August 2016

Det gjør vi da. Har beregnet at mensen skal komme rundt 5./6. :) første fryseforsøket ditt eller har du vært igjennom det før?

Vi var heldige og hadde 3 fryseforsøk i fjor etter #1 ICSI. Første fryseforsøket fikk vi satt inn 2 egg og jeg ble gravid (men mistet 4+4).
Så har stor tro på fryseforsøk! :) Det var eneste gangen jeg har vært gravid noensinne.

Nå er vi på #2 ICSI og denne gangen har vi 'bare' ett bonus-fryseforsøk. Håper det går bedre denne gangen.

Hva med deg? Første frys?

Vi var heldige og hadde 3 fryseforsøk i fjor etter #1 ICSI. Første fryseforsøket fikk vi satt inn 2 egg og jeg ble gravid (men mistet 4+4).
Så har stor tro på fryseforsøk! :) Det var eneste gangen jeg har vært gravid noensinne.

Nå er vi på #2 ICSI og denne gangen har vi 'bare' ett bonus-fryseforsøk. Håper det går bedre denne gangen.

Lurer på hva grunnen til to egg satt inn kan være?

Lurer på hva grunnen til to egg satt inn kan være?

Hadde 5 egg på frys, 2 og 2 sammen og siste alene.

Første frys overlevde begge eggene opptiningen så da ble begge satt inn sammen.
Andre frys overlevde bare 1 og siste gangen var det kun 1.

Spennende :) Jeg har hørt mye positivt om fryseforsøk når eggene har blitt dyrket til blasto, så håper det gjør susen :D vi startet på #1 ISCI i mai, men det ble dessverre avbrutt. Så har nå 2 egg på frys.. Aldri vært gravid naturlig, så er meget spent på om dette vil fungere :)

Da har jeg vært i kontakt med http://kvinnedoktor.no/wordpress/?page_id=332 ang scratching. Fikk deretter en hyggelig mail av Dr. Mikael Nicolaidis. Han hadde troen på at scratching ville hjelpe meg. Han skriver blandt annet:
Ved flere MA/spontan aborter så kan naturligvis livmorslimhinnens sammensetting vare en del av problemet.
Da kan scratching hjelpe.
Studier viser dobbel sjanse dersom man behandler i syklus føre neste forsøk.
Behandlingsdag er dag 21 +/- 1dag i syklus.

Jeg har jo mistet 3 ganger og 3 negative forsøk på rappen nå, så enn prøver jo absolutt alt i håp om å lykkes.
Så da blir det scratching neste torsdag. :)

Her blir det oppstart 10.august som i følge fertilitetsklinikken er syklusdag 1. Begynner samme dag på Menopur 100 E. Står ingenting om Primolut e.l. hvordan vet de da at 10. er syklusdag 1? Kanskje ikke nødvendig med mensen for å starte. Noen med erfaringer?

Da har jeg en fot i august og en i september. Skal til på vårt 3 og siste forsøk i det offentlige. Langt regime, så blir nesespray i sommer, fantastisk :P

Da har jeg en fot i august og en i september. Skal til på vårt 3 og siste forsøk i det offentlige. Langt regime, så blir nesespray i sommer, fantastisk :p
Når starter du på nesespray?

Har du fått noen konkrette datoer? Når starter du på medisinene?
Jeg skal ringe inn når de åpner i august, skal ha kort protokoll og starter på syklusdag 2 som blir rundt 10-13 august:-)

Hei. Jeg starter 20 dager etter min neste mens. Så det blir rundt 1-2 august.
Hvordan ligger du Ann å hva skal du? :p
Må du da si ifra når du får mens i juli? Eller regner de to måneder i forveien?

De har sagt jeg må selv telle 20 dager etter første Mensdag, men skal gi de beskjed når jeg får mensen uansett, så ser de det når de er tilbake fra ferie. Men spurte de i dag om jeg heller kan få kort protokoll, hadde jo mye bedre resultat på det. Da må jeg nok vente 2 sykluser, men blir uttak i ca samme uke tror jeg:)

Da blir det spraystart dn 4. juli, sprøytestart den 3. august her :) Så jeg passer definitivt inn i August-gruppa her.
Fikk en behandlingsplan for et nytt forsøk (1. tellende).

Starter opp med søskenforsøk straks. Oppstart med nesespray 4. Juli! Gleder meg til å komme i gang igjen og en lillebror/søster er hjertelig velkommen❤️

Da har jeg vært i kontakt med http://kvinnedoktor.no/wordpress/?page_id=332 ang scratching. Fikk deretter en hyggelig mail av Dr. Mikael Nicolaidis. Han hadde troen på at scratching ville hjelpe meg. Han skriver blandt annet:
Ved flere MA/spontan aborter så kan naturligvis livmorslimhinnens sammensetting vare en del av problemet.
Da kan scratching hjelpe.
Studier viser dobbel sjanse dersom man behandler i syklus føre neste forsøk.
Behandlingsdag er dag 21 +/- 1dag i syklus.

Jeg har jo mistet 3 ganger og 3 negative forsøk på rappen nå, så enn prøver jo absolutt alt i håp om å lykkes.
Så da blir det scratching neste torsdag. :)
Oi, dette hørtes spennende ut! Og litt skummelt.. Hehe. Jeg har hatt en haug kjemiske og 2 negative ivf forsøk nå.. Er dette noe du har snakket med sykehuset om på forhånd, eller trenger man ikke det?

Starter opp med søskenforsøk straks. Oppstart med nesespray 4. Juli! Gleder meg til å komme i gang igjen og en lillebror/søster er hjertelig velkommen❤️
Mensen kom på lørdag. Mange positive tester som nok en gang endte i en kjemisk.. 2. Forsøket. Ingen på frys. Sprøytestart og kort regimet i midten av august.. Håper virkelig det ordner seg på det siste nå! Satt meg på 300ie menopur vs 150ie som sist. :)

Hvordan er fremgangen for å starte med søsken forsøk? Hvor lenge i forveien må man ytre et ønske? Ventetid? Er det noe forsamtale da også? Hvordan søker man?

Back
Topp