Joda,vi hadde hybrid (kjøpte ny i 2016) og jeg forstod aldri greia med denEller en hybrid til sånne type turer![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joda,vi hadde hybrid (kjøpte ny i 2016) og jeg forstod aldri greia med denEller en hybrid til sånne type turer![]()
Ble ikke noe av dessverre, migrene. Så får ta det en annen helg.Ble det en fin tur?
God bedringBle ikke noe av dessverre, migrene. Så får ta det en annen helg.
Hybrid vil vi ikke ha.Eller en hybrid til sånne type turer![]()
Ja min mann har liksom meninger men bruker ikke alltid nok tid på research. Og da er det vanskelig å komme til en enighet da
Vi tenkte også sånn - aaa om noen år kn vi sikkert ha mindre bil. Også glemte vi litt at ungene faktisk trenger en viss mengde plass i baksetet når de blir tenåringer. Aner jo ikke hvor lange de blir da, men fra man bikker 160-70 er det jo greit at man ikke har hele forsetet o fanget. Og pappaen kommer alltid til å kjøre sitt sete langt bak, for han blir ikke å krympe SÅ mye med åra.
Vi har jo s-Max nå selv med bare to unger og jeg elsker at det er 3 seter bak så en voksen fint kan sitte bak på lenger turer. Vi bytter til elbil når den takker for seg, men satser på at den holder noen år til. Den er fra 2014 så ikke SÅ gammel. Aner ikke hva vi går for etter det, men synes en bil på størrelse med id4 typ virker passe for oss da. Gitt at plassen i baksetet er grei, sånt har jeg ikke begynt å sjekke ut enda. Kommer sikkert noe nytt på markedet innen den tid.
Har du sett på Skoda enyaq? Ikke 3 separate seter dessverre men god rekkevidde og bagasjerom. Ganske ok plass i baksetet også
God morgen ja. Her måtte jeg vekke alle mine kl 8 . De begynner på skolen på onsdag og vi på begynne litt smått.God morgen, det er mandag.
Hverdagen kryper enda et hakk nærmere. Mannen er på kontoret, yngste skal på Sfo, jeg skal på jobb og de to eldste ungene blir hjemme alene, de sover enda. En uke igjen så er det skolestart
Og det blir litt brått på ettersom vi nå har planlagt campingtur i helga, sammen med min bror og mine foreldre, eldstemann her i huset her bursdag så vi feirer det på tur. Krysser fingrene for at vi får gjennomført det.
Her begynner de altså ikke før mandag neste uke, men begynner å smått å få dem opp tidligere ja, eller rett sagt, 12 åringen sto opp klokka åtte "for jeg må venne meg til å våkne" og han som straks er 15 sto nå bre opp fordi han våkna sånn som vanlig, men neste uke må de opp klokka sju så det blir tøffere (på mora også, som somla til over sju selv i dag, det går jo ikke så bra, var på jobb fem på ni)God morgen ja. Her måtte jeg vekke alle mine kl 8 . De begynner på skolen på onsdag og vi på begynne litt smått.
Huset ser ikke ut alt er kaos rundt.
Mye som skal følges hos dere ja. Her har vi en bursdag i september og bursdags barnet har et stort ønske. Vet ikke helt om han får det pga det er så dyrt.Her begynner de altså ikke før mandag neste uke, men begynner å smått å få dem opp tidligere ja, eller rett sagt, 12 åringen sto opp klokka åtte "for jeg må venne meg til å våkne" og han som straks er 15 sto nå bre opp fordi han våkna sånn som vanlig, men neste uke må de opp klokka sju så det blir tøffere (på mora også, som somla til over sju selv i dag, det går jo ikke så bra, var på jobb fem på ni)
Huset er litt lett kaos her også, men ved at vi drar på campingtur for bursdagen trenger vi ikke stress-rydde til selskap, så da får vi heller bare "vanlig-rydde" huset frem mot skolestart og sånn. (Og vaske klær og pakke til camping. Og ha et liv med fotballkamper og treninger og sånn hele tiden (trening mandag, tirsdag og onsdag, kamp torsdag, fordelt over to unger da,) og avreise fredag etter jobb så tidlig som vi klarer, OG altså helst få prøvd ny bil ettehvert. Og minimum skaffet gave til 15 åringen som ikke vet hva han ønsker seg
Livet....
Hverdagen er travel, for denne fotballen vil surre og gå sånn hver uke, så kommer korps og speider og spilletimer og kor i tillegg. Og lekser .
