atopisk eksem på baby

Snakket med ei idag som hadde hatt barn med atopisk eksem og de hadde fått råd av hudlege om at spenol fungerte like bra som alle andre dyre kremer. Som forebygging altså, ved utbrudd måtte kortison brukes. Så hun hadde smurt med spenol en gang hver dag og dette hadde fungert bra:) Hadde håpet jeg slapp å hente ut kortison kremene vi fikl resept på men ser nå at Bepanthen ikke klarer å ta helt knekken på det så må nok til med den allikevel, kommer nok til å teste spenol som forebyggende etter det.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Var i dag på helsestasjonen og der var det en eksem ekspert. Var bare tør hud, fikk beskjed om å smøre med locobase. Gikk å kjøpte det, så i etterkant at det inneholder parabener. Det skal ikke barn under 3 år ha, så den byttet jeg asap.

Kjøpte fet krem fra Weleda til baby. Skal smøre to ganger daglig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var i dag på helsestasjonen og der var det en eksem ekspert. Var bare tør hud, fikk beskjed om å smøre med locobase. Gikk å kjøpte det, så i etterkant at det inneholder parabener. Det skal ikke barn under 3 år ha, så den byttet jeg asap.

Kjøpte fet krem fra Weleda til baby. Skal smøre to ganger daglig.


Sent from my iPhone using BV Forum

Locobase repair er uten hormonforstyrrende stoffer:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Var i dag på helsestasjonen og der var det en eksem ekspert. Var bare tør hud, fikk beskjed om å smøre med locobase. Gikk å kjøpte det, så i etterkant at det inneholder parabener. Det skal ikke barn under 3 år ha, så den byttet jeg asap.

Kjøpte fet krem fra Weleda til baby. Skal smøre to ganger daglig.


Sent from my iPhone using BV Forum


wæææææææ, er den vi brukte hele helga. Skal straks slutte og kun bruke locobase repair.
 
Snakket med ei idag som hadde hatt barn med atopisk eksem og de hadde fått råd av hudlege om at spenol fungerte like bra som alle andre dyre kremer. Som forebygging altså, ved utbrudd måtte kortison brukes. Så hun hadde smurt med spenol en gang hver dag og dette hadde fungert bra:) Hadde håpet jeg slapp å hente ut kortison kremene vi fikl resept på men ser nå at Bepanthen ikke klarer å ta helt knekken på det så må nok til med den allikevel, kommer nok til å teste spenol som forebyggende etter det.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app


har sjekket litt rundt på grønn hverdag og har funnet ut at spenol inneholder 2 forskjellige parabener!
 
har sjekket litt rundt på grønn hverdag og har funnet ut at spenol inneholder 2 forskjellige parabener!
Merkelig at en hudlege anbefaler det da. Dette var til en unge som var 2 år da men. Er forøvrig noen år siden da, så sikkert derfor.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
har sjekket litt rundt på grønn hverdag og har funnet ut at spenol inneholder 2 forskjellige parabener!
Uff da, jeg har brukt spenol masse. Men akkurat nå bruker jeg den til Neutral, den er uten parabener hvertfall:)
 
Dere har helt rett locobase repaire inneholder ikke parabener, bare den vanlige locobase som jeg kjøpte. Skal bytte den i ettermiddag, tror ikke den Wedela jeg kjøpte et feit nok.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva en ikke alt skal sjekke før...

Jeg har heldigvis ikke rukket å smøre ofte med vanlig locobase før jeg fikk vite det med parabener. Spenol brukte jeg en del til den eldste, men hjalp (heldigvis) ikke. Skal innom apoteket før jeg henter de 2 store i dag. Får høre hva de anbefaler, ellers blir det locobase repair.

Er det noen som vet hvorfor det er ok å bruke parabener på større barn, men ikke babyer? Virker på meg rart..
 
Man skal heller ikke bruke weleda sine produkter pga de inneholder pollen og barnet kan utvikle allergi. Hjelpes!


Jeg kuttet ut parkbenken på meg selv fot flere år siden også, så vil ikke brukt det til større barn heller.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Gurri malla sier jeg bare. er jo en jungel av kremer som en ikke bør bruke. godt det finnes noen som er trygge, så får vi bare håpe på at en av dem virker :-)
 
Back
Topp