August-mammenes fødselstråd

Lene_84

Elsker forumet
August-mammenes fødselstråd

Hvis alle kopierer disse punktene og lager et eget innlegg som dere fyller ut så blir dette oversiktlig.
Det skal kun være ren informasjon i denne tråden, ingen kommentarer og gratulasjoner.
Gratulasjoner lager vi egen tråd for etterhvert som fødslene er i gang.
Om noen ikke kan legge ut informasjonen her selv så send meg en mld så gjør jeg det for dere.
(Lånt inspirasjon fra juni og juli-forumet sin tråd opprettet av Tumle)


Nick:
Fødselsdato:
Termin:
Kjønn:
Barnets navn:
Klokkeslett:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Fødselshistorie:
Bilde:
 
Nick: veslejenta88
Fødselsdato: 16.07
Termin: 01.08
Kjønn: jente
Barnets navn: Marit Elida
Klokkeslett: 04.15
Vekt: 2705
Lengde: hvet ikke pga hoftedysplasi i familien
Fødselshistorie: Ble lagt inn fredag pga lite sovn og fikk sove doser frem til mandag. Tirsdag skulle de strippe meg siden jeg hadde åpning og var moden. Men på mandag kveld begynte det å skje ting og ca kl 23.00 ble vi sendt inn på føden. Da var fødselen i gang Med rier. Vannet gikk utover natten og da gikk det veldig fort. Fikk ikke noen form for smertestillende pga at det gikk så fort. Da pressriene begynte viste det seg at hu lå med hodet til siden. Rett før de skulle sette sugekoppen snudde hu seg. Da gikk det ti min så var hun ute. Ingen sting. Fikk mat rett etter fødselen og ble sendt rett over på sykehushotellet. To dager senere var vi hjemme med gullet vårt. Veldig fornøyd med fødselen etter ett vanskelig svangerskap. Men det var en knute på navlesnoren så hu var mindre enn hu skulle ha vært. Flaks at fødselen satte i gang når den gjorde.
 
Nick: Theamor
Fødselsdato: 31.07.13
Termin: 05.08.13
Kjønn: jente
Barnets navn: ikke avgjort enda!
Klokkeslett: 11.01
Vekt: 3320
Lengde: 49
Hodeomkrets: 35
Fødselshistorie:
Mandag var jeg på sykehuset til oppfølging i forbindelse med mistanke om svangerskapsforgiftning. Samtidig gikk fødselslegen inn og tøyde litt, samt løsnet litt på noe hinner. Fikk ny time på onsdag. Hele tirsdag, og natt til onsdag gikk jeg med mensmurring, og noen beskjedne tak. Ingenting var regelmessig, mannen min kjørte meg opp på oppfølgingen på onsdag morgen siden han har ferie, og ønsket å være med. Nå hadde murringer gått over i tak. Jeg skulle ta ctg, men JM ville bare ta en rask sjekk først (ikke JM for ingenting), og der var det 9 cm åpning. Fikk en fødestue, mens de drev å vasket ut av den, dette var ca kl 10. Kl 10.20 kom JM inn igjen, og tok ny sjekk. Full åpning, og klart til å presse, jeg ned i senga, og hun tok vannet. På tre gode pressriene var hun ute. Gikk veldig fort, og selv om det var vondt, så var det 100 ganger bedre enn forrige fødsel. Barnepleieren hilste jeg på da vi kom på rommet kl 10, men hun så vi ikke igjen før nærmere kl 14.30.
Bilde:ImageUploadedByBV Forum1375366987.222499.jpg


Venter ei lita snuppe 5. august :)
 
