~August2021~

God morgen
Oppe kl 4 for å se bronsefinale, den vant Norge lett! Tenkte å sive igjen etterpå men det gikk visst ikke
Sove igjen etterpå er ikke så lett, synes jeg
 
Her er det en litt annerledes barneflokk som skal ha frokost.

Vår straks 13 år gamle sønn er byttet med en snart 10 år gammel jente. Niesa mi. Sånne barnebytter liker ungene. Da er guttungen min sammen med fetteren og jentene sammen med kusina, i hvert sitt hus. Hvilken vei vi bytter varierer.

Her hadde vi satt opp telt i hagen når denne avtalen ble til, så jentene har sovet i telt. Litt høy musikk fra en nabo ved leggetid, men det ble da soving til slutt.
 
Og jeg sov altså helt uten unger som vekket meg

Og våkna 6.30 likevel! Blæ. Sove ut er ikke noe jeg kan, lenger.
 
Rusker skikkelig opp i sko og klær til ungene (igjen), føler jeg gjør det ofte for tida. De vokser ut av ting så fort :wacky: måtte sjekke på kottet om jeg fant bukser til minsten i str 104/110, men var dårlig med det. Så da får jeg gå til innkjøp av det hvertfall :) kvittet meg med støvler og sko som har blitt knappe. Ga nettopp vekk 2 søppelsekker, en av hvert kjønn, for en mnds tid siden. Snart fylt opp to til :wacky: jaja, godt å få det ut! En vet at en ikke har kontrollen når en finner diverse tøy som ungene har vokst ut av mens det ligger i kottet :wacky:
 
Her er det en litt annerledes barneflokk som skal ha frokost.

Vår straks 13 år gamle sønn er byttet med en snart 10 år gammel jente. Niesa mi. Sånne barnebytter liker ungene. Da er guttungen min sammen med fetteren og jentene sammen med kusina, i hvert sitt hus. Hvilken vei vi bytter varierer.

Her hadde vi satt opp telt i hagen når denne avtalen ble til, så jentene har sovet i telt. Litt høy musikk fra en nabo ved leggetid, men det ble da soving til slutt.
Så lurt og så moro for ungene :)
 
Så lurt og så moro for ungene :)
Ja, ungene liker det godt, og det er jo ikke sånn at en av oss har fem, som blir litt mye, den som har jentene har tre og den som har guttene har to. Siden min bror har en av hver mens jeg har to jenter og en gutt.

Det ble gutta i telt der og jentrne i telt her.

I dag, litt ute av synk på hvilken dag det er, spurte jeg yngste om hun skulle ligge inne eller ute. Ute er egentlig forbeholdt helg (fri neste dag) for dem av oss som ikke har ferie enda, men hun ligger ute. Ville gjerne ligge uten en voksen, så det er hun og storebroren etter at begge søkenene har ombestemt seg frem og tilbake mange ganger.

I morgen tar vi nok ned teltet, for det var meldt en del regn på tirsdag. Det er i ferd med å skyves på, ser jeg på yr, så vi får se hva vi gjør.

Jeg ønsker meg nesten et LITE hage-telt sånn bare til å sove i. Her setter jo vi opp det 17 kvadrat store familieteltet. Det tar plass i en hage.. Også tar det tid opp og ned. En halvtimes tid.
 
Men, når ombestemming nummer ørten fant sted og jeg endte ute i teltet med minstemor, for helt alene sover hun ikke her, så er jeg litt glad for størrelsen. I alle fall takhøyden. Jeg liker stå høyde...
 
Rusker skikkelig opp i sko og klær til ungene (igjen), føler jeg gjør det ofte for tida. De vokser ut av ting så fort :wacky: måtte sjekke på kottet om jeg fant bukser til minsten i str 104/110, men var dårlig med det. Så da får jeg gå til innkjøp av det hvertfall :) kvittet meg med støvler og sko som har blitt knappe. Ga nettopp vekk 2 søppelsekker, en av hvert kjønn, for en mnds tid siden. Snart fylt opp to til :wacky: jaja, godt å få det ut! En vet at en ikke har kontrollen når en finner diverse tøy som ungene har vokst ut av mens det ligger i kottet :wacky:
Her må det kjøpes inn masse, for det er snsrt leirskole , jeg er svært lite i teresert i å bruke flere tusen på klær og utstyr som ikke brukes men må vel bare bite i det sure eplet å kjøpe ..
 
Tror jeg har fått betennelse i skulderbladet etter arbeidshelga:arghh: Så vondt. Verker som bare det og vært så vondt i natt. Vondt å trekke inn pusten. Noen som har hatt det før? Hva gjorde dere?
 
Her må det kjøpes inn masse, for det er snsrt leirskole , jeg er svært lite i teresert i å bruke flere tusen på klær og utstyr som ikke brukes men må vel bare bite i det sure eplet å kjøpe ..

Samme her. Har to snupper som skal på leirskole samtidig med sin 7.klasse og 9.klasse. Så må handle for 2 stk. Det blir DYRT! Fått DEN utstyrsliste til begge to:arghh: Og det sies at skole er gratiso_O:shifty:
 
Samme her. Har to snupper som skal på leirskole samtidig med sin 7.klasse og 9.klasse. Så må handle for 2 stk. Det blir DYRT! Fått DEN utstyrsliste til begge to:arghh: Og det sies at skole er gratiso_O:shifty:
På barneskolen fikk vi også det, alt kom tilbake ubrukt.. Derfor sitter det langt inne nå å bruke flere tusen på dette, rett før konfirmasjon ..
Var lettere å handle brukt også da han var mindre, nå er det vanskelig å finne noe.

skole er virkelig ikke gratis …
 
På barneskolen fikk vi også det, alt kom tilbake ubrukt.. Derfor sitter det langt inne nå å bruke flere tusen på dette, rett før konfirmasjon ..
Var lettere å handle brukt også da han var mindre, nå er det vanskelig å finne noe.

skole er virkelig ikke gratis …

Nei, får virkelig vondt av de som ikke har råd til det:( Skole skal være gratis, men er det langt ifra.
 
Her må det kjøpes inn masse, for det er snsrt leirskole , jeg er svært lite i teresert i å bruke flere tusen på klær og utstyr som ikke brukes men må vel bare bite i det sure eplet å kjøpe ..
Usj...
Benytter anledning til å handle brukt så lenge jeg kan :nailbiting:
 
Nei, får virkelig vondt av de som ikke har råd til det:( Skole skal være gratis, men er det langt ifra.
Har du prøvd å ta det opp med læreren.
Dersom det er leirskole i regi av skolen, og det er snakk om utstyr med trenger spesifikt til det oppholdet er læreren pliktig til å opplyse om hvor man kan låne det.
 
Back
Topp