August 2025

Jeg er også med :)
Heidiha - B2 - 42 - Freya fertility, dk - ivf1, fet1 - naturlig syklus med ovitrelle og masse støttemedisiner (antibiotika, prednisolon, klexane, albyl-e).

Er på syklusdag 8 i dag og skal til scanning på torsdag. Antar det blir innsett i slutten av neste uke en gang. Har et dag 5 3AA som ligger og venter.

Mitt dilemma frem til da er hvorvidt jeg skal ta assisted hatching eller ei. Noen med anbefalinger? Hadde egentlig bestemt meg for nei, men klinikken pusher det litt.

Bra jobba!! Hvordan vil du beskrive smerten?
Synes ikke det var smerte faktisk :wideyed: Det er jo en veldig tynn nål på Gonal-F så merket den omtrent ikke. Men smerte er veldig individuelt også, så kan være andre synes den er vond. Jeg var bare litt nervøs rett før han skulle stikke meg, men når han satt det så var det helt ok. Bittelitt øm i magen etterpå men nesten ikke merkbart. Dårlig søvn inatt da, mulig pga adrenalinet i går kveld med spenningen på å ha startet prosessen :joyful:

Har du fått vite hvilke medisiner du skal ha?

Onsdag neste uke! Mye som skjer frem til innsett med sprøyter og alt så tror tiden går fort!:smiley-bounce012 Mulig jeg er litt ivrig og naiv også på første forsøk, men jeg er spent og optimistisk, veldig glad for å være igang :Heartpink
Jeg synes tiden mellom oppstart og uttak gikk veldig fort. Var på en måte noe som skjedde hver dag med de sprøytene, også et det jo ultralyd. :D

Jeg synes tiden mellom oppstart og uttak gikk veldig fort. Var på en måte noe som skjedde hver dag med de sprøytene, også et det jo ultralyd. :D
Ja det er det jeg føler også at det kommer til å gå veldig fort :smiley-bounce012 Men den 2 Weeks Wait etter innsett og test kommer sikkert til å bli langdryg :confused:

Ja, gruer meg til den allerede og har ikke hatt innsett enda...
Vi får holde hverandre med selskap her og dele tips til tidsfordriv :happy: F.eks. nå som det regner skikkelig har jeg begynt å se miniserien «Reservatet» på netflix, veldig spennende og anbefales :Heartpink Før det så jeg «untamed» men den var så som så, ok å se men ikke kjempespennende… Men smaken er som baken og den er todelt!

UL i går (stim dag 9) viste 5 follikler på venstre side, og en liten en på høyre side (høyre eggstokk har hatt svært dårlig respons etter operasjonen dessverre, så har hittil kun fått ut noen få egg på venstre side de andre rundene). Ble avtalt ny UL på mandag 4.aug, og mest trolig ovitrelle på kvelden og uttak onsdag. Dere andre som har gått på lang protokoll; hvor lenge stimulerte dere før uttak/eggløsningssprøyte?
Hvordan gikk det med deg? Ble det uttak igår? :Heartpink

Heidiha - B2 - 42 - Freya fertility, dk - ivf1, fet1 - naturlig syklus med ovitrelle og masse støttemedisiner (antibiotika, prednisolon, klexane, albyl-e).

Er på syklusdag 8 i dag og skal til scanning på torsdag. Antar det blir innsett i slutten av neste uke en gang. Har et dag 5 3AA som ligger og venter.

Mitt dilemma frem til da er hvorvidt jeg skal ta assisted hatching eller ei. Noen med anbefalinger? Hadde egentlig bestemt meg for nei, men klinikken pusher det litt.
Har ikke erfaring så kan ikke komme med anbefaling dessverre :confused: Assisted hatching, gjøres det i norge også?

Synes ikke det var smerte faktisk :wideyed: Det er jo en veldig tynn nål på Gonal-F så merket den omtrent ikke. Men smerte er veldig individuelt også, så kan være andre synes den er vond. Jeg var bare litt nervøs rett før han skulle stikke meg, men når han satt det så var det helt ok. Bittelitt øm i magen etterpå men nesten ikke merkbart. Dårlig søvn inatt da, mulig pga adrenalinet i går kveld med spenningen på å ha startet prosessen :joyful:

Har du fått vite hvilke medisiner du skal ha?
Så tøff du er! Det er jo en psykisk kneik å komme over, ser jeg for meg.. Nei, har ikke fått vite noe enda. Oppstartssamtale neste onsdag

Så tøff du er! Det er jo en psykisk kneik å komme over, ser jeg for meg.. Nei, har ikke fått vite noe enda. Oppstartssamtale neste onsdag
Takk for det! Tror det hjelper veldig at noen andre setter sprøyten, ser for meg at det blir et problem når jeg må sette Fyremadel selv på jobb neste uke :wideyed:

Blir spennende med opptartssamtale :smiley-bounce012 Håper dere kommer raskt i gang etter det, venteprosessen er forferdelig :dead:

Heidi igjen! På leit det ikke gikk i juni. Godt å ha noe på frys. Det er en luksus jeg bare har fått en gang. Ang ass hatching hadde jeg kjørt på med det. Stork hadde det som standard og vet mange andre har det samme. Nå er jeg på CFC må man betale litt, men i vår alder må man optimalisere det man kan og ingen enorm kost i det store bildet.

Heidi igjen! På leit det ikke gikk i juni. Godt å ha noe på frys. Det er en luksus jeg bare har fått en gang. Ang ass hatching hadde jeg kjørt på med det. Stork hadde det som standard og vet mange andre har det samme. Nå er jeg på CFC må man betale litt, men i vår alder må man optimalisere det man kan og ingen enorm kost i det store bildet.
Hallo du.
Hyggelig med noen "gamle" kjente. Vi får håpe du igjen får luksusen med fryseegg, du også :)

Jeg er så usikker på om det faktisk er optimalisering - det er mest det. Hadde jeg vært sikker på at det økte sjansen hadde jeg ikke nølt. Men noen studier viser at det faktisk senker sjansen for å lykkes, spesielt for oss med litt eldre og skjørere egg. Huff altså, det er så frustrerende med forskning som peker i alle retninger.

Hvor i løypa er du nå? Har du endret noe mtp kosttilskudd siden sist?

Back
Topp