August 2025

Jeg kan settes som ruger etter å ha fått satt inn et embryo på dag 3 (8-celler). Fikk ut 13 egg, 8 var moden og kun 2 ble befruktet med ICSI. Dette føles ordentlig kjipt, hadde håpet at ICSI gjorde susen å at eggene bare trengte litt hjelp. Dette er 3-runde med dårlig resultat. Tidligere har de få som har blitt befruktet stoppet opp mellom dag 4 og 5.Føler egentlig at dette innsette er unødvendig, for hvorfor skulle dette ikke stoppe opp?

Sannsynligheten for graviditet er nok under 10 % med bakgrunn av mange år uten prevensjon, aldri vært gravid og nå 3 runder Ivf hvor det ene ble avbrutt på grunn av ingen egnede egg. Jeg er ung og har en AMH på 42. Et forsøk til offentlig før man må over til privat sektor - hvor mange runder må man gjennom? det føles spesielt tung når man vet at sannsynligheten for noen på frys slik at man slipper stimulering hver runde, er svært liten. Hva om det aldri går?

En smule negativ - men føler ingen begeistring eller spenning til at jeg har har hatt innsett. Utakknemmelig? Ja

Det er iallfall godt å få skrevet ned tankene og fortalt de til noen (dere). Dagen i morgen føles nok bedre :happy:

Jeg kan settes som ruger etter å ha fått satt inn et embryo på dag 3 (8-celler). Fikk ut 13 egg, 8 var moden og kun 2 ble befruktet med ICSI. Dette føles ordentlig kjipt, hadde håpet at ICSI gjorde susen å at eggene bare trengte litt hjelp. Dette er 3-runde med dårlig resultat. Tidligere har de få som har blitt befruktet stoppet opp mellom dag 4 og 5.Føler egentlig at dette innsette er unødvendig, for hvorfor skulle dette ikke stoppe opp?

Sannsynligheten for graviditet er nok under 10 % med bakgrunn av mange år uten prevensjon, aldri vært gravid og nå 3 runder Ivf hvor det ene ble avbrutt på grunn av ingen egnede egg. Jeg er ung og har en AMH på 42. Et forsøk til offentlig før man må over til privat sektor - hvor mange runder må man gjennom? det føles spesielt tung når man vet at sannsynligheten for noen på frys slik at man slipper stimulering hver runde, er svært liten. Hva om det aldri går?

En smule negativ - men føler ingen begeistring eller spenning til at jeg har har hatt innsett. Utakknemmelig? Ja

Det er iallfall godt å få skrevet ned tankene og fortalt de til noen (dere). Dagen i morgen føles nok bedre :happy:
Så kjedelig når ting ikke går. Dette er en tung og lang prosess. Virkelig godt å ha et sted å få utløp for frustrasjon. Kjenner at det er en Berg og dalbane i følelser og svinger fort.
Men trengs bare 1 bra egg:)
Håper dette var det!!
Har du eller partner vært gjennom noe utredning, siden resultatene er dårligere enn forventet?

Da blir det innsett på meg 2/9, hvis egget tåler opptining :happy:
Slimhinnen så bra ut, men lå mellom 5,8 og 6,7 mm. Noen som har noe erfaringer?
Hva var tykkelse på deres?
Syklusdag 13 i dag, skal sette siste dose pergoveris i dag og ovitrelle i morgen.

Syklus dag 1!
Oppstart på Letrozol dag 3. Ultralyd for å følge opp slimhinnen 5/9.
Mulig FET innsett i uke 37 :hello2 :love017
Kanskje hive meg på september gruppa nå da :dance008

Vi har fått henvisning til St. Olavs og har vår første samtale med Fertilitetsseksjonen 8. september. Jeg er veldig spent på hva vi kan forvente oss på den timen.:happy:

Mannen min er sterilisert, så vi antar at det blir aktuelt med ICSI og TESA.

Jeg lurer derfor på:
  • Hva skjedde under deres første samtale på St. Olavs?
  • Fikk dere en konkret plan videre, eller var det mest informasjon/utredning?
  • Hvor lang tid gikk det fra den første samtalen til dere faktisk kunne starte behandling?
Jeg kjenner at jeg blir veldig utålmodig :nailbiting: Det er bare et par uker igjen til timen, men jeg skulle så gjerne visst mer om hva som venter oss. Alle erfaringer og tips tas imot med stor takk:happy093

Vi har fått henvisning til St. Olavs og har vår første samtale med Fertilitetsseksjonen 8. september. Jeg er veldig spent på hva vi kan forvente oss på den timen.:happy:

Mannen min er sterilisert, så vi antar at det blir aktuelt med ICSI og TESA.