Nick: sønnfødt20.12/11
Fødselsdato: 26.07
Termin: 19.08
Kjønn: jente
Barnets navn: Lovise
Klokkeslett: 14.00
Vekt: 3100
Lengde: 47cm
Hodeomkrets: 34cm
Fødselshistorie:
Torsdag besto av vasking, redebygging og en liten sexakt som førte til mensenmurringer. La merke til murringene kl 14. Var til jmvakt kl 19.00 og da var murringene litt sterkere. Mormunn var avflatet og mjuk eller noe slikt, men ingen åpning.
Dro hjem igjen og det dabbet litt av. Rundt kl 23.30 begynte det å bli tak, så tok kontakt med jm igjen og fikk komme inn. 2 cm ;) ambulanse bli bestil og kommer. Ekstra ferge blir satt opp. På fergeturen som varer i 25minutter har jeg tie etter rie, null pause. 4cm.. av ferga og ambulansehellikopter blir bestilt. Nå skal vi til st. Olav! Tykk tåke, de har 25min på å komme, lande å ta av igjen før tåka tettner.. jeg får en sprøyte for å få pauser. 1min pause og rier som varer litt over 1min. Over i hellekopteret, dotter i ørene og kvalm men effektiv transport.
Inne på føden, fortsatt 4cm og epidural blir bestilt. 2timer med epidural og fortsatt 4cm. Drypp blir satt igang. 2timer senere, 7-8cm. Dryppet blir satt litt opp og ned siden kroppen min reagerer voldsomt med rier ;)
Plutselig så er det 10cm og pressriene kommer.. Et problem, jeg får ikke til å presse på rett måte pga epiduralen så mange kommer inn på rommet å vakum blir fiksa. Plopp så var lille jenta ute, akkurat kl 14.00 fredag 26.07 :) svigersøstra mi og mannen var med under hele fødselen ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *
 
Nick: Prikketrusa
Fødselsdato: 3/8
Termin: 9/8
Kjønn: Jente
Barnets navn: Sigrid
Klokkeslett: 02.12
Vekt: 3138 gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Fødselshistorie: Gikk med vondter hele fredagen, men var i tvil om det var ordentlige rier eller bare tull. Utover kvelden ble det imidlertid mer vondt og litt mer regelmessig, så vi ordnet barnevakt og dro inn på sykehuset for å iallefall ta en sjekk. Vi kom inn i 23-tiden, og det var allerede 4-5 cm åpning, så jeg måtte bare innse at her ble det fødsel!
Jeg fikk akupunktur, prøvde badekar og fikk lystgass, og riene ble vondere. Kl 02 tok jordmor vannet, og etter to pressrier var jenta ute kl 02.12! Puh!
Etterpå selve fødselen ble det litt trøbbel pga morkaken satt fast, så den måtte opereres ut med meg i full narkose. Ikke gøy. Heldigvis fikk jeg god hjelp både på intensiv og på barselavdelingen. Ammingen har gått som en drøm fra starten, og veslejenta sover godt om natten (enn så lenge.). :)
Bilde:[/quote]
 
Nick: Bringebær
Fødselsdato: 06.08.2013
Termin: 04.08.2013
Kjønn: gutt
Barnets navn: William
Klokkeslett: 21.59
Vekt: 3760 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 36,5 cm
Fødselshistorie:
Bilde:


Venter nr 3 4. August:)
 
Nick: lykkelig, fødselsdato:02.08, termin: 08.08, kjønn: jente, barnets navn: Adelen, vekt: 3115, 2811 når vi reiste hjem, lengde: 52cm, H.O: 32.5 cm, bilde: ImageUploadedByBV Forum1376307911.603622.jpg fødselshistorie: Hadde 2 cm når jeg kom inn, men ikke helt avflatet livmorhals, så de valgte bruke cytotec for å modne. Fikk første modningstablett på morgenen kl 07.30 men skjedde ingenting, fikk ny 11.30, men kjente fortsatt ingenting. Fikk litt smårier med ca 4 min mellomrom, men ikke så vondt at jeg ville trodd selv hjemme at det var rier. Så gikk det over igjen. Ny undersøkelse 15.30 og hadde da 4 cm men fortsatt ikke helt avflatet livmorhals, så fikk ny tablett. Kjente INGENTING fra 15.30 til 19.30 og ny undersøkelse, bare litt menssmerter så trodde ikke det hadde skjedd noe. Men da var det 5 cm og helt avflatet, så hun tok vannet da kl 20.00. Fikk da helt SYKE rier, de kom tett som hagl og ingen pause mellom dem. Lystgassen var lekk på det rommet, så den fikk jeg ikke. Kl 21 var smertene uutholdige, så jeg ba om epidural for jeg trodde det skulle gå mange timer(slik som sist etter vannet gikk tok det ca 8 timer) anestesilegen kom 21.20 og satte epidural, og fikk beskjed om at det tok 20-30 min før den begynte virke. Smertene var fortsatt grusomme og plutselig begynte det å trykke sinnsykt bak. Hun tok en sjekk da 21.30 (10 min etter epiduralen var satt) og hadde da full åpning og hun kunne se hodet. Hun fikk hastverk og fikk verken på seg plastforkle eller noe, bare kastet seg over ringesnoren for og få inn en jordmor til. Kl var da 21.35 og jeg var nødt til å presse. Kl 21.42 hadde jeg henne i armene mine :) epiduralen rakk ikke engang og virke, så de vonde nålestikkene var forgjeves. Men deilig når alt var overstått. Var kun vondt fra de tok vannet 20.00, til hun var ute 21.42. Så gikk ganske fort da selv om det ikke føltes som om det skjedde noe i timene før. Veldig fornøyd med fødselen, og ikke en eneste rift :)
 
