August 2025

Ok så bra! Håper de gjør det på meg. Jeg prøvde å spørre sist og da sa hun at de gjør det noen ganger. Altså hvor mye lengre tid må ta det med ultralyd og prøve å treffe der den skal feste seg lissom :dead:
Vil jo tro det ikke koster så mye å bruke ultralyden så de ser hva de driver med inni der ja. :think005 Hvilket sykehus går du til?

Ser du fikk innsett dagen før meg! Hvordan går det med nervene og symptomjakting?? Jeg blir ganske sprø av ventinga og er så spent! Du er vel 10dpo i dag, når skal du teste? :love017 Masse lykke til med ventinga!
Har en del symptomer, men mistenker at det er cyklogesten. Alle tidligere ganger har jeg ventet til minst 14 dpo med testing, men i dag røk jeg på en... Den var hundre prosent blenda :confused: :confused:
Vet det kaaan snu, men føler de fleste får i alle fall en antydning til strek? Allerede søkt opp alternativer videre, må ha nytt uttak og vet ikke om jeg orker å vente på det offentlige.

Hva med deg? Heier på egget ditt :gen014

Må range litt her også..

Jeg er litt skuffe.. Vi hadde oppstartssamtale idag med overlege. Trodde det var planlegging av veien videre mtp. medisiner og oppstart, og at neste steg var medisiner. Var visst bare forsamtale før sykepleiersamtalen for å vite at vi er akseptert.

Det viser seg at vi mangler enda en blodprøve, som må være i boks før vi kan starte... Og rekvisisjonen kommer per post.

Legen sa at vi nok kom i gang med uttak i september/oktober. Hvertfall tidlig høst sa hun. Så får vi melding nå like etterpå om at samtale med sykepleier først er 29. oktober... Som vil si at vi tidligst er i gang uti november. Det var utrolig kjedelig..

Nei ikke sant! Ullevål :) men holder foreløpig på med nedregulering med gonapetyl, så ikke innsett før andre uken i sept. Hvilket sykehus går du til?
Jeg går til Haukeland, og har generelt følt meg veldig godt ivaretatt der hele veien :) nå håper jeg bare at dette forsøket sitter,siden det er siste offentlige :smiley-angelic001

Det er ikke rart at du lurer på det, mye rart som skjer med kroppen under stimulering haha! Det er ikke uvanlig å bli veldig oppblåst spesielt mot slutten men har du hatt UL enda? Der kommer de se hvor mange follikler du har og om det er risiko for overstimulering :Heartred
Takk for støtten og forståelsen, blir litt spinnvill første gangen, neste runde har man liksom vært gjennom det og da er det ikke så skummelt lenger kan jeg tenke meg, som med mye i livet generelt :smiley-angelic003 :Heartbigred

Jeg er på vei til UL nå :smiley-angelic001:Heartpink

Hei,
Lurer på hvor lang tid det tok fra oppstartssamtale til stimulering og hvilken avdeling var dere på?
Har time til oppstartsmøte 19.august og da er jeg i midten av syklusen min rett før min eggløsning.
For meg gikk det 3 mnd fra oppstartssamtale til stimulering, men dette er veldig forskjellig skjønner jeg fra sted til sted. Jeg er på Haukeland Universitetssykehus.

Må range litt her også..

Jeg er litt skuffe.. Vi hadde oppstartssamtale idag med overlege. Trodde det var planlegging av veien videre mtp. medisiner og oppstart, og at neste steg var medisiner. Var visst bare forsamtale før sykepleiersamtalen for å vite at vi er akseptert.

Det viser seg at vi mangler enda en blodprøve, som må være i boks før vi kan starte... Og rekvisisjonen kommer per post.

Legen sa at vi nok kom i gang med uttak i september/oktober. Hvertfall tidlig høst sa hun. Så får vi melding nå like etterpå om at samtale med sykepleier først er 29. oktober... Som vil si at vi tidligst er i gang uti november. Det var utrolig kjedelig..
Så utrolig kjipt! Visste ikke at det var en ting en gang at man hadde en samtale for å få beskjed at man var akseptert! Den siste blodprøven som dere mangler burde dere jo fått beskjed om når dere ble henvist? Når babyønske er der så er jo dette en evighet, og føler du allerede har ventet lenge :Heartred

Må range litt her også..

Off nei, det var lenge til :sorry::Heartpink Vi hadde også oppstartssamtale med overlege (i mai) før time med sykepleier ( i juli), og så oppstart i august. Høres ut som det er mer ventetid der du er :dead: Mulig jeg har fått litt prioritering grunnet alder men det vet jeg ikke.

