atopisk eksem på baby

Buebe0708

Elsker forumet
Noen av babyene som har fått eksem?

Her har legen konstantert at vesla har atopisk eksem. Størstegutten har det også, men begynte ikke før han var 1 år og har det enda.

Legen sa bare at siden jeg har en fra før så visste jeg jo hva en måtte gjøre.... Ja, vet at en skal smøre inn. MEN er det noe forskjell på krem en kan bruke til baby ift større barn? Apoteket henviste til legen og legen til apoteket.... Så ikke noe råd å få der :-(

Bruker locobase nå... Men ser ikke ut som den funker så bra på henne som på storebroren. Erfaringer tas imot med stor takk :-)

Min har ikke atopisk eksem, men er veldig tørr på armer og bein. Brukt locobase repair ned stort hell. Prøvd a-krem eller aderma?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Bruk hydrokortison til eksemutbruddet er borte, også bruker du fuktighetskremer med karbamid når det begynner å komme tilbake. Dette var iallefall et tips jeg hørte nylig, men vet ikke hvor små de kan være når de får kortisonkremer..? Spørs vel litt på størrelsen på utslettet.
Min gutt har ikke atopisk eksem, men har noe som ser ut som mildtmildt eksemutbrudd og da funker aderma exomega kjempebra! Det anbefalte de på apoteket også da jeg spurte. Hun sa at det var den kremen som ble brukt på så små barn med eksem.

Var hos legen i går og fikk konstatert det legen mente kunne høres ut som atopisk eksem. Han var selvfølgelig mye bedre i går enn han var da jeg bestillte time i forrige uke. Da så han helt forferdelig ut i ansiktet. Og jeg hadde ikke hjerte til å la han klø så fælt i ei uke så har smørt med Bephanten. Det har funka greit, men det er fortsatt ikke bra. For en måned siden mente helsesøster det bare var vanlig hormonutslett, men etter utbruddet i forrige uke mente de det ikke var normalt lenger. Vi fikk resept på en kortisonkrem som bynte på M (husker ikke navnet) og en som het Locoid. Ved utbrudd skulle vi smøre med den på M først og evt. den andre om den første ikke funker. Utenom utbrud skulle vi finne en fuktighetskrem uten parfyme vi likte å smøre med for å forebygge.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hjelp! Kan de få eksem allerede? Frøkna er veldig tørr ved armhulene og opp på hendene/fingrene.

Hadde bedt om en ny legetime evt. ringt om jeg hadde fått den behandlingen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker kremene beregnet på barn fra L'Occitane, med Shea i! De funker fjell på storesøster som har hatt eksem siden hun var 3-4 mnd. Brukte Aderma en stund med grei effekt, men plutselig virket ikke det lengre..

Hvordan vet man hva som er eksem? Synes hun har noen tørre flekker på armene.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

brukte aderma exomega krem med ei gang det begynte, men hjalp ikke... Har også prøvd A-krem men da skriker hun bare (vet ikke om den svir). Begynte med melkefett krem i dag og det har fram til nå ikke blitt verre. Prøver den noen dager før jeg avgjør om den er god eller ei.

Jeg fikk beskjed at vi ikke skulle bruke kortison. Har både mildison, locoid og elocon her fra storebror. Blir det hissig må jeg begynne med den mildeste (etter å ha snakket med legen ei gang til)

Det virker ikke som hun er plaget av kløe, heldigvis

Tør ikke å smøre med noe jeg..

Tør ikke å smøre med noe jeg..

På 6 ukerskontrollen anbefalte legen å bruke locobase repair. Så den er jeg ikke redd for å bruke:)

Jeg har bare smørt med olje der hvor hun er tørr. Vet ikke om det er eksem da. Bruker den oljen på meg selv når jeg har barbert leggene, så vet at den ikke svir hvertfall.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lillegutt her har nok eksem selv om vi ikke har fått det konstatert fra noe lege. Vi har begynt å smøre med a-derma fra apoteket og han har virkelig blitt MYE bedre etter det!! Står på den at den kan brukes på baby :)

Lillegutt 5/3-14 <3

På 6 ukerskontrollen anbefalte legen å bruke locobase repair. Så den er jeg ikke redd for å bruke:)

Hmm, her får vi beskjed om å ikke smøre noe. Skal be legen se på det når vi skal på 3mnd kontroll.

jeg synes kremen fra babyline funka på dattera min da ho hadde det som baby. smurte på hver dag og selv om det forsvant så fortsatte jeg.. Nå har ho vokst det av seg (heldigvis). Og så bruke neutral vaskepulver osv.. men det kan du sikekrt alt om fra før ;)

Mathea har barne eksem, vi har gått til barnespesialist på strømmen. Her tok ikke helsestasjonen meg på alvor så jeg måtte gå til fastlege for henvisning. Det så ut som hormonutslett men hun har aldri smakt morsmelk og hs ville at vi skulle se an hele tiden. Jeg hadde også eksem når jeg var liten. Pluss at jeg fikk vite i dag at når de har eksem så kan det påvirke vekt oppgangen deres og de kan ha andre allergier. Storebror hadde ikke noe problemer som lillesøster har

får prøve locobase repair, den vanlige hjalp ikke nok...

Eksemhud skal ha behandling da huden har en mangel, så jeg er ikke redd for å smøre inn selv om hun ikke virker plaget.

Storebror har laktoseintoleranse, pollen allergi og soleksem i tillegg til atopisk. Smånervøs hva frøken får alt (håper på ikke mere)

Mathea har barne eksem, vi har gått til barnespesialist på strømmen. Her tok ikke helsestasjonen meg på alvor så jeg måtte gå til fastlege for henvisning. Det så ut som hormonutslett men hun har aldri smakt morsmelk og hs ville at vi skulle se an hele tiden. Jeg hadde også eksem når jeg var liten. Pluss at jeg fikk vite i dag at når de har eksem så kan det påvirke vekt oppgangen deres og de kan ha andre allergier. Storebror hadde ikke noe problemer som lillesøster har

På hvilken måte kan det at de har eksem påvirke vektoppgangen? :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Du må nesten bare prøve deg frem. Min eldste har hatt atopisk eksem siden han var seks uker. På han funger rød apobase, locobase og balmen fra la roche-posay. Tåler ikke havren i aderma.
I tillegg har vi i perioder brukt mildison, locoid og elecon. Nå er han fem og endelig over det værste virker det som :-)

Kan anbefale en Facebook gruppe for barn med atopisk eksem. Der er det mange gode tips :)

takk for alle gode tips.

må virkelig prøve meg fram. Noen av de kremene som fungerer på den eldste, fungerer ikke på henne. Her slår ordtaket: "alle har forskjellig hud" virkelig inn :-/

Back
Topp