Nick: Ane_Rikke
Fødselsdato: 15.08.13
Termin: 14.08.13
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Emil
Klokkeslett: 07.55
Vekt: 3745 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34cm
Fødselshistorie: Vannet gikk 22.00 på termindagen. Riene startet så smått en time senere. Dro på føden med en gang siden vi har et stykke inn dit, og forrige fødsel var over på fem timer. Kom på ABC-klinikken rett før tolv, og der var dobbeltsengen redd opp og telysene tent. Fantastisk atmosfære! Hadde rier med 5 minutters mellomrom hele natta, prøvde å slappe av så godt jeg kunne i mellom dem. Mannen sov for det meste i denne perioden. Ved 05.00-tiden hadde jeg 4-5 cm åpning. Jeg syns det var lite etter alle de timene, det gikk jo så fort forrige gang! Men derfra satte det fart. Jeg kom meg oppi badekaret rett før seks, og allerede ved sjutiden begynte pressriene. Da hadde jeg 7cm åpning, og det var tøft å puste seg igjennom pressriene. Rett etter halv åtte om morran hadde jeg 9 cm, og jordmora presset i mot den kanten inni der (?) samtidig som jeg presset. Det var helt grusomt vondt! Men 07.55 var gutten ute, på 4 pressrier (som kjentes ut som 30). Vannfødsel var en kjempefin opplevelse, og vannet ga en viss smertelindring i en times tid i hvert fall. Jeg er glad det er overstått, for å si det sånn. Både svangerskapet og fødselen. Nå har vi nettopp kommet hjem fra barsel, og storkoser oss med lille Emil <3 Lykke!!
 
Nick: Raro
Fødselsdato: 13/8-13
Termin:9/8-13
Kjønn:Jente
Barnets navn:Laura
Klokkeslett:10.41
Vekt:2980 g
Lengde:50 cm
Hodeomkrets:33 cm
Fødselshistorie: Ble satt i gang 12/8- med ballongkateter grunnet svf. Hadde da 1 cm åpning og var litt moden. kateter ble satt inn kl 14.00. Sterke menssmerter i en time etter dette. Ble lagt inn på obsposten. Merket ikke noe resten av kvelden.
Våknet med ett rykk kl 0435 neste natt av en rie. Disse kom hvert 10-12 min frem til kvart over 5. Ringte da på jordmor som undersøkte medgkl 05.30. hadde da 2 cm åpning og kateteret var falt ut. Ble satt på ctg registrering, som viste rier. Ringte mannen som hev seg rundt for å komme opp. Riene ble kjapt sterkere og harde. Ble overflyttet til føden kl 0640. Ble da møtt av en skjønn jordmor og en student som undersøkte med halv 8. hadde da 4-5 cm og da tok de vannet. Å da brakte det løs.. Riene var knallharde og jeg pustet meg gjennom. de kom hvert 3 min.. Hadde på forhånd fått beskjed om at jeg måtte ha epidural grunnet svf og denne skulle hjelpe å holde BT nede.. Denne ble satt kl 9.00. Hadde da rier nesten konstant, så de brukte en stund på å få satt den siden jeg ikke hadde sjangs å sitte i ro. Fikk beskjed om at mest sannsynlig ville den ikke ha så god effekt siden jeg var så godt i gang med fødsel, men det ville hvertfall senke bt mitt som jo var poenget med den.. Riene ble mer tålbare men pressriene var kommet, så ble liksom ikke mulig å slappe av likevel. Ble sjekket igjen kl 09.45.. hadde da full åpning og fikk beskjed om å reise meg opp å stå litt sånn at babyen kom godt ned og for å gjøre presseperioden kortere. Fikk så smått begynne å presse kl 10.20-25. Og klokken 10.41 var lille frøkenfryd ute.. Det var en helt fantastisk og stor opplevelse, som jeg ikke er redd for å gjenta en gang.. fikk et lite rift som ble sydd, men var oppe å gikk ganske kjapt..:)
Så fødselen gikk veldig kjapt og var intens, men det var helt fantastisk å få møte den lille jenten som vi har ventet sånn på.:)<3
Bilde:[/quote]
 
