Sniker
Hør med jordmor hva hun anbefaler.
Jeg ville selv holdt meg i Europa så langt uti svangerskapet, av fare for blodpropp på lange flyturer eller hvis noe skulle skje på turen, tidlig vannavgang eller lignende. Skulle eks vannet begynne å lekke, vil de normalt ikke sende deg hjem i fly i det hele tatt. Kjenner ei som måtte ta helsetransport på vei fra Finland til Norge pga prematur vannlekkasje, rundt uke 30. Det er jo mange som reiser hvor dette ikke skjer, men jeg tenker litt sånn hva hvis.. Kanskje det er morsommere med Australia når dere har fått store barn i stedet.
Jeg synes Berlin er en veldig fin by hvor man kan se masse og spise god mat. Liker også Budapest, der er det i tillegg billig. Eller bare Granca om man vil sole seg

Formen er gjerne annerledes som gravid, og en kan ønske et annet tempo enn tidligere. På en siste ferie før man får barn, ville jeg ha slappet av og spist masse god mat helt uforstyrret. Det er årevis til rolige middager i hverdagen igjen

Hør også med jordmor hvor det er anbefalt å reise med liten baby, og hvor mange vaksiner den bør ha tatt før den drar på langtur, før dere planlegger for mye

vi ble anbefalt å holde oss unna Asia til 15 mnd, og unngå meslingrammede steder i Europa inntil vaksinen var tatt. For oss var det riktig å følge det, men det er mange som reiser hvor det likevel går bra

(har dog ikke hørt om en eneste familie som har reis til feks Thailand uten at babyen har fått reisediare og mistet masse vekt, kjenner til 4 ulike tilfeller selv om det ikke er noe gjennomsnitt).
Ferie med barn er noe helt annet enn uten, det er sant, og man setter gjerne pris på andre ting enn det som kjennes ut som en viktig del av ferien før man får barn.
Jeg ville ha kost meg glugg i en storby, eventuelt dratt på vanlig kjedelig sydenferie.