Jeg lurer derfor på:
  • Hva skjedde under deres første samtale på St. Olavs?
  • Fikk dere en konkret plan videre, eller var det mest informasjon/utredning?
  • Hvor lang tid gikk det fra den første samtalen til dere faktisk kunne starte behandling?
Jeg kjenner at jeg blir veldig utålmodig :nailbiting: Det er bare et par uker igjen til timen, men jeg skulle så gjerne visst mer om hva som venter oss. Alle erfaringer og tips tas imot med stor takk:happy093

Nå er det 8 år siden mitt forsøk på st Olavs så andre må gjerne rette meg om dette ikke lenger stemmer. Det finnes også en tråd for St Olavs prøvere her som du kan prøve å spørre i!

Vi var ferdig utredet hos gynekolog + sædprøve når vi ble henvist. Første samtale var derfor bare over telefon med plan for forsøk mener jeg. Vi bodde langt unna og jeg er sykepleier så trengte ikke sprøyteopplæring. Men tipper samtalen er dette + sprøyteopplæring. Innvendig UL og sædprøve muligens. Vi kunne starte på neste syklus men det ble lenger tid fordi vi ventet på svar på en kromosomprøve som må taes ved dårlig sædkvalitet. Akkurat hvordan ventetiden er nå tipper jeg du får bedre svar på i den St Olavs tråden. ICSI gikk bra for oss, vi fikk 2 barn av 1 forsøk (1 fersk og 1 frys, et negativt fryseforsøk i mellom der). :) lykke til! Skjønner godt informasjonsbehovet, er likedan selv.

Du kan sette meg på videre til september. Eggløsning ble forsinket så oppstart ca 4. sept. Har laget september tråd for de som skal videre! :love017

Da blir det innsett på meg 2/9, hvis egget tåler opptining :happy:
Slimhinnen så bra ut, men lå mellom 5,8 og 6,7 mm. Noen som har noe erfaringer?
Hva var tykkelse på deres?
Syklusdag 13 i dag, skal sette siste dose pergoveris i dag og ovitrelle i morgen.
Jeg hadde 6,7 i slimhinne 1 uke før jeg satte inn det som ble datteren min. Men hadde 7,6 i slimhinne nå 5 dager før et forsøk som ikke gikk og over 8 mm i slimhinne på den som endte i spontanabort. Så flere faktorer som spiller inn her ja! Masse lykke til!

Syklus dag 1!
Oppstart på Letrozol dag 3. Ultralyd for å følge opp slimhinnen 5/9.
Mulig FET innsett i uke 37 :hello2 :love017
Kanskje hive meg på september gruppa nå da :dance008
Hæ får du starte rett på denne syklusen etter totalfrys? Er det vanlig? Hvorfor ble det totalfrys? :happy:

Føler sånn med deg, det er et brutalt og tungt opplegg vi er med på. Og må være lov å være skuffet over totalresultatet selv om du har satt inn nå. Skal krysse alt jeg har for deg, det kan være denne gangen det skal gå:Heartred

Krysser alle fingre for at dette er gullegget tross alt:Heartred

Jeg kan settes på ikke gravid @Malave - testene utvikler seg ikke så det er dessverre bare otrivelle som har lurt meg (fremdeles skygge 14 dager etter sprøyte). Tar en nødvendig pause fra babyprosjekt men kommer sterkere tilbake forhåpentligvis i oktober for innsett av snøkrystallen vår på frys ❤️ Lykke til alle dere andre!

Jeg kan settes på ikke gravid @Malave - testene utvikler seg ikke så det er dessverre bare otrivelle som har lurt meg (fremdeles skygge 14 dager etter sprøyte). Tar en nødvendig pause fra babyprosjekt men kommer sterkere tilbake forhåpentligvis i oktober for innsett av snøkrystallen vår på frys ❤️ Lykke til alle dere andre!
Det var trist å høre :Heartred Håper du får en god pause og kan starte på igjen med masse energi igjen i oktober!

Vært på kontroll i dag og jeg var godt nedregulert (lang protokoll), så begynner på stimulerende med gonal-f i morgen og har neste kontroll time 4/9. Så jeg blir over til september gruppa.
Fikk en glad nyhet, hun fant mellom 11-12 eggposer hos meg. De har vanligvis kun sett 9 (både offentlig og privat). Hun sa det varierte litt hver syklus, det var et litt motsiende fra de har fortalt meg før? Andre med samme erfaring?
Har siste tiden vært sykemeldt fra en svært psykisk belastende arbeidssted og jeg har tatt Uniqinol i tillegg, jeg tror og håper det kanskje har hjulpet?! :Heartbigred

Så leit å høre, håpet sånn for det. Vi snakkes i Oktobergruppa :Heartred

Back
Topp