August 2023

Da har jeg vært på kontroll for første gang og det gikk heldigvis bra. Det ser ut til at 10 eggposer ligger an til uttak. Det var noe smått også, men de ble ikke talt med. Uttak blir på torsdag, og jeg er så glad for at jeg ikke trenger vente særlig lenge eller kjøpe inn mange flere sprøyter denne runden. Er vel allerede snart oppe i frikortgrensen. Hausken var fornøyd med utviklingen og sa det var bedre enn forventet mtp min AMH :happy: Så da gjenstår det å se om det er egg i eggposene og hvilken kvalitet det er på de som eventuelt blir hentet ut.
Kan jeg spørre om hva amh-en din ligger på da? Min er under 2, så jeg er sykt spent på om det i hele tatt er mulig å få tak i noen egg :confused1

Kan jeg spørre om hva amh-en din ligger på da? Min er under 2, så jeg er sykt spent på om det i hele tatt er mulig å få tak i noen egg :confused1
Selvfølgelig. Min er på 4,1, men har i tillegg litt forhøyet FSH dessverre. Jeg kommer altså på ett eller annet tidspunkt mest sannsynlig i tidlig overgangsalder. Siden det var flere eggposer enn ventet ut fra min AMH, så har jeg vel sånn sett vært heldig så langt. Det kan vel svinge noe fra syklus til syklus. Det kan jo være tilfellet for deg også :happy: Når skal du på kontroll?

Selvfølgelig. Min er på 4,1, men har i tillegg litt forhøyet FSH dessverre. Jeg kommer altså på ett eller annet tidspunkt mest sannsynlig i tidlig overgangsalder. Siden det var flere eggposer enn ventet ut fra min AMH, så har jeg vel sånn sett vært heldig så langt. Det kan vel svinge noe fra syklus til syklus. Det kan jo være tilfellet for deg også :happy: Når skal du på kontroll?
Takk for svar! Heier på mange kvalitetsegg for dere :) Men uff så leit med potensiell tidlig overgangsalder. Krysser fingrene for at det ennå blir en stund til da! :Heartred
Har ikke fått mensen enda så jeg venter på den og på oppstart.. tror første kontroll skal være ca. ei uke etter syklusstart kanskje. Har ikke helt oversikten ennå, er første gang med alt dette, så jeg får prøve å ta det litt som det kommer. Det pleier jeg ikke å være så god til, så om kort tid har jeg vel lest hele forumet og halve internett liksom :hilarious:

Jeg har blødd siden 9dpo og hadde menssmerter og negativ test på mandag men siden i går 11dpo har menssmertene forsvunnet og jeg våkna litt uggen.. så jeg tok en test idag og den var positiv! Tør absolutt ikke juble enda siden jeg fortsatt blør litt (litt sånn mørke rødt/brunt) men ja.. kanskje der er litt håp allikevel?

Takk for svar! Heier på mange kvalitetsegg for dere :) Men uff så leit med potensiell tidlig overgangsalder. Krysser fingrene for at det ennå blir en stund til da! :Heartred
Har ikke fått mensen enda så jeg venter på den og på oppstart.. tror første kontroll skal være ca. ei uke etter syklusstart kanskje. Har ikke helt oversikten ennå, er første gang med alt dette, så jeg får prøve å ta det litt som det kommer. Det pleier jeg ikke å være så god til, så om kort tid har jeg vel lest hele forumet og halve internett liksom :hilarious:
Jada, må bare håpe på det til det motsatte er bevist :happy: Skjønner, håper du slipper å vente lenge. Det er så kjedelig å vente på at noe skal skje. Første gang med ivf for meg også, datteren jeg har kom uten problemer, så det ble et sjokk at ting ikke var på stell nå. Det er ikke så lett å slippe kontrollen, men vi får stole på fagfolkene og prosessen. Jeg har allerede googlet meg ihjel :hilarious:

Hadde mensen 24 juni etter negativt innsett, så mensen igjen 24 juli. Men ingen antydning til mensen enda :( veldig frustrerende :(

Jeg har blødd siden 9dpo og hadde menssmerter og negativ test på mandag men siden i går 11dpo har menssmertene forsvunnet og jeg våkna litt uggen.. så jeg tok en test idag og den var positiv! Tør absolutt ikke juble enda siden jeg fortsatt blør litt (litt sånn mørke rødt/brunt) men ja.. kanskje der er litt håp allikevel?
Så spennende! ❤️ Skal du ta hcg-blodprøve?

