Auuu

Careone

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Desemberskattene 2024
Flere som har vondt i korsryggen/hoftene? Føles ut som det bare åpner seg i korsryggen min, verker hele tiden og stråler ned i hoften/rompen når jeg står på ene foten.

Noen som har tips? Burde jeg trene? Isåfall hva/hvordan? Gå turer?

Jeg har i korsryggen, og jeg har fått beskjed om at det bare er bra å bevege meg, gå tur osv. Men ikke overdrive. Gjøre forskjellige bekkkenøvelser hver dag. Gå med små skritt. Støtte hendene på lårene når jeg skal reise meg for å avlaste korsryggen. Sove med pute mellom beina og når jeg ligger på sofaen. Ha en pute eller et rullet håndkle helt nederst i korsryggen når jeg sitter i stol og når jeg kjører bil.. Dette er det jeg har fått av tips fra min fysioterapeut :) Føler det hjelper veldig allerede, var der første gang i forrige uke. :)

Ingen tips dessverre, men slenger meg på denne. Den siste uka har jeg hatt så vondt i korsryggen at jeg såvidt får noe gjort. Går mye når jeg er på jobb, og det gjør det så ekstremt mye verre. Sliter med å finne behagelige sovestillinger.

Jeg slet med bekken løs- og låsninger i forrige svangerskap. Svømming, yoga og sykling er gode bevegelser for bekkenet. Når det kommer til sovestilling hjelper det med støtteputer, gjerne under/mellom beina og evt under magen når en sover på siden.

Kjenner det å mer å mer nå.. Hjelper ikke at jeg løper som en tulling på jobb for å rekke over det di late kveldsvaktene ikke gidder å gjøre!!

Er helt kaputt når jeg kommer hjem :o klarer så vidt å fungere med barna :/ heldigvis er de såpass store at de klarer det meste selv :)
Kjenner dette går ikke i lengden . Jammen glad jeg har en fri dag i morgen til å slappe av på :)

Ja!! Siste 2 dagene så har det verket konstant nederst i korsryggen og ut i hoftene. .. begynner å bli fortvila da jeg bare er litt over 10 uker og er 100% sykmeldt... Skal til legen i morgen så får spørre han om noe tips. Men ja, vanskelig å finne gode sovestillinger:/

Back
Topp