August 2025

I dag kom omsider blodprøveresultatene. Jeg har vært spent! Jeg har gått på DHEA igjennom sommeren og spent på effekten. Dessverre ble ikke en DHEA prøve tatt, men testosteronnivået er bedre enn før og verdiene er litt bedre enn sist prøver. AMH har faktisk gått opp fra 1,5 til 3,1 pmol! Så nå føler jeg at jeg har en liten bris i seilene igjen. Det var lenge siden… Klinikken anbefaler konvensjon protokoll, og jeg har troa på det selv da det har funket før. Så når mens kommer mot slutten av måneden blir det oppstart om alt ser bra ut på UL.

Fikk 7 på frys og har et barn fra før. Men det her er første runde med ivf så veldig spent. Hva med deg?
Jeg fikk 4 embryoer fra siste runde og brukte to for å få sønnen min i september i fjor så nå håper jeg at vi lykkes med dem to siste vi har :) du har en god sjanse da med 7 på frys :D

Tusen takk for lykkeønsker :smiley-angelic003
Håper det går bra for oss begge og gu’ så spennende for deg nå :smiley-angelic001

Gir tempingen deg innsikt i status eller er det for å ha kontroll? Jeg tror faktisk jeg lander på å la vær å tempe, men har ikke helt bestemt meg. Tror liksom hormonbehandlingen og stimuleringen og senere progesteron kommer til å gi rare verdier?
Jeg temper mest for å vite hvor jeg er i syklus. Har hatt litt problemer med å finne el med testing, så da synes jeg det har vært greit å bekrefte det med tempen. Men vet ikke hvordan det vil bli fremover når jeg begynner på progesteron.
Er kanskje best det du tenker. Blir litt kluss med alle hormonene under behandling.
Tror det bare ligger som en vane for meg nå. Jeg skulle egentlig ikke tempe i sommer, men klarte ikke å legge det fra meg

Spennende! Kan jeg spørre om hvorfor du skal sette Ovitrelle, og ikke bare vente på eggløsning? Jeg tilhører også St Olavs, og kunne tenkt meg å få det på innsett nå i august, så kjekt å vite hva jeg kan bruke som argumentasjon :)
Vet ikke helt hvorfor. Men har gitt beskjed om at jeg ikke alltid klarer å finne el ved testing, så kan være en sikkerhet så vi vet nøyaktig når el er. Er jo lettere å planlegge innsett da.

Jeg fikk 4 embryoer fra siste runde og brukte to for å få sønnen min i september i fjor så nå håper jeg at vi lykkes med dem to siste vi har :) du har en god sjanse da med 7 på frys :D
Håper det klaffer for deg med de to du har på frys, så du slipper en ny runde med uttak :Heartred

Jeg temper mest for å vite hvor jeg er i syklus. Har hatt litt problemer med å finne el med testing, så da synes jeg det har vært greit å bekrefte det med tempen. Men vet ikke hvordan det vil bli fremover når jeg begynner på progesteron.
Er kanskje best det du tenker. Blir litt kluss med alle hormonene under behandling.
Tror det bare ligger som en vane for meg nå. Jeg skulle egentlig ikke tempe i sommer, men klarte ikke å legge det fra meg
Skjønner, takk for at du forklarer :happy: Jeg og har likt veldig godt å tempe og bekrefte EL, men nå skal de jo suge ut egga så tenker jeg ikke trenger ytterligere bekreftelse enn fra embryologen på opptelling :joyful: Men mulig jeg ikke forstår hele prosessen enda siden dette er første forsøk for meg. Hadde dog vært gøy å se temp graf under IVF og sammenligne, så er litt mellom to stoler på hva jeg gjør og skjønner det med å ikke klare å legge det fra seg, klør i fingr’an :hilarious:

Jøss, trodde ikke de offentlige tok inn pasienter i helgene. De gjør ikke det på Haukeland i allefall, men veldig greit at de er fleksible da :happy:
Sniker meg in her. Jeg hadde innsett på en søndag på OUS, og selv om det var færre folk enn vanlig den dagen, så det ut som om de var der både for innsett og ul.

I dag kom omsider blodprøveresultatene. Jeg har vært spent! Jeg har gått på DHEA igjennom sommeren og spent på effekten. Dessverre ble ikke en DHEA prøve tatt, men testosteronnivået er bedre enn før og verdiene er litt bedre enn sist prøver. AMH har faktisk gått opp fra 1,5 til 3,1 pmol! Så nå føler jeg at jeg har en liten bris i seilene igjen. Det var lenge siden… Klinikken anbefaler konvensjon protokoll, og jeg har troa på det selv da det har funket før. Så når mens kommer mot slutten av måneden blir det oppstart om alt ser bra ut på UL.
Hei! Jeg har lest flere steder om at AMH ikke øker. Jeg selv hadde den på 3 og så på 11 noen måneder etter uten at jeg har gjort noe spesielt, men trodde det skyldtes labben.
Fikk du noen beskjed av legen om hvordan de tolker økning på AMH og hva kan være grunn til det?

