeglad at jeg fikk føde vaginalt selv om jeg endte opp med stormrier igjen. Var jo mer moden nå.

Håper du får mulighet til å være med å bestemme og at det går bra!
 
Ja med første var jeg så umoden at de egentlig skjønte at det ikke ville gå med igangsettelse men kjørte på enda. Holdt på i 4 døgn og fikk tilslutt stormrier og epidural så stoppet det. 6 cm åpen. Hadde aldri klart stormrier uten epidural så angrer ikke på det. Men når jordmor sa etterpå at hun hadde skjønt at det ikke ville gå så føltes det veldig surt å ha gått gjennom 4 døgns helvete. Derfor jeg ville ha spurt om KS hvis jeg fortsatt var like umoden om jeg var deg!

Denne gangen var helt annerledes og igangsettingen gikk bra. Er kjempeglad at jeg fikk føde vaginalt selv om jeg endte opp med stormrier igjen. Var jo mer moden nå.

Håper du får mulighet til å være med å bestemme og at det går bra!
Å hallemin! Hva er vitsen å torturere folk sånn hvis de vet at de ikke vil lykkes. De bruker jo bort masse penger og ressurser på det og. Håpløst. Føler at det er med meg som med deg første gangen. Jeg er ikke moden og de vet det ikke vil gå, men skal på død og liv prøve. Jordmor som jeg har gått til i svangerskapet har sagt at sjansen er stor for at det ender med ks. Så hvorfor ikke bare gjøre kort prosess.
Kanskje jeg er mer moden på torsdag. Da er det bare en uke til termin.
 
Ble satt i gang med ballong selv, og det var ganske vondt, men ikke sånn som du beskriver altså. Men, kan du ikke også be om lokalbedøvende salve/væske? Det fikk jeg pga utrolig såre slimhinner. Jeg ynket meg sånn at hun som satte den faktisk spurte om jeg var utsatt for overgrep. (noe jeg ikke er). Var bare vondt...
Huff så grusomt. Jeg ble og spurt om jeg var utsatt for overgrep siden det gjorde så vondt. Men det har jeg ikke. Det er jo ikke så rart at det er vondt. Jeg fikk bedøvelsesgel. Det hjalp i starten. Men legen fikk ikke til å sette ballongen riktig. Den falt bare ut. Så jeg har litt tro på en annen lege kanskje kan klare det. Skal gi en person en sjans. Og kun en.
 
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.
Masse lykke til i dag!❤️
 
Ja lykke til i dag, og måtte denne legen få det til fort, og smertefritt! ❤️
Tenker på deg :)

Hold oss oppdatert ;) :p
 
Back
Topp