Nick: *lykkelige*
Fødselsdato: 11.august 2013
Termin: 19.august 2013
Kjønn: jente
Barnets navn: Tia-Sofie
Klokkeslett: 07.07
Vekt: 2930 gram
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Fødselshistorie: Hadde en omgang med sambo i 6-7 tiden lørdags kveld. Begynte og murre litt med en gang vi var ferdig.. i 20 tiden stod jeg å laga middag, og kjente det kom mer tak i korsrygg og ned i låra og rumpa. Måtte ta meg noen pauser mens jeg spiste middag for å puste litt.. Begynte og ta tida på de, og gikk litt fram og tilbake inne i leiligheten før jeg bestemte meg for å ta en dusj. Etter dusjen så dabbet dette av igjen, så vi fikk besøk av en kamerat av sambo som dro i 1 tiden på kvelden. Med en gang han dro kjente jeg litt tak igjen, og vi bestemte oss for å gå å legge oss sånn at hvertfall sambo fikk litt søvn tilfelle ting skulle skje. I halv 4 tiden hadde jeg ca 3 min mellom hver rie, som varte i 1 - min, så bestemte meg for å ringe føden, fikk da beskjed om at de ville ha meg inn.. Vekte da sambo og fortalte at de ville ha meg inn, men at jeg var usikker på om jeg ville dra inn, for var redd for enda en "bom" tur, så la meg på siden i senga, og rakk å ligge der i 5 sek før jeg sa: NÅ må vi dra.. kl. 5 kom jeg inn på føden, blei da sjekka og hadde 4 cm åpning, fikk litt lystgass under riene, og litt over kl. 7 fikk jeg pressrier, da var det bare å slenge vekk lystgassen, rive av seg sykeskjorta, holde sambo i hånda, ha en kald klut i panna og presse.. Kl.07.07 var lille prinsessa mi ute <3 hu hadde da navelstrengen godt rundt halsen, så kom ikke noe lyd fra henne med en gang, men den kom fort etter at de fikk navelsnora vekk fra halsen hennes :) Pappan klipte navelsnora, en prøve fra navelsnora blei tatt og så fikk jeg hu på brystet <3 Fødselen tok 2 timer fra jeg kom på sykehuset, uten smertelindring, og kun 2 pyntesting !! SUUPER fornøyd med fødselen, jordmora, barnepleieren og sambo, kunne rett og slett ikke hatt en bedre fødsel!

Bilde: Bilde kommer
 
Nick: Lykkeliten
Fødselsdato: 09 August 2013
Termin: 13 August 2013
Kjønn: Jente
Barnets navn: Sofie
Klokkeslett: 01:59
Vekt: 3415 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35
Fødselshistorie:

