Auuu....

megbaremeg!

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Lillegull har så sterke tak at nå blør det fra brystvortene :( håper det går over fort!

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff stakkars, au ja får håpe det gir seg snart.

Har han bare brystvorten inni munnen eller store deler av areola også? Har han riktig sugeteknikk?

Klem ut litt melk etter amming som du lar lufttørke. Bruk ullinnlegg rett på huden. God bedring!

Har han bare brystvorten inni munnen eller store deler av areola også? Har han riktig sugeteknikk?

Klem ut litt melk etter amming som du lar lufttørke. Bruk ullinnlegg rett på huden. God bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum[/quote
Takk for tips ;) har riktig tak tror jeg bare veldig ivrig og sterk :p går nok over men vondt akkurat nå. Får bite sammen tennene de dagene det står på. Har ullinnlegg og bruker purelan synes det er bedre allerede ;)

bare skyter inn her. huden som er på niplene/brunområdet på brystet er veldig lik huden som er på leppene. dvs de gror best i et fuktig miljø, så anbefaler faktisk albueskjell(ja de du finner naturlig på stener ved kysten), eller melkesamlere..

Lillegull har så sterke tak at nå blør det fra brystvortene :( håper det går over fort!

Da lurer jeg faktisk på.. jeg venter ikke før i januar, men har jo et veldig sterkt ønske om å få til amming. Det er så mange som sier at de gir seg fordi det gjør vondt. Er det da man bare skal bite det i seg og håpe at det blir bedre? Eller det er noe annet man kan gjøre? :) Bare lurer for amming syns jeg er noe jeg har lært altfor lite om...

Da lurer jeg faktisk på.. jeg venter ikke før i januar, men har jo et veldig sterkt ønske om å få til amming. Det er så mange som sier at de gir seg fordi det gjør vondt. Er det da man bare skal bite det i seg og håpe at det blir bedre? Eller det er noe annet man kan gjøre? :) Bare lurer for amming syns jeg er noe jeg har lært altfor lite om...

Tror ikke det er noe anna å gjøre enn å bite det i seg og håpe at det blir bedre. Med nr en hadde jeg ikke problemer i det hele tatt etter at han kom i gang med amminga, men frøkna nå er litt mer hardhendt med mammaen sin. Men vi biter tenka sammen og håper vi kan fortsette ;)

Pass på at hun får så mye så mulig av puppen inn i munnen (jeg stappa det jeg klarte inn i frøkna mi sin munn) slik at hun ikke "henger" i brystvorta di. Og så lufttørke med morsmelk på.

Håper det kommer seg!

xx

Det er ofte veldig sårt i starten når mor og barn.skal lære seg teknikken..er jo nytt for dere begge to. Jeg var sår med begge mine i starten, men det.går over etter noen uker som regel. Her blødde jeg med lillesøster, og så gulpa hun etterpå, var ikke hvit melk som kom opp, men rosa :p

Viktig å passe på at de får masse pupp inn i.munnen, ikke bare niplen. da blir du garantert sår.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

jeg synes purelan salven er god! og sjekk at du ikke har sopp. bare smør der det er vått. ellers viktig med rett sugeteknikk,se videoer på ammehjelpen. Går seg nok til! hold ut!

Off, gutten min gjorde også det, veldig ivrig på matfatet :P Håper det ordner seg fort, om du har sår kan du kjøpe sånne små "nett" til å ha i bhen så det ikke setter seg fast, var redningen for meg. De selger dem på ammebutikken. Ellers kan albueskjell være fint, men ikke hele tiden, pass på for sopp i sårene. Lykke til :)

Back
Topp