Sniker.
Tempen er ikke viktig så lenge du tar UL og skal sette ovitrelle. Ovitrelle overstyrer uansett din egen EL, og den blir kun satt når du har modne follikler/moden follikel. Hvis du ikke skal sette ovitrelle så ser jeg kanskje et større behov… Vet at det er enkelte klinikker som fortsatt styrer etter EL-testing, men det er jo en veldig mye mer usikker metode for innsett. Vet du hva prosedyren er for deg?

Ellers så kan man jo alltids teste for nysgjerrighet, men som sagt ved IVF er det mest vanlig å styre innsett etter UL og follikelmodning. Som jo tross alt er et mye bedre mål enn temping;)

Liljamartine - 28 - B1- Medicus - Første forsøk, ICSI også totalfrys - Gonal-F, Utrogestan og Gonapeptyl - Oppstart 05.08

Etter avbrutt forsøk på St.Olavs i januar og 6 mnd pause er vi endelig i gang igjen :dance008:gen014Hadde time hos medicus i går, var veldig spent. Men alt gikk som smurt :)
Syklusdag 1 i går og de var enige i at vi kunne begynne stimulering med en gang. Pga PCOS så blir det totalfrys, også innsett i september. Men jeg slenger meg med her uansett :happy:

Skjønner, takk for at du forklarer :happy: Jeg og har likt veldig godt å tempe og bekrefte EL, men nå skal de jo suge ut egga så tenker jeg ikke trenger ytterligere bekreftelse enn fra embryologen på opptelling :joyful: Men mulig jeg ikke forstår hele prosessen enda siden dette er første forsøk for meg. Hadde dog vært gøy å se temp graf under IVF og sammenligne, så er litt mellom to stoler på hva jeg gjør og skjønner det med å ikke klare å legge det fra seg, klør i fingr’an :hilarious:
Haha ja jeg stoppa og litt under uttak. Men nå synes jeg det er litt spennende med innsett. Hvordan kroppen reagerer og om kurven blir lik som en vanlig syklus.

Sniker.
Tempen er ikke viktig så lenge du tar UL og skal sette ovitrelle. Ovitrelle overstyrer uansett din egen EL, og den blir kun satt når du har modne follikler/moden follikel. Hvis du ikke skal sette ovitrelle så ser jeg kanskje et større behov… Vet at det er enkelte klinikker som fortsatt styrer etter EL-testing, men det er jo en veldig mye mer usikker metode for innsett. Vet du hva prosedyren er for deg?

Ellers så kan man jo alltids teste for nysgjerrighet, men som sagt ved IVF er det mest vanlig å styre innsett etter UL og follikelmodning. Som jo tross alt er et mye bedre mål enn temping;)
Akkurat nå temper jeg mest av nysgjerrigheten. Har satt ovitrelle og skal ha innsett på søndag. Vil bare se hvordan tempen oppfører seg nå i forhold til en normal syklus.

Hei! Jeg har lest flere steder om at AMH ikke øker. Jeg selv hadde den på 3 og så på 11 noen måneder etter uten at jeg har gjort noe spesielt, men trodde det skyldtes labben.
Fikk du noen beskjed av legen om hvordan de tolker økning på AMH og hva kan være grunn til det?
Sniker: AMH kan variere litt fra syklus til syklus, og kan også fint øke over tid basert på kosthold osv. Det kan være flere grunner til det - du får selvsagt ikke flere egg i reserven, men hvis eggstokkene er sunnere og klarer å hente frem flere sunne follikler hver syklus vil AMH kunne bli høyere. For meg har den bare økt siden første gang jeg tok den for to og et halvt år siden - da var den 6,6. Med fokus på inntak av alle vitaminer, co-q10 etc var den nå oppe i 9 sist jeg tok.

3 til 11 på kort tid høres ut som en stor økning, så det kan selvsagt være en feil. Men det er altså fullt mulig å øke Amh.

Det kan være variasjon i AMH, men så mye som opp fra 3 til 11 har jeg aldri hørt. Min AMH har alltid vært lav. Verdien stemmer med follikeltelling på UL. Siden AMH er så lav og det uansett handler om follikler som utvikler seg, er det ikke noe jeg trenger svar på lege fra. Sist måling var 1.5, har det hvert fall ikke gått feil vei. Og godt er det!

Back
Topp