Tirsdag 6 august hadde jeg jordmor time så stod opp tidlig, følte meg i veldig god form den dagen! ( dagen før var jeg på sjekk på føden for lite liv å fikk vite at jeg hadde mye fostervann og de sa hun var nesten 4000g.
Jeg møtte ei venninne etter jordmor å vi bestemte oss for å dra på kafè og handing. Noe som endte med handling i 5 timer! Når jeg kom hjem var jeg utslitt. Lagde en kjapp middag å gikk til sengs. Å i det jeg traff sengen gikk vannet.
Hele natten lakk jeg fostervann i hver bevegelse jeg gjorde og hadde små "mensrier" gjennom hele natten.
På morgen dro vi bort på sykehuset å sjekket at alt var som det skulle, men ble som forventet sendt hjem og ble sagt jeg skulle komme tilbake kl 22:00,
Jeg hadde veldig vondt i ryggen å gikk med rier hele dagen men de varte ikke mer enn i noen sekunder og var over 20 minutter i mellom de.
Mannen min klarte også å skade seg den dagen så sykebilen kom å hentet han.. Han måtte se 5 sting i foten og lime noen negler. Jeg var veldig ute av meg å gråt store deler av dagen.
Vi laget middag å jeg spiste i intervall med riene, etter jeg hadde spist så dro vi for da gjorde det utrolig vondt.
Når jeg kom bort ble jeg sjekket med en gang å da hadde jeg 5 cm åpning. kl 2100. Kl kvart over 12 hadde jeg 10 cm og fikk presse trang. Kl 0115 ringte de etter lege for jeg var helt utslitt og hun satt fast med hode. De bestemte seg å ta henne med vakuum, mot slutten ble det ganske hektisk for jeg hadde ikke krefter etter å ikke ha sove siden natt til tirsdag ( å dette var jo natt til fredag ) å pulsen hennes gikk nedover. Jeg ble kjempe stresset å presset med og uten rier og hun kom til slutt flygende som mannen forklarte det som.
Tempraturen hennes var ganske lav de første døgnene men når først hun kom seg kom hun seg raskt. Måtte sy en del sting, men har begynt å komme meg nå! Hadde gjort det igjen om jeg måttet det! Nå har vi vært hjemme i en uke idag <3

sofie.jpg
 
Nick: madison25
Fødselsdato: 18.08.13
Termin: 16.08.13
Kjønn: jente
Barnets navn: Leah
Klokkeslett: 01.09
Vekt: 3230gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 33 cm

Fødselshistorie:
Fredag 16.08 på termindagen hadde jeg time hos jordmor. Hun sjekket alle de rutinemessige tingene og alt så fint ut. Jeg hadde tidligere snakket mye med henne om overtid og at jeg var bekymret for å gå like lenge over som med storebror (13 dager over) og hadde bestemt meg for at idag skulle jeg ta motet til meg og spørre om hun kunne strippe meg litt hvis jeg var moden. Denne dagen hadde hun selvfølgelig med seg en jordmorstudent (great!). Jeg er litt sjenert av meg og tenkte at det var litt dårlig timing, men bestemte meg likevel for at det får bare stå til og at jeg skulle spørre likevel. Jeg var lei, og ganske sikker på at jeg var godt moden siden jeg hadde hatt tre modningsakupunkturtimer og hadde mye kynnere, nedpress og vonde stikninger i underlivet. Jordmorstudenten sjekket hvor moden jeg var og hun sa jeg var godt moden og hadde ca 2-3 cm åpning. Hun kunne godt strippe meg hvis jeg ville (hurra!!) :D Som jordmorstudenter ofte er var hun veldig forsiktig, så jeg ba henne ta i litt :p Resten av dagen gikk jeg med hyppige kynnere og jeg blødde litt, men ikke mye. Vi hadde oss en god runde i senga også i håp om at det skulle få fart på sakene :D

