Au, au, au :(

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Nå skjønner jeg hva så mange snakker om nå r"kramper i beina om nattan" blir nevnt!

Jeg våkna med akutt smerte i ene leggen og det føltes ut som om leggmuskelen hadde vridd seg :o !! Det var vanvittig vondt og ubehagelig at tårene seriøst bare rant ! :( Det ga seg etter kanskje 1 min, men det minuttet var veldig langt!

Stakkars dere som opplever dette ofte!! :( Håper ikke det skjer igjen :/

Vet dere hvorfor dette skjer?

Har heldigvis aldri hatt det i leggen, men kan få under føttene eller i skuldrene. Det er rett og slett dritvondt. Hjelper å tøye i mot, hvis du klarer.

Jeg er plaget med kramper eller nesten-kramper i leggene.
Bruker et gammelt kjerringråd, som har fungert på meg med alle 3.
Binder en ulltråd som er av 100% ren ull som ikke er behandlet (ikke merino eller superwash) rundt begge anklene.
Det hjelper på meg. pass på at ikke tråden blir stram, siden man kan hovne opp og få en del vann i beina etter hvert.
Det kan også hjelpe med magnesiumtilskudd, men snakk med jordmor om det først. Jeg vet ikke om det anbefales eller ikke i svangerskapet.

Har heldigvis aldri hatt det i leggen, men kan få under føttene eller i skuldrene. Det er rett og slett dritvondt. Hjelper å tøye i mot, hvis du klarer.
Det var helt sinnsykt vondt altså! Aldri opplevd lignende før! Jeg bare ba om at smerten skulle gi seg og prøvde å forsiktig massere eller bare ta på muskelen, men ingenting hjalp. Det kan forklares best slik: "kynner i leggmuskelen" :o ! Haha :p Jeg kødder ikke, det var sånn det så ut og kjentes ut som (bare myyyye verre)

Huff stakkar :( Helt grusomt! Eneste som hjelper for meg når det skjer om natta er å reise meg opp og gå rundt.
Det hadde ikke gått an å stå på det det beinet altså :o ! Det var seriøst som om muskelen ble vridd.. Kanskje det ikke var vanlig krampe? Vet ikke jeg as

Jeg er plaget med kramper eller nesten-kramper i leggene.
Bruker et gammelt kjerringråd, som har fungert på meg med alle 3.
Binder en ulltråd som er av 100% ren ull som ikke er behandlet (ikke merino eller superwash) rundt begge anklene.
Det hjelper på meg. pass på at ikke tråden blir stram, siden man kan hovne opp og få en del vann i beina etter hvert.
Det kan også hjelpe med magnesiumtilskudd, men snakk med jordmor om det først. Jeg vet ikke om det anbefales eller ikke i svangerskapet.

Haha (overtro?), mamma sa det samme :p Har bare skjedd en gang da , men in det skjer igjen så får jeg prøve det!

Er heldigvis ikke veldig plaget, men er alltid litt ekstra på vakt når jeg strekker meg når jeg våkner innimellom, for plutselig smeller det til! Og det er så vondt!! En sammenheng jeg har sett hos meg selv, er at jeg får lettere kramper hvis jeg har drukket lite med vann i løpet av dagen.

Det er helt forferdelig.. Jeg har det i perioder, og er inne i en ny en nå.. Har vært stiv i leggen i hele dag pga krampen jeg hadde i natt :( au!!

Eneste som "funker" for meg er å prøve å slappe helt av i muskelen så lenge krampene sitter i. Det er jo umulig - men det kan påvirke at krampen slipper taket litt tidligere. Prøv å vær så slapp i kroppen som mulig. Rett etterpå er det kjempeviktig å få strekt/tøyd ut muskelen godt, hvis ikke blir du kjempestiv neste morgen.

Back
Topp