Bil må prioriteres her for den eldste bilen må enten vrakes eller selges til en hobbymeksniker som tenker han har lyst å fikse den. Vi betaler ikke 47k for å få en 16 år gammel bil kjørbar, men vi trenger å erstatte den med en ny (ikke ny da, men ny for oss)Mye som skal følges hos dere ja. Her har vi en bursdag i september og bursdags barnet har et stort ønske. Vet ikke helt om han får det pga det er så dyrt.
Ellers blir det vel jenta som skal i bursdag til 2 st når skolen starter.
Ny bil det vil jeg også ha men det blir ikke. Her må vi prioritere et nytt soverom først og jeg vil helt ja et bad til renovert.
Forøvrig vil jeg gjerne renovere badet også. Det er like gammel som meg. (huset er bygget i 1979. Det er satt inn dusjkabinett og trolig byttet badekar, men ellers ikke gjort nevneverdig mye med det badet siden. Så det trengs)Mye som skal følges hos dere ja. Her har vi en bursdag i september og bursdags barnet har et stort ønske. Vet ikke helt om han får det pga det er så dyrt.
Ellers blir det vel jenta som skal i bursdag til 2 st når skolen starter.
Ny bil det vil jeg også ha men det blir ikke. Her må vi prioritere et nytt soverom først og jeg vil helt ja et bad til renovert.
Ja mye har skjedd siden da , den kobler over til drivstoff når det nærmer seg tomt , og du kan kjøre så fort du vil på strøm . Og du kan velge begge deler eller bare en av dem . Som jeg som kjører to mil til og fra hver dag angrer jeg ikke et sekund på vår hybrid Passat , tror det er 2017. Har spart en del drivstoff der altså . Og går som ei kule om man ønsker , men det er litt sånn manne greier for min del .Joda,vi hadde hybrid (kjøpte ny i 2016) og jeg forstod aldri greia med denden koblet kun inn på strøm da vi kjørte i 10km/t, så jeg så aldri vits i hybrid (som sagt det var en fra 2016, kan sikkert ha skjedd litt siden da)
![]()
Han tester ut alt mulig . Neste gang så blir det hel el bil sier han .Vi hadde ikke plugin da, og det var visst ikke så langt den kunne gå på batteriet heller. Vi har to elbiler nå, og veldig fornøydJa mye har skjedd siden da , den kobler over til drivstoff når det nærmer seg tomt , og du kan kjøre så fort du vil på strøm . Og du kan velge begge deler eller bare en av dem . Som jeg som kjører to mil til og fra hver dag angrer jeg ikke et sekund på vår hybrid Passat , tror det er 2017. Har spart en del drivstoff der altså . Og går som ei kule om man ønsker , men det er litt sånn manne greier for min del .Han tester ut alt mulig . Neste gang så blir det hel el bil sier han .
Har nr 4 på vei , kjøpte den to dager før jeg visste jeg var gravid . Så mistet vi i MA og trodde ikke vi fikk til en til , men det gjorde vi . Samboern har transporter og har fått tak i seter til den , så da ble det billig løsning . Var litt redd for å måtte kjøpe enda større nyere bil hehe. Nå er jo eldste ikke så ofte med oss , så tror vi kan slippe å bytte bil riktig enda . Model y er sikkert braVi hadde ikke plugin da, og det var visst ikke så langt den kunne gå på batteriet heller. Vi har to elbiler nå, og veldig fornøyden med lang rekkevidde (stort batteri) og en liten knøtt med lite batteri (skal byttes ut med model y slik det ser ut nå, håper på at vi kan få til en unge nr 3 etterhvert
).

Vi kjøpte Mustang mach-e ifjor. Lang rekkevidde,hengerfeste og grei nok plass til tre bilstoler. Ikke det største bagasjerommet, men ok plass til oss fire når vi skulle på tur, for vi "skulle ikke ha flere, så trenger ikke tenke på barnevogn". Ops!Har nr 4 på vei , kjøpte den to dager før jeg visste jeg var gravid . Så mistet vi i MA og trodde ikke vi fikk til en til , men det gjorde vi . Samboern har transporter og har fått tak i seter til den , så da ble det billig løsning . Var litt redd for å måtte kjøpe enda større nyere bil hehe. Nå er jo eldste ikke så ofte med oss , så tror vi kan slippe å bytte bil riktig enda . Model y er sikkert bra![]()
Velkommen hjemGod kveld
Tilbake til hverdagen igjen, kom hjem i natt etter noen fantastiske dager i London, fikk ett par timer søvn flr jegmåtte på planleggingsdag .
Kjedelig med sliktSøren her er fjær i tannregulering til jenta løsna litt. Har time på torsdag. Hun sier at hun ikke kjenner den. Må vente og se til imorgen evt ringe in visst det plager hun