Natt til lørdag 17.08 og hele dagen hadde jeg veldig kraftige kynnere som kom med ca 10 min mellomrom. Vi dro på Leo´s Lekeland med storebror (2,5år) og søskenbarnet hans på 4 år og jeg følte egentlig at formen var god, selv om kynnerene begynte å bli slitsomme. Vi dro hjem å spiste middag og klokken begynte å nærme seg 18.00 og jeg kjente at kynnerene begynte å bli ubehagelige og de varte i litt over 1 minutt om gangen. Jeg hadde også blødd endel iløpet av dagen (noe jeg aldri før har gjort etter sex) og sa til sambo at nå var det definitivt noe på gang. Vi ringte svigermor for å informere henne om at det kanskje ble fødsel og hun ville vi skulle komme med storebror med en gang slik at han kunne sove der, bare sånn i tilfellet. Bedre føre var mente hun. Sambo dro å leverte han der og var tilbake rundt kl 20.00. Da hadde jeg tatt en tlf til føden i mellomtiden for å høre med de, og de mente det absolutt hørtes ut som det var fødsel på gang så de ville jeg skulle komme inn iløpet av kvelden når jeg selv følte for det. Klokken ble 21.00 og nå var jeg ikke lenger i tvil, kynnerene hadde gått over til vonde rier som kom med 6-7 min mellomrom. Jeg måtte konsentrere meg for å puste meg igjennom de, men følte fortsatt at det ikke var "vondt nok" til å dra til føden riktig enda. Det siste jeg ville var å ligge mange timer på sykehuset. Kl 21.30 gikk sambo å la seg for å samle litt krefter og ba meg vekke han når jeg ville at vi skulle dra. Klokken tikket mot 22.45 og nå kjente jeg at vi MÅTTE dra med én gang for nå var det virkelig begynt å gjøre vondt. Sambo spratt opp og vi heiv oss i bilen. Det var en lite behagelig kjøretur for å si det mildt. Da vi ankom sykehuset kom riene med 2 min mellomrom og jeg sleit med å gå turen opp til føden. Jeg ble straks lagt til registrering og riene var utrolig kraftige og jeg hadde 5-6cm åpning. Jeg fikk klystér og hoppet i badekaret med én gang. Nå var klokken blitt 23.30 og jeg lå å vrei meg i badekaret hver gang riene kom. Det var stappfullt på føden så jordmor var svært lite tilstedet, kun innom noen få ganger for å plotte inn noen greier på pc´n. Jeg lå i badekaret helt til kl 01.00 da jeg plutselig fikk en intens trang til å presse og vannet mitt bare fosset ut!! (merket godt at vannet gikk selv om jeg lå i badekar) Jeg skreik til sambo at han måtte få jordmoren inn her litt brennkvikt for nå kom barnet!! Jordmor kom og ville ha meg opp i senga for å presse mer der, noe jeg gikk med på. Jeg la meg ned på siden i senga (ikke fødeseng, men mer som en vanlig dobbeltseng da dette var en fødeavdeling med kun naturlig smertelindring) og presset i 6 minutter før hun ploppet ut! :D Klokken 01.09 hadde jeg henne på brystet mitt og hun fikk ligge å suge og kose seg i 1,5 time før de veide og målet henne. En drømmefødsel i mine øyne som gikk kjapt og greit uten en eneste rift eller sting :)

Her er prinsessa 8 dager gammel :love7
ga3a8asy.jpg
 
Nick: Lene_84
Fødselsdato: 24.august
Termin: 29.august
Kjønn: Jenta
Barnets navn:Naomi
Klokkeslett: 18:55
Vekt: 3745g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 36cm
Fødselshistorie: Min fødsel starta fredag 23.8 trudde eg. Fikk noen gode rier mens eg lagde pizza te kvelds. Ringte jordmor mi, som meinte eg skulle reisa ned på sjukehuset. Fikk pakka resten av baggen og sekken te prinsen og levert han hos naboen. Me reiste hjemmanfra ca 19.30 og var på sjukehuset 21.30. Da hadde selvfølgelig riene mine dabba av:(, men det var 3 cm åpning:) Me fikk oss ei vente-stue, og håpet at riene mine skulle ta seg opp igjen iløpet av nattå!
Det gjorde det ikke, for eg våkna opp i 8-tiå og hadde NULL rier!! Blei sjekka av JM som kunne fortella meg at eg hadde nå 4 cm åpning, men INGEN rier!! Blei enige med hu at hu skulle strippa meg GODT! Noe hu gjor, også kunne me ta oss ein tur i byen og handla men komma tilbake igjen viss det tok seg opp! Fikk noen smårier rett etter stripping, men det var det.. (blæææ) Så me reiste på et kjøpesenter, fikk handla litt småting og kikka litt i butikkar!! Men ingenting sjedde noe mer! Da blei meg og sambo enige om at me fikk ta oss ein tur i skogen for å ta oss ein kjapp hyrdestund :p Etter det reiste me tilbake til sjukehuset, UTEN rier!! Eg sprang opp trappene til 5.etasje i håp om at det skulle bli litt mer rier. NOPE!!
Fikk et klyx etter me kom tilbake, for det er jo et kjerringråd... Men det funka jo ikke det heller, så da blei det litt trappespringing igjen :p
Litt over 15 var eg LEI, da var det "take it, or lave it". Ringte på JM og blei enige om at hu skulle sjekka meg og om det ikke hadde blitt noe særlig mer åpning så skulle eg få reisa hjem. Men skal fortella dokken det at det ikke blei noe tur hjem på oss, for eg hadde godt 6 nesten 7 cm åpning! Her var det bare å ta vannet for eg skulle få rier :)
Vanne blei tatt ca 16:30. Riene kom ganske kjapt etterpå :)
Smertelindring var LYSTGASS!!! (for ein lykke, ei deilig fylla ;)) Litt øve halv 7 begyte pressriene og 20 min etterpå 18:55 var Prinsesse Naomi ute av mammas mage :)

