August 2016

Samme her.. Jeg kommer eventuelt til å si grunnen til at jeg blir borte. Synes det er et vanskelig valg.. Tror jeg får ta meg en tur til fastlegen etterhvert.

Jeg slet med samvittigheten sist da jeg ikke forklarte lederen min grunnen til sykmeldingen ved forrige forsøk, så nå skal jeg i alle fall være ærlig der, men kollegaene orker jeg ikke at skal vite det. De får heller bare lure.

Jobben har jo ingenting med det. Uansett om en er syk eller i forsøk, trenger ikke jobben vite noe mer enn at en er sykemeldt/ bruker egenmelding.

Kan være han forandrer mening dersom man ikke har andre muligheter tilslutt. Noe jeg for alle del ikke håper for dere! Før vi prøvde å få barn sa jeg alltid at jeg kunne tenke meg å adoptere, så det går fint egentlig. Men tenkte jeg at jeg skulle få biologiske barn i tillegg da. Nå er vi i gang med å lære oss spansk, det er et krav når man skal adoptere fra Latin-Amerika

Kusina mi er adoptert så jeg har ett veldig avslappet forhold til adopsjon :) Sambo skulle jo aldri ha barn han (i mange år) før han tilslutt var klar, og nå er han VELDIG klar ;) Så kan jo være han endret mening ang adopsjon om vi ikke får det til selv, men når jeg lufter det for han nå er det ett 'nei'.

Så flott at dere har startet med forberedelser for adopsjon, selvom jeg håper dere blir velsignet med ett lite overraskelsesbarn nå snart også :) Kanskje dere får både en "selvlagd" og en adoptert? :)

Jeg slet med samvittigheten sist da jeg ikke forklarte lederen min grunnen til sykmeldingen ved forrige forsøk, så nå skal jeg i alle fall være ærlig der, men kollegaene orker jeg ikke at skal vite det. De får heller bare lure.

Sjefen min spurte meg hvorfor jeg hadde vært sykemeldt og jeg sa bare at "jeg ønsker ikke å snakke om det..." og det var helt greit.
De har INGEN rett på å vite årsak til sykemelding.

Men man kan selvsagt si det hvis man føler seg komfortabel med det.

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg ikke fortalte sjefen. Synes det er en privatsak. Og om en velger å si det, vil sjefen gå rundt og vente på beskjed om at en er gravid, eller om det blir flere forsøk. Og så kan det jo ta lang tid..

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg ikke fortalte sjefen. Synes det er en privatsak. Og om en velger å si det, vil sjefen gå rundt og vente på beskjed om at en er gravid, eller om det blir flere forsøk. Og så kan det jo ta lang tid..

Min sjef klarer ikke å holde kjeft/taushetsplikten. Det har skjedd mange ganger at han har avslørt både graviditeter og sykdommer til de andre ansatte. Så jeg kommer aldri til å fortelle sjefen hva vi går gjennom.

Men jeg vet det finnes mange gode sjefer også :) og om jeg hadde hatt en sånn god og forståelsesfull sjef, så ville jeg kanskje kunnet være mer åpen.
Det er så forskjellig fra jobb til jobb.

På jobben min er det jeg som er sjefen, og jeg har også dårlig samvittighet. Føler jeg svikter flokken min når jeg er borte pga forsøk....
Har en leder over meg også altså, men har stor frihet i hverdagen. Ikke vanskelig å si til de ansatte at jeg har et "møte" utenfor kontoret når jeg skal på UL feks. Ingen vet noen ting..

Ser ut som jeg må gå over til september gruppa...:meh: De hadde glemt å holde av plass til meg i august så får ikke kommet med denne mnd gitt.. Blæh bare å smøre seg med tålmodighet igjen da, nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg har korte sykluser om ikke annet :P Masse lykke til alle som skal igang denne mnd, håper på full klaff for alle :D

Ser ut som jeg må gå over til september gruppa...:meh: De hadde glemt å holde av plass til meg i august så får ikke kommet med denne mnd gitt.. Blæh bare å smøre seg med tålmodighet igjen da, nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg har korte sykluser om ikke annet :P Masse lykke til alle som skal igang denne mnd, håper på full klaff for alle :D
Glemt? Så utrolig dårlig? :(

Glemt? Så utrolig dårlig? :(
Jupp, legen jeg snakka med i mai etter avbrutt fryseforsøk hadde glemt å sette meg på lista til august :-( så nå var det fullt faktisk. Heldigvis korte sykluser så det blir nok oppstart 2 uka i sept :-)

Jupp, legen jeg snakka med i mai etter avbrutt fryseforsøk hadde glemt å sette meg på lista til august :-( så nå var det fullt faktisk. Heldigvis korte sykluser så det blir nok oppstart 2 uka i sept :-)
Så bra :) Hvor hører dere til igjen? Det er mulig det ikke blir innsett før første uka i sept her heller. Spørs litt hvordan denne syklusen blir. De har vært litt på bærtur etter MA.

Så bra :) Hvor hører dere til igjen? Det er mulig det ikke blir innsett før første uka i sept her heller. Spørs litt hvordan denne syklusen blir. De har vært litt på bærtur etter MA.
Hører til st.Olav :-). Uff ja syklusen blir dessverre rar etter sa og ma :( Sjeldent jeg har vært glad for kort lutealfase og kort syklus, men siden jeg allikevel må vente til sept så passer det greit :p

Så kjedelig at det var fullt og ikke minst at du må vente til neste Mnd. Håpe mnd går fort :D
Masse lykke til til deg :)

Hvordan går det med dere? :)

I kveld setter skal jeg sette eggløsning sprøyten og siste klexane. Skal bli så godt med sprøytefri dag i morgen. :D Da har jeg hele 7 t kjøretur til klinikk hausken også er det utak på onsdag. Bare litt spent! Hatt forskjellig utak hver gang, både opplevd å ikke få befruktet egg å fått 1,2,3 så de tankene sitter langt inne å gnager :/

Ser ut som jeg må gå over til september gruppa...:meh: De hadde glemt å holde av plass til meg i august så får ikke kommet med denne mnd gitt.. Blæh bare å smøre seg med tålmodighet igjen da, nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg har korte sykluser om ikke annet :p Masse lykke til alle som skal igang denne mnd, håper på full klaff for alle :D

Uff, så kjedelig :/
Håper ventetiden går fort!

Hvordan går det med dere? :)

I kveld setter skal jeg sette eggløsning sprøyten og siste klexane. Skal bli så godt med sprøytefri dag i morgen. :D Da har jeg hele 7 t kjøretur til klinikk hausken også er det utak på onsdag. Bare litt spent! Hatt forskjellig utak hver gang, både opplevd å ikke få befruktet egg å fått 1,2,3 så de tankene sitter langt inne å gnager :/

Oioioi, her skjer det ting!!! :D Så spennende det blir! Masse lykke til og nyyyyt den medisinfrie dagen i morgen :)

Så kjedelig at det var fullt og ikke minst at du må vente til neste Mnd. Håpe mnd går fort :D
Masse lykke til til deg :)
Takk takk:-) satser på at august går litt raskere enn juni\juli :p

Oioioi, her skjer det ting!!! :D Så spennende det blir! Masse lykke til og nyyyyt den medisinfrie dagen i morgen :)

Tusen Takk :)
Ikke lenge igjen til kontroll timen din heller nå? :)

Back
Topp