Jada, må bare håpe på det til det motsatte er bevist :happy: Skjønner, håper du slipper å vente lenge. Det er så kjedelig å vente på at noe skal skje. Første gang med ivf for meg også, datteren jeg har kom uten problemer, så det ble et sjokk at ting ikke var på stell nå. Det er ikke så lett å slippe kontrollen, men vi får stole på fagfolkene og prosessen. Jeg har allerede googlet meg ihjel :hilarious:
Ja, samme her, førstemann ble til uten annen hjelp enn litt prefert glidemiddel. Jeg følte det funka SÅ bra, vi traff på første forsøk med det (PP7 altså men allikevel), så jeg ble litt sånn "WHAT!" når det ikke funka bare å kjøpe inn litt ny prefert denne gangen :hilarious: :hilarious:
Har ikke googla meg ihjel ennå... men jeg kjenner det sikkert snart kommer. :joyful:
Håper også på kort ventetid! Nå føler jeg at jeg har venta på den mensen ukesvis allerede, men det har jo bare gått noen dager siden jeg visste vi kunne starte opp - og den skal jo egentlig først komme i morgen. Haha, det blir en ordentlig tålmodighetsprøve dette skjønner jeg!

Ja, samme her, førstemann ble til uten annen hjelp enn litt prefert glidemiddel. Jeg følte det funka SÅ bra, vi traff på første forsøk med det (PP7 altså men allikevel), så jeg ble litt sånn "WHAT!" når det ikke funka bare å kjøpe inn litt ny prefert denne gangen :hilarious: :hilarious:
Har ikke googla meg ihjel ennå... men jeg kjenner det sikkert snart kommer. :joyful:
Håper også på kort ventetid! Nå føler jeg at jeg har venta på den mensen ukesvis allerede, men det har jo bare gått noen dager siden jeg visste vi kunne starte opp - og den skal jo egentlig først komme i morgen. Haha, det blir en ordentlig tålmodighetsprøve dette skjønner jeg!
Haha, det er nå godt å høre at vi er flere med lignende erfaring :hilarious: Da krysser vi fingrene for at mensen kommer snarest for deg! Plutselig er du i gang. Masse lykke til :happy:

Oi så spennende! Blir lange dager fremover ❤️ Hvisker forsiktig gratulerer!

I dag var det uttak.. så glad for at det ble bedre gevinst en sist, føler meg litt mer optimistisk denne gangen også. Så rart med det, sist hadde jeg ikke helt feelingen på at det ble noe som helst og hadde jo rett i det da det ble avbrutt. Håper følelsen er riktig og at det får hele veien til at der er noe å settes tilbake på mandag:smiley-angelic003

Da har jeg endelig fått mensen igjen :bag: skal faktisk begynne på estradot syklusdag 1. Alltid begynt østrogen cd2 de få gangene jeg har hatt styrt syklus, men det er jo noen år siden nå. Kanskje det er mer vanlig med start på cd1 nå?
Herlig at du kan gå direkte på ny runde! Heie heie :)
På Riksen begynner vi også på cd1. Men det varierer nok litt mellom klinikker. Kan ikke tenke meg at det har så veldig mye å si egentlig.

Herlig at du kan gå direkte på ny runde! Heie heie :)
På Riksen begynner vi også på cd1. Men det varierer nok litt mellom klinikker. Kan ikke tenke meg at det har så veldig mye å si egentlig.
Ja veldig deilig å gå rett på nytt forsøk :) Ikke jeg heller! Husker st olavs sa de begynte på cd2 fordi mensen måtte komme skikkelig i gang først fordi progynova kunne stoppe mensen slik at den gamle hinna ikke blødde ut og da ville ikke egget feste seg. Men det er jo noen år siden nå, kan hende de har annen kunnskap nå. Husker den beskjeden gjorde meg så redd. Alt for ofte gjorde st Olavs meg urolig :scratch

Jeg var på kontroll i går og hadde da eggløsning (syklusdag 15). Den positive eggløsningstesten jeg fikk på syklusdag 9 var trolig falsk. Slimhinna var på litt over 8 sa legen, så da får vi håpe det holder. Har fått time til innsett på mandag:) Skal denne gangen få lov til å måle progesteronnivået mitt både i morgen og innsettdagen på mandag. Er spent for det har jeg aldri målt før. Noen som har erfaring med å måle progesteron, og som vil dele verdier? :)

Back
Topp