Bilde:naomi.jpg
 
Nick: feb10&aug13
Fødselsdato: 19.august
Termin: 11. august
Kjønn: jente
Barnets navn: Emma
Klokkeslett: 08.44
Vekt: 4340 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Fødselshistorie:
Mandag 19. august kom endelig snuppa vår, 8 dager på overtid <3 Fødselen startet natt til mandag kl 01.00, begynte å få skikkelige tak fra 02.30, så vekket mannen. Han begynte å ta tiden på riene, det startet med 10 min, så 9, 8.. neste gangene han tok tiden var de nede i 2-3 min og varte i ca 1 min og 20 sekunder. Da ringte han føden, jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å tenke på annet enn å puste meg gjennom riene. Jordmor han snakket med sa vi kunne komme inn med en gang. Barnevakt ble kontaktet og kom hit raskt. Bor bare noen minutter unna sykehuset så ca 20 min etter vi hadde ringt inn var vi på føden. Ble sjekket og jeg hadde 4 cm, fikk fødestue og pustet meg gjennom riene og gikk rundt i 1 time, da økte smertene og jeg fikk jordmor til å sjekke meg igjen- 5 cm- fikk da lystgass. Etter en liten stund i senga var jeg opp og gikk litt rundt igjen, hadde også en prekestol som jeg lente meg mot under riene, med lystgassen godt plantet i ansiktet. Slik holdt det på et par timer, før jeg igjen kjenner at smertene har økt veldig.. jordmor sjekker igjen og da var det 7 cm, men en vannlomme lå forran.. denne fjernet jordmor og da fikk jeg pressrier med en gang.. i løpet av et halvt min da, var lille prinsessa vår født <3 <3

nyfødt vs 1 uke.jpg
 
Last edited:
Nick: Marte83
Fødselsdato: 27. august 2013
Termin: 30. august 2013
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Markus Nathaniel
Klokkeslett: 06:08
Vekt: 3600 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 35
Fødselshistorie: Kommer...
 
Nick: JemimasBaby

Fødselsdato: 21/8 2013

Termin: 30/8 2013

Kjønn: Jente

Barnets navn: Ingvild

Klokkeslett: 07.08

Vekt: 3415g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 34cm

Fødselshistorie:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fortsettelse på innlegg ovenfor:
Fødselshistorie:
Våkna og måtte på do kl.1, og oppdaget at truseinnlegget var helt rosa og fuktig. Ringte sykehuset for å høre om det kunne f.eks ha vært vannet/slimproppen som hadde gått. Fikk beskjed om at det sansynligvis var i gang ja. Første rien kom klokka 2, men var så svak at jeg kunne ha forvekslet det med luft i magen.. 2 timer etter satt vi i bilen på vei til sykehuset. På vei ut døra hadde jeg kraftige rier hvert 20.min (hadde en time til sykehuset, så ville ikke vente mer) men allerede etter noen minutter i bilen var det pluttselig bare 6 min imellom! Litt over halveis var det 3 min imellom, og jeg håpte vi ville rekke fram i tide. På sykehuset ble jeg sjekket: 6 cm åpning, og da gikk vannet. Kort tid etter fulgte jordmor meg og samboeren inn på rommet der det hele skulle skje, og jeg fikk tilbud om å få legge meg litt i badekaret. Innen jordmor hadde skrudd på vannet, strevde jeg med å holde meg på beina, og hun ville ta en ny titt. Full åpning! Vi ble enige om at å føde i badekaret kunne være en fin ting, spesielt siden jeg ikke rakk noen annen form for smertelindring. Jeg følte selv dette tok lang tid, men 2 timer etter å ha ankomt sykehuset, var jenta vår ute. Jeg kjente at hodet kom ut og forventet å måtte vente litt med resten av kroppen, så jeg trodde knapt mine øyne da hun blei lagt i armene mine :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nick: Ninamamma
Fødselsdato: 22.08.2013
Termin: 03.09.2013
Kjønn: Jente
Barnets navn: Ellinor
Klokkeslett: 14.54
Vekt: 3620 gram
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Fødselshistorie: Jeg skulle ha planlagt keisersnitt en uke før termin, men på grunn av svangerskapsforgiftning ble det nesten enda en uke tidligere. Det var flere operasjoner før meg den dagen, så jeg kom ikke på operasjonsstua før i 2-tiden. Det tok ganske lang tid på å få satt spinalbedøvelsen, men da den endelig satt så tok det ikke lang tid før operasjonen var i gang. Det tok vel omtrent 5 minutter fra operasjonen var startet til den lille vakre jenta mi var ute og lagt på brystet mitt før hun ble tatt inn til vask, veiing og måling. Fikk tilbud om likegyldighets medisin mens de sydde meg igjen, men da kunne jeg ikke få jenta mi inn igjen, så jeg valgte å få jenta mi på brystet igjen og da gikk de 30-40 minuttene med sying ganske fort unna. Ble kjørt på intensiven og lå der og ble passa på til jeg fikk igjen følelsen i beina et par timer etter operasjonen. Da ble jeg kjørt opp på rommet mitt hvor pappaen satt med jenta vår. :)
 
