Avbrøt igangsettingsforsøk

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.
 
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.


Sender deg en million med klemmer! Jeg vet hvordan du føler deg nå! ❤️ ❤️
 
Må bare dele denne historien. Håper ikke det skremmer noen. Men det var helt grusomt. Jeg var på vekstkontroll igår og da så de at det var lite forstervann. I tillegg var blodtrykket mitt veldig høyt. Jeg ble sendt til føden og de la meg inn. Siden jeg skulle settes igang på torsdag så fant de ut at vi kunne bare starte det hele igår istedenfor. Pga tidligere ks så kan de ikke gi meg modningspiller. Derfor måtte de sette ballong. Jeg var helt umoden og det var veldig smertefullt. Legen som holdt på fikk det ikke til. Det ble vondere og vondere. Jeg måtte til slutt få lystgass for å holde ut. Etter flere forsøk tok vi en pause. Jeg blødde og hadde vondt for å gå. Kjentes ut som om noen hadde vært inni meg med en grov fil. Etter en stund kom en ny lege og ville forsøke på nytt. Han hadde en annen måte å gjøre det på sa han. Men da hadde jeg så vondt og var så sliten at jeg hadde ikke motivasjon. Han hadde full forståelse for det og jeg fikk reise hjem for å slappe av og la slimhinnen gro. Har fått time til nytt forsøk på torsdag. Gruer meg ihjel. Babyen kan ikke bli der inne så mye lenger sier de. Jeg spurte om å få keisersnitt heller hvis det ikke er forsvarlig å gå til ting skjer av seg selv. Men de skal på død og liv sette den ballongen :( Jeg har visst litt lang skjede og livmorhalsen ligger langt bak. Så det er derfor de slet sånn med å få det til. Det er nok ikke så ille for de fleste.
Off!!! Hørtes absolutt ikke bra ut!! Men, om de ikke får det til så må du stå på ditt og kreve ks. Det er ikke lett i en sånn situasjon for en er jo fullstendig hjelpesløs. Håper ting begynner å skje av seg selv siden de har begynt å rote inni der. Stå på ditt. Ja, de er leger og vet iht boka, men din kropp kjenner de ikke og det er kun du som kjenner den best. Sender deg mange klemmer!!❤️
 
Uff, høres ikke noe bra ut. Vi får håpe de lykkes bedre med ballongen på torsdag! Også håper - og tror jeg - at de tar KS hvis ungen MÅ ut og ballongen ikke lar seg gjøre neste gang heller. Må den ut, så må den ut! Og vær så tydelig du klarer på hva du orker og ikke orker, slik at de ikke utsetter deg for "tortur".

For de aller fleste er det nok ikke fullt så ille med igangsettelse, men dette er kanskje en likevel en påminnelse om at igangsettelse når man ikke er særlig moden slett ikke er noen easy way out... Er kroppen godt i gang med modning så er det nok litt lettere, men som nesten helt umoden kan det være tøft å bli satt i gang.

Masse lykke til og mange klemmer til deg :)
 
Off!!! Hørtes absolutt ikke bra ut!! Men, om de ikke får det til så må du stå på ditt og kreve ks. Det er ikke lett i en sånn situasjon for en er jo fullstendig hjelpesløs. Håper ting begynner å skje av seg selv siden de har begynt å rote inni der. Stå på ditt. Ja, de er leger og vet iht boka, men din kropp kjenner de ikke og det er kun du som kjenner den best. Sender deg mange klemmer!!❤️
Takk <3 Jeg skal gi de et forsøk til. La de prøve den andre metoden som de snakket om. Hva nå enn det er.. kanskje jeg har modnet litt etter alt rotingen der inne ja. Får håpe. Men for noen stabeist.
 
Uff, høres ikke noe bra ut. Vi får håpe de lykkes bedre med ballongen på torsdag! Også håper - og tror jeg - at de tar KS hvis ungen MÅ ut og ballongen ikke lar seg gjøre neste gang heller. Må den ut, så må den ut! Og vær så tydelig du klarer på hva du orker og ikke orker, slik at de ikke utsetter deg for "tortur".

For de aller fleste er det nok ikke fullt så ille med igangsettelse, men dette er kanskje en likevel en påminnelse om at igangsettelse når man ikke er særlig moden slett ikke er noen easy way out... Er kroppen godt i gang med modning så er det nok litt lettere, men som nesten helt umoden kan det være tøft å bli satt i gang.

Masse lykke til og mange klemmer til deg :)
Takk <3 Nei det skulle ikke være enkelt dette. Jeg var visst så umoden som det gikk an å være. Lillegutt har nok ikke planer om å komme helt enda av seg selv iallefall. Men jeg gir de et forsøk til. Så vil jeg gi de valget mellom å gå til ting skjer av seg selv eller ks. Forstår at ks ikke er en enkel løsning det heller. Men å bli utsatt for tortur og traumer med igangsetting er heller ikke en enkel løsning vil jeg si. Skal iallefall manne meg opp og være litt mer bestemt på torsdag. Nå får jeg forberedt meg mer enn i går.
 
