August skravletråd

God morgen. Da er mine starte skolen idag.
2 av 3 var superklar til skolen. Han eldste på snart 11 ville helst ikke begynne skolen.
Minste var super klar og sporte flere ganger hvor lenge e det til vi begynner. Vi har ju forberedt han på at han begynner i andre klasse og skall bytte klasserom osv. så kommer han utforbi klassen og sier jeg vet ikke om jeg er klar til at begynne i andre klassen:p

Her begynner de ikke før på mandag, og selv om de gjerne vil ha lenger ferie de to eldste, så er de innstilt på at et skal gå seg til. Litt trøtt på mandag, men det går seg til. Yngste gleder seg, hun begynner i 3. Nytt klasserom ja, og ny lærer, tredje lærer på tre år. Ikke helt heldig, men jeg satser på at det går seg til, og at de helst får beholde denne i to år før de skal opp på mellomtrinnet, i alle fall.

Her begynner de ikke før på mandag, og selv om de gjerne vil ha lenger ferie de to eldste, så er de innstilt på at et skal gå seg til. Litt trøtt på mandag, men det går seg til. Yngste gleder seg, hun begynner i 3. Nytt klasserom ja, og ny lærer, tredje lærer på tre år. Ikke helt heldig, men jeg satser på at det går seg til, og at de helst får beholde denne i to år før de skal opp på mellomtrinnet, i alle fall.
Her har jeg en som begynte i sjette, en i fjerde og en i andre. Han minste har bytta 3 lærer i løpet at 1 klasse. Fikk en ny lærer i januar og hoppes han blir det til han begynner i 5 da må han bytte igjen.

Her har jeg en som begynte i sjette, en i fjerde og en i andre. Han minste har bytta 3 lærer i løpet at 1 klasse. Fikk en ny lærer i januar og hoppes han blir det til han begynner i 5 da må han bytte igjen.
oi, tre på et år var mye!

Eldste min begynner i 10. nå. Har hatt samme lærere alle tre år på u skolen, hadde vel fire lærere i løpet av barneskolen. Mellomste begynner i 7. og er på sine tredje lærer. Også altså yngste som begynner i tredje klasse med sin tredje lærer.

Litt spesielt fr de to yngste er at de i fjor begynte på ny skole med halve klassen ny og begge havnet i den klassen som ikke fikk beholde læreren (to skoler slått sammen, lærerne var de samme, men elevene ble blandet 50/50, og mine unger havnet i klassene som fikk læreren fra den andre skolen)

Her begynner eldste i 2. og gleder seg veldig. Minsten begynner i 1. og vil absolutt ikke :bag:

Skolestart i morgen , siste året på vdg før læretid, blir godt når han kommer i lære tenker jeg.
Mini fortsetter på storbarn , det er jeg aller mest spent på hvordan går

Hurra. De hos kjeveortopeden var så greie:) vi kunne skylde på at jenta hadde hatt fjær så lenge. Blev sist skiftet slutten av mai da slapp vi betale ekstra. Jammen de er nok greie asså.

må bare spør?
bør ikke de som representerer PLAN INTERNASJONAL ELLER REDDE BARN tenke seg om hva de sier infor barn??
Opplevde idag at jeg gikk med 9 åring jenta og der stopper en av de oss og stiller et par spørsmål. Jeg vil ju ikke vær utrivelig og svarer og jeg får høre litt om jenter som ikke får gå på skolen og blir bort gift.
Ja jenta har snakket om dette både på skolen og hjemme. Men at han sko stå mitt i åpen gate og snakke om at jenter blir voldtatt når jeg står der med en 9 åring jenta syns jeg ikke noe om. Syns det blir litt skremmandes for en jenta på 9 at en fremmede begynner snakke om det.
Er det bare meg som er sær eller bør de tenkte seg litt om?
Syns de er så brott på og snakker og på en måte prøver få deg med fortest mulig medlem men tenker seg ikke helt om hvem som står på siden av.