Må range litt her også..

Det er så utrolig frustrerende, skjønner deg SÅ godt!! Og man får liksom ikke gjort noe med det. Man blir sprø av all ventingen. Har dere prøvd lenge før henvisning og? Eneste man evt kan håpe på et vel at det klaffer naturlig i mellomtiden?

Dette illustrerer hvorfor jeg nå tenker privat. Hører også til st Olavs, men er jo søskenforsøk til meg så har jo all utredning osv i orden da

Har en del symptomer, men mistenker at det er cyklogesten. Alle tidligere ganger har jeg ventet til minst 14 dpo med testing, men i dag røk jeg på en... Den var hundre prosent blenda :confused: :confused:
Vet det kaaan snu, men føler de fleste får i alle fall en antydning til strek? Allerede søkt opp alternativer videre, må ha nytt uttak og vet ikke om jeg orker å vente på det offentlige.

Hva med deg? Heier på egget ditt :gen014
Nei uff skjønner sååå godt det stresset og den skuffelsen du kjenner på:/ håper er jo ikke ute men enig med deg, tror de fleste får antydning til strek 10dpo. Men ikke alle da! Og så spørs det også litt på hvilke tester man bruker. Lest her at RFSU er ganske seine ute med strek f.eks. Hvor får du behandling? Og vet du noe om ventetid for uttak?

Jeg har nesten ingen symptomer? Så å si ingen og sånn har det ikke vært tidligere verken når jeg har vært gravid og når jeg har hatt negativ test. Så er veldig forvirra og veksler sånn mellom å tro at det kan være positivt å ikke ha noen symptomer og super pessimistisk.

Åh :Heartbigred det håper jeg også! Skal krysse fingrene for deg! Var det slik at du hadde satt inn nå? Er det lov å spørre litt om hvordan reisen din har vært?
Takk! Jeg satte inn 5-dagers i går. :chicken: :love017

Det har vært en ganske heftig prosess, visste veldig lite om hva vi gikk til, men hadde forberedt oss på at det kunne ta tid, og at ivf ikke er en garanti. Men tror likevel ikke det er mulig å forberede seg helt til hvordan det kommer til å bli heller,da det er så forskjellig fra person til person både med tanke på opplevelsen og resultatene. Vi har som sagt hatt 3 runder, og kun endt opp med ett embryo til innsett, og ingen på frys. Og det har vært tøffere både fysisk og mentalt enn jeg hadde forutsett, samtidig som det egentlig har gått overraskende fint også :laughing002

Noe spesielt du er usikker på eller bekymret for fremover?

UL etter stimulering gikk bra og denna høna er nå klar til å plukkes! :chicken: 4-5 follikler på hver eggstokk i størrelsesorden 16-22 mm, vet ikke om det er bra, medium eller lavt, men de sa jeg var klar for egg-uttak på fredag :woot::Heartbigred
Så spennende :woot: Har ikke helt lært meg hva som er bra og ikke her enda, men du har hvert fall flere sjanser så jeg mener det er bra! :Heartred

Nei uff skjønner sååå godt det stresset og den skuffelsen du kjenner på:/ håper er jo ikke ute men enig med deg, tror de fleste får antydning til strek 10dpo. Men ikke alle da! Og så spørs det også litt på hvilke tester man bruker. Lest her at RFSU er ganske seine ute med strek f.eks. Hvor får du behandling? Og vet du noe om ventetid for uttak?

Jeg har nesten ingen symptomer? Så å si ingen og sånn har det ikke vært tidligere verken når jeg har vært gravid og når jeg har hatt negativ test. Så er veldig forvirra og veksler sånn mellom å tro at det kan være positivt å ikke ha noen symptomer og super pessimistisk.
Enig med deg! Får behandling på St. Olavs, usikker på ventetid, men sånn som @Harelabb skrev så ser det ut som det er en del måneder. Jeg ringer de på mandag og så får vi se!

Jeg hadde ingen symptomer de første ukene den ene gangen det har gått bra! Har trua. Når tester du?

Jeg kan settes som ruger <3 Har hatt innsett av et 5 dagers i dag. 3 stk embryo endte på frys, kjenner at det gjør sinnsstemningen litt bedre å vite at de ligger klar om dette forsøket skulle mislykkes :) Er fortsatt 3 stk embryo igjen på labben som enten forkastes eller fryses i morgen

Back
Topp