Huff jeg føler med deg :(
Hadde det samme sist gang. De fikk ikke den hersens ballongen inn. Dritvondt :( Ikke før overlegen kom, kjente inni der og hun sa at det var ikke rart de andre ikke hadde klart det, for jeg er visst "skeiv" inni der. Dette hadde hun vært borti før, sa hun, og klarte det på 2 forsøk.
Sier ikke at det samme gjelder deg altså :) Men jeg fikk hvertfall en slags "forklaring" på det. Så denne gangen vet de om det :)
Håper virkelig det ordner seg for deg og at det går bedre på torsdag ❤
 
Huff jeg føler med deg :(
Hadde det samme sist gang. De fikk ikke den hersens ballongen inn. Dritvondt :( Ikke før overlegen kom, kjente inni der og hun sa at det var ikke rart de andre ikke hadde klart det, for jeg er visst "skeiv" inni der. Dette hadde hun vært borti før, sa hun, og klarte det på 2 forsøk.
Sier ikke at det samme gjelder deg altså :) Men jeg fikk hvertfall en slags "forklaring" på det. Så denne gangen vet de om det :)
Håper virkelig det ordner seg for deg og at det går bedre på torsdag ❤
Takk <3 Det hørtes ikke kjekt ut! Godt det var en lege som fant ut hva som var i veien. Kanskje det er noe sånn med meg og. Den siste legen jeg snakket med igår nevnte noe om at han ville sjekke hvordan det ser ut og om hvilken vei livmorhalsen ligger. Da er det kanskje håp. Den første legen bare presset på med alt slags greier. Utrolig så forskjell det er på legene. Noen virker å tro at alle er helt like.
 
Huff.. Så vond opplevelse. Skjønner at du gruer deg til neste forsøk :( kunne de ikke starte med modningsgel når det var såpass umodent?
Sender deg en stor klem ❤️
 
Huff.. Så vond opplevelse. Skjønner at du gruer deg til neste forsøk :( kunne de ikke starte med modningsgel når det var såpass umodent?
Sender deg en stor klem ❤️
Litt rart at de ikke gjorde det ja. Den skal jo være mer naturlig enn tabletter. Skal nevne det til de på torsdag. Jeg vet at gel ofte blir brukt i forbindelse med ballongmodning. Takk for tips <3
 
Uff snakk om, og være amatør uten og tenke over konsekvensene av hva man gjør mot en "forsvarsløs" gravid kvinne som stoler på at hun har, og gjøre med fagfolk da!

Hater sånne leger!
Våre borti 2 stk på sykehuset i samme svangerskap som bare kjørte på, og rett over meg. Det var på overtid i 2004.
Jeg lar dem aldri røre meg igjen om jeg har et ord med i laget, og om jeg blir tvunget så skal de jammen få høre noen sanhetens ord om de ikke lærte noe fra sist de rørte meg, og min mageboer !
 
Off det hørtes ikke noe kjekt ut nei :( sender maaange klemmer❤️
 
Uff snakk om, og være amatør uten og tenke over konsekvensene av hva man gjør mot en "forsvarsløs" gravid kvinne som stoler på at hun har, og gjøre med fagfolk da!

Hater sånne leger!
Våre borti 2 stk på sykehuset i samme svangerskap som bare kjørte på, og rett over meg. Det var på overtid i 2004.
Jeg lar dem aldri røre meg igjen om jeg har et ord med i laget, og om jeg blir tvunget så skal de jammen få høre noen sanhetens ord om de ikke lærte noe fra sist de rørte meg, og min mageboer !
Å fysj ja. Hater sånne leger jeg og. De vet best og vet vårt beste, mener de selv. Håper du slipper å møte på de igjen. Fordelen med å ha hatt en sånn opplevelse er jo at vi blir litt tøffere. Utrolig så forskjell det er på legene. Jeg merker at leger er ikke omsorgspersoner sånn som jordmødre og sykepleiere. Syns derfor det er godt å ha en jordmor til stede når jeg snakker med legene.
 
Stor klem, og masse medfølelse. Jeg syntes modningssjekker, stripping og forsøk på å ta vannet var mye verre enn selve fødselen sist. Har mareritt om det fortsatt, og måtte avbryte en vaginal undersøkelse (skulle ha pga blødning) dette svangerskapet. Er man helt umoden og kanskje har litt annerledes anatomi kan det være sykt smertefullt. Har fått ekstra timer på fødepol. for å snakke om det og forberede meg til kommende fødsel, fordi jeg har slitt sånn med det.
Håper den andre metoden funker bedre, evt at du blir mer moden - jeg kjente omtrent ingenting av sjekkene da jeg først var moden. Masse lykke til!
 
Fyyy, sånn var det når jeg skulle få ballong med nr 1! Grusomt! Nå når jeg fikk ballong var jeg litt moden og jeg merket ikke at hun hadde lagt inn ballongen en gang!
Du kan nok ikke få modningsgel etter tidligere KS. Jeg kunne kun få prostin E tablett når jeg ble igangsatt denne gangen pga tidligere KS. Og Max 3 st. Heldigvis fikk jeg rier etter 2, stormrier igjen!

Jeg ville nok spurt om KS om jeg var deg hvis du er så pass umoden. Det tar jo ofte mange dager å starte en så umoden fødsel. Grusomt!
 
Sender deg masse klemmer ❤️❤️ Forferdelig dumt at det blir sånn, er enig med alle over; om det blir ubehagelig igjen så står du på ditt om KS! Ingen skal måtte bli tvunget til noe sånn..
 
Uff ikke greit i det hele tatt. Mange klemmer fra meg og. Håper legen på torsdag smetter inn den ballongen og at fødselen går etter planen etter det. Masse lykke til.
 
Back
Topp