August 2025

Malave

Glad i forumet
Assistert-jentene
Utmarsj 2024
Hei! En tråd for oss som skal gjennom uttak eller innsett i august.

Være med? Skriv følgende, så legger jeg deg til:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Vi trenger hverandre i denne brutale IVF-verdenen. Krysser fingrene for oss alle!

Venter på oppstart

Stimulerer

TuttiFrutti - 35 - B1 - St Olavs - Forsøk nr 4 (hatt to ferskinnsett og ett totalfrys) - Meriofert, Fyremadel, Ovitrelle, Gonapeptyl - oppstart 13.08

Ruger

Totalfrys

Liljamartine - 28 - B1- Medicus - Første forsøk, ICSI også totalfrys - Gonal-F, Utrogestan og Gonapeptyl - Oppstart 05.08 - 6-7 på frys!

Avbrutt
Lisianthus- 31 - B2 - Aleris - #2 - progynova, pergoveris, prednisolon, albyl-e, ovitrelle, gonalpeptyl, cyclogest - planlagt innsett 22.08

Gravid :cheers :cheers :cheers
Mallamora - 32 - B2 - St.Olav - Første forsøk, fryseforsøk - Cyclogest 400mg - innsett 10/8

SnartBabyNå❤️ - 37 - b1 - Haukeland, lang protokoll med synarela, gonal f og meriofert - uttak uke 32 - innsett 12/8

Lilje88 - 36 år - B1 - Medicus - IVF #2 - Pergoveris og Fyremadel - Oppstart Uke 31 - innsett 13/8

Sally_Cinnamon - 33 - B1 - Ullevål - Forsøk nr 1 - gonapeptyl / Gonal F - insett 19/8

Potemamma - 39 år - Barn nr.2 - Hausken Hgsd - FET #2 - Cc yclogest - Innsett 26/8

Ingasreise - 31 - B1 - Ullevål - Forsøk nr 1 ferskforsøk- cyclogest 400mg - innsett 28.aug

Ikke gravid
Petit.cookie- 37- B1- OUS- IVF nr 1 etter 6 IUI- Gonal f- Fyremadel- ovitrelle og cyclogest- innsett 31/7

Malave - 31 - B2 - St. Olavs - FET2 på søskenforsøk (FET4 av IVF2 totalt) - progynova og cyklogest - innsett 8/8

Månen - 36 - B2 - St Olavs - Fryseforsøk 1 - Cyclogest - insett 9. august

Heidiha - B2 - 42 - Freya fertility, dk - ivf1, fet1 - naturlig syklus med ovitrelle og masse støttemedisiner (antibiotika, prednisolon, klexane, albyl-e) - innsett 14/8

En_gang_kanskje - 38 - B1 - Haukeland - Forsøk nr 1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - oppstart 05/08 - innsett 18/8

Annki88 - 37 - Barn nr 2 - Klinikk Porsgrunn - Forsøk nr 1-innsett nr 3 fryseforsøk - Medisiner cycoglest ca. innsett 26/8

Sara9921-29- B1- IVF nr 3 (ICSI denne runden)-Meriofert , Fyremadel,ovitrelle og cyclogest- oppstart 10.08 - innsett 25/8

Sidensvans_IVF - 38 år - B2 - St. Olavs - FET nr 4 på søskenforsøk nr 2 (embryo nr 14 og forsøk nr 4 totalt) - prednisolon, cyclogest og klexane - innsett 28/8

Mummitrollet - 34 - 3 - haugesundsfertilitetsklinikk - Forsøk nr 1- cyclogest 400 mg - Innsett 28.08

Lillith - 33 - B2 - Porsgrunn - Første på nr 2 - Cyclogest 400mg - innsett (blasto) 26.08.