må bare spør?
bør ikke de som representerer PLAN INTERNASJONAL ELLER REDDE BARN tenke seg om hva de sier infor barn??
Opplevde idag at jeg gikk med 9 åring jenta og der stopper en av de oss og stiller et par spørsmål. Jeg vil ju ikke vær utrivelig og svarer og jeg får høre litt om jenter som ikke får gå på skolen og blir bort gift.
Ja jenta har snakket om dette både på skolen og hjemme. Men at han sko stå mitt i åpen gate og snakke om at jenter blir voldtatt når jeg står der med en 9 åring jenta syns jeg ikke noe om. Syns det blir litt skremmandes for en jenta på 9 at en fremmede begynner snakke om det.
Er det bare meg som er sær eller bør de tenkte seg litt om?
Syns de er så brott på og snakker og på en måte prøver få deg med fortest mulig medlem men tenker seg ikke helt om hvem som står på siden av.
Jeg ville kontaktet hovedorganisasjonen om jeg var deg og sagt ifra. Jeg syns ikke det er greit med unge jenter der

Bilen er nesten pakket ferdig

Siste bagen skal ha med litt ekstra når mannen kommer hjem, han er på vei. Maten må ut i bilen, dvs, opp i kjøleboksen og ut i bilen. Jeg tar løs på å fylle den snart. Nå organiserer jeg litt mat til meg og ungene, og mannen når han kommer snart.

Grilling i kveld, men litt mat før vi drar. Ikke til dønnfoss likevel pga værmelding, så vi drar til Åndalsnes. Bare 1,5 time å kjøre i stedet for 3,5 er heller ingen ulempe når det bare er ei helg. Lyst til dønfoss en annen gang, men det blir ikke denne helgen. Kanskje neste år.

Bilen er nesten pakket ferdig

Siste bagen skal ha med litt ekstra når mannen kommer hjem, han er på vei. Maten må ut i bilen, dvs, opp i kjøleboksen og ut i bilen. Jeg tar løs på å fylle den snart. Nå organiserer jeg litt mat til meg og ungene, og mannen når han kommer snart.

Grilling i kveld, men litt mat før vi drar. Ikke til dønnfoss likevel pga værmelding, så vi drar til Åndalsnes. Bare 1,5 time å kjøre i stedet for 3,5 er heller ingen ulempe når det bare er ei helg. Lyst til dønfoss en annen gang, men det blir ikke denne helgen. Kanskje neste år.
Dønfoss er fint, og fin 3D løype ovenfor camping, men fint på Åndalsnes også

Dønfoss er fint, og fin 3D løype ovenfor camping, men fint på Åndalsnes også
Fint er det. Blåst mye i natt, det er tredje gang vi camper på Åndalsnes (første gangen var vi på Mjelva) og to av gangene har det blåst mye på natta. Husker ikke om det gjorde det sist. Det forstyrrer søvnen litt.

Men men. Vi er på camping. Og i dag blir det feiring.

For i dag har jeg og mannen vært foreldre i 15 år!

(merkelig nok er det sønnen vår alle gratulerer )

God morgen
Regn her!
Største sksl på jobb, jeg og mini skal ut og heie på kjæresten til største og på mannen min, de skal løpe i dag . Ellers lite planer.

Sett gjennom julegavekjøp, hva sol mangler og får litt hetta… De vanskeligste er igjen og jeg har ingen aning om hva jeg sksl kjøpe…

God morgen.

Vi har pakket sammen teltet og er på vei hjem.
Det kom plaskregn i 8-9 tiden så det så litt mørkt ut, men det sluttet å regne og det blåste litt og var god temp så det er ikke klissvåt, men det er ikke tørt nok til å pakkes vekk heller så det må henges til tørk på et vis. Vaskerommet til mine foreldre er visst førstevalget. (det er fem ganger så stort som vaskerommet mitt så det er jo faktisk gjennomførbart)

Nå regner det igjen, men nå er vi i bilen på vei hjem så det er greit nok.

Sommerferien er over, eldstemann har hatt bursdag og skolen starter i morgen.

Nei, får vel begynne å forme byggesøknad og dispensasjonssøknad for hagestua på gamlehuset som ble bygget for ca 10år siden... Fikk brev fra kommunen at den var ulovlig og må søkes inn :yuck: evnt kan vi få bot og den må rives :yuck:

Back
Topp