Nick: V3ro9ca86
Fødselsdato: 19.08.13
Termin: 30.08.13
Kjønn: Jente
Barnets navn: Julie Marie
Klokkeslett: 01.12
Vekt: 3260
Lengde: 49
Hodeomkrets: 35.5
Fødselshistorie: Ble lagt inn 15 dager før termin pga mye sterke smerter pga nyrestein og hydronefrose. 13 dager før termin kl 10.45 fikk jeg modningspille. Kl 16.30 begynte svake rier (maserier) og 18.30 gikk vannet. Rundt midnatt fikk jeg er sprøyte som skulle stoppe disse maseriene, men rundt midnatt så begynte riene igjen. Den natta sov jeg mellom hver rie. Riene fortsatte med jevne mellomrom og jeg tok meg et bad for å lindre smertene, gikk tilbake på rommet og fikk lagt meg litt på senga igjen og fortsatte å puste meg gjennom riene. På kvelden ble jeg flyttet inn på fødestua for å få epidural og prøve å få litt fortgang på ting. Etter en liten stund sluttet epiduralen å funke og da begynte pressriene. Eneste problemet var at babyen flyttet seg nedover mens jeg stod på 4 cm åpning. Legen ble ringt etter og fra han ble ringt etter og til ungen var ute tok det ca 40 min. Etter 32 timer med rier så var det godt å endelig være ferdig :) Etter en stund på intensiven ble jeg kjørt opp til rommet og fikk sett den nydelige datteren vår :)
 

Nick: Lavendel
Fødselsdato: 05.08.2013
Termin: 26.08.2013
Kjønn: To stykker - ei jente og en gutt
Barnets navn: Emma og Eivind
Klokkeslett: 07:03 og 07:04
Vekt: 2795 gr og 3120 gr
Lengde: 48 cm på begge
Hodeomkrets: 34 cm på begge
Fødselshistorie:

Vi ble satt i gang i uke 37'2 pga avflatende vekstkurve på jenta. Ble lagt inn på sykehuset i Drammen på lørdag 3.8. og vannet ble tatt kl 21 på søndag. Epidural som var anbefalt av både leger og jordmødre pga mulige komplikasjoner ved tvillingfødsle ble satt inn etter midnatt på mandag sammen med riestimulerende. Kl 03.00 kom den første reaksjonen fra jenta med høy puls. Riestimulerende ble stoppet og pulsen hennes gikk ned. En stunde etter ble det gjort ett forsøk til med riestimulerende og pulsen gikk opp igjen. Så prøvde vi en stund uten for å se an progresjonen som kom aldrig lengere enn ca 5 cm åpning. Godt over kl 06 mandag ble det tatt en avgjørelse om å gjøre ett hastekeisersnitt. Jeg var våken gjennom hele operasjonen. Fikk høre fra anestesilegen at vi hadde fått to velskapte barn og ble veldig lettet. Neon minutter senere kom pappaen og jordmor inn med de begge og jeg fikk hilst og gitt de et kyss hver :)

Rask og fin operasjon og jeg var oppe samme dagen på kvelden. Vi var på sykehuset en uke før vi kom hjem med de to herlighetene <3<3

Bilde:
image.jpg
 
Back
Topp