Videre til september
Harelabb - 28år - B1 - st.olavs - Forsøk nr 1- Har oppstartssamtale i august

Aninewe - 31 - B3 - Porsgrunn - ICSI nr 1 denne runden, har hatt 1 ICSI i 2017 som ble til to skatter - Meriofert + bemfola, fyremadel, ovitrelle + gonapeptyl, cyclogest. - venter mensen tidlig uke 35

Feb2021 - 35 år - barn nr 2 (første naturlig) - Ullevål - første forsøk - oppstart lang protokoll ca uke 32, innsett ca. uke 38

Otilde - 42 - B2 - CFC- IVF4 - TBD medisiner - TBD sent i august

Le@ - 40 år - b1 - 6 forsøk, 1 fryseforsøk- letrozol, pergoveris, ovitrelle og utrogestan - oppstart 16/8 - innsett 2/9

Last edited:

Hei prøvergjengen! Jeg håper på er nytt, siste forsøk i august/september. Etter to kansellerte forsøk før sommeren tar vi blodprøver og finner riktig timing. Jeg har prøvd lenge på søsken og er solomamma. Etter pause i sommer med tid til refleksjon har jeg konkludert med at jeg har det veldig godt, jeg og sønnen min, og at prøvingen suger livsgnisten ut av meg, alle aktiviteter - og lommeboka. Men - jeg har et sædstrå på klinikken, så det må jo nesten benyttes om legene har troa. Så nå håper jeg at alt ser bra ut for oppstart senere i august, og at jeg får et fullverdig siste forsøk.

Hei prøvergjengen! Jeg håper på er nytt, siste forsøk i august/september. Etter to kansellerte forsøk før sommeren tar vi blodprøver og finner riktig timing. Jeg har prøvd lenge på søsken og er solomamma. Etter pause i sommer med tid til refleksjon har jeg konkludert med at jeg har det veldig godt, jeg og sønnen min, og at prøvingen suger livsgnisten ut av meg, alle aktiviteter - og lommeboka. Men - jeg har et sædstrå på klinikken, så det må jo nesten benyttes om legene har troa. Så nå håper jeg at alt ser bra ut for oppstart senere i august, og at jeg får et fullverdig siste forsøk.

Hva betyr TBD?

Så godt at du har landet i at du er fornøyd med livet slik det er, det må være fint for å ta av det verste presset rundt forsøket. Håper på et fullverdig forsøk og klaff for deg uansett :happy:

Jeg har bare et embryo igjen og er definitivt ikke fornøyd dersom det ikke går veien, kjenner derfor på en del stress rundt dette forsøket...

aff det er ikke lett altså! Jeg krysser alt for at du får et smooth og vellykket forsøk! Takk! Det er litt for spennende, klarer ikke å tenke på noe annet :banghead:

Sidensvans_IVF - 38 år - B2 - St. Olavs - FET nr 4 på søskenforsøk nr 2 (embryo nr 14 og forsøk nr 4 totalt) - prednisolon, cyclogest og klexane - innsett uke 35

Er spent på om jeg får til innsett i august, da ofte har eggløsning sent i syklus, og skal reise bort i slutten av uke 35. Blir å starte pred ved oppstart av mens i tilfelle det skulle gå. Har to 6 dagers på frys som jeg lite troa på, men må bruke opp for å få nytt (og siste) uttak :)

Velkommen! Er det første forsøk? Hvordan føles kroppen?
Er tredje og siste (offentlige) forsøk. Fikk satt inn ett egg på hver av de to første på kort protokoll, så nå kjører vi på med lang protokoll, og hadde for sikkerhets skyld en runde med antibiotika og prednisolon (som jeg fremdeles går på) i forkant.

Kroppen føles både bedre og verre enn de tidligere forsøkene. Har fryktelig mye 'overgangsplager' av synarelaen, men tror de har blitt litt redusert etter jeg starta på sprøytene. Samtidig føler jeg at jeg har mer energi og at kroppen føles litt bedre (mer normal?) denne gangen. Kanskje det er årstiden, kanskje prednisolon, kanskje synarelaen, jeg aner ikke. Begynner også å kjenne litt ømhet i sidene, så tror i alle fall det er noen follikler på vei :smiley-angelic001

Henger her med dere selv om oppstart trolig ikke blir før første uken i september. :-)

Aninewe - 31 - B3 - Porsgrunn - ICSI nr 1 denne runden, har hatt 1 ICSI i 2017 som ble til to skatter - Meriofert + bemfola, fyremadel, ovitrelle + gonapeptyl, cyclogest. - venter mensen tidlig uke 35 så hører nok egentlig til september

Mallamora - 32 - B2 - St.Olav - Første forsøk, fryseforsøk - Cyclogest 400mg - Forhåpentligvis innsett i uke 33

Back
Topp