Atopisk eksem

LeneMariie

Forelsket i forumet
Er det noen av deres unger som har det? Fikk vite her om dagen at lille mann har det..
Noen gode tips og komme med?
 
Sønnen vår var plaget med atopisk eksem når han var liten. Vi brukte kombikremen til Volare med godt resultat. I tillegg fikk vi beskjed av legen om å bade/dusje han annen hver dag i stedet for hver dag. Han har heldigvis vokst det av seg [:)]
 
Snuppa her har det. Fikk det når hun var 3 mnd. Sliter med det ennå. Vil nok trolig aldri vokse det av seg. vi smører hver kveld med en krem fra apoteket som heter LA-ROCHE-POSAY (likipar baume), Apolar når utbruddene er som værst, og så får hun Phenamin hver kveld så hun slipper å klø seg til blods. Vasker alt tøy og sengetøy med nøytralt vaskepulver. Hun dusjer annenhver dag, vaskes med mild såpe og shampo og babyolje. Skal vi bade i klor vann, må hun dusjes grundig etterpå og smøres godt inn med begge kremene.
Og i etter tid har hun også fått astma, noe som ikke er uvanelig at atopikere får. Ikke alle får det da.

Ønsker dere lykke til og håper han vokser det av seg....
 
babyolje inneholder ofte parfyme.. bare som et tips.

to av mine fire har atopisk eksem, jeg har fått beskjed om å gi de floridix vitamin tilskudd (kjøpes i vanlig butikk), bade de annahverdag som det sies over her og bruke arnica olje på utbruddene (kjøpes på helsekost) mine to som har det har også astma i tillegg og allergier for en del forskjelig som melk, pollen, pelsdyr etc.
I tillegg til dette har jeg ørebarn, som også henger sammen med atopisk eksem, astma og allergi.
 
Ull har vi kutta ut! Mini her var full av atopisk eksem, kutta ut ulla, og det kom seg med ein gang! Storesøster har også eksem, men mykje mindre, men ho har aldri reagert på ulla... så er forskjellig
 
Vi har vært til spesialist og smører med locoid og mildison. Dvs... no har han nesten ingenting igjen. Det kjem litt innimellom, og då bruker eg locoid i et par dager og så forsvinner det igjen. Her måtte vi ha salver med kortison i for å få det bort. Fuktighetskremer skal altså brukes kvar dag... men må innrømme at både mini og eg gjerne gløymer det innimellom!
 
Back
Topp