At det går an

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Mimøi

ORIGINAL: Mimøi

ORIGINAL: Aravis

Altså.. Her har vi alt slags føre.. Både is med snø på, snøføre, holke, og bare veier i løpet av en vinter. Jeg har ENDA IKKE kjørt av veien på 5 år. (ikke at det er så lenge, altså.. [8D]) Det har ALT med sjåføren å gjøre. Tar du det med ro, kommer du frem. Full gass og mye rattutslag er dømt til å mislykkes.

Det er jo kanskje litt uvitende å si at det har ALT å si med sjåføren å gjøre[8|] Tviler så veldig sterkt på at du kan kontrollere bilen der ingen andre kan. Man kan ikke kjøre på is med nysnø på. Selv lastebiler og busser sklir ut av veien. Man trenger ikke være en dårlig sjåfør fordi om man ikke kommer seg av flekken. Så og si at det har ALT å si med sjåføren å gjøre uansett føre er jo bare BS.

Det kommer mye an på sjøføren når det er vanskelig føre, man må vite hva man gjør.

Tror ikke du leser hva jeg skriver[;)] Man kan ikke utrette mirakler[;)] Er det IS på veiene,så er det ikke så VELDIG mye man kan gjøre[;)]

Man kan like bra kjøre på is som på snø. Men det er veldig mange som ikke kan/tør kjøre på vinterføre. Har selv bodd i Oslo og der skal det ikke veldig mye sne/is til for å lage kaos på veiene. Så enkelte burde nok la bilen stå hjemme på slikt føre.

Kan man like bra kjøre på is med nysnø på som snø? Tuller du nå? Hvis ikke er du veldig uvitende i hvertfall[8|] Snø og blåis er ikke det samme.

Haha! Så utrolig lættis!!! [:D][:D] Går det rett frem, så går det rett frem samme f*en hvem som sitter bak rattet eller hvilken bil man har.

Ja hehe jeg tenkte det samme[:-] Spiller ingen rolle hvor god og erfaren man er om føret er såpeglatt[:-] Du skulle sett her oppe i fjor. Det var fem cm blåis. selv kjettinger tok ikke tak. Dekkene klistrer seg ikke fast fordi om man er aldri så god å kjøre liksom[8|]

Ja man kan jo lure på hvilke kjettinger dere bruker der og hvordan blåisen deres er for her opp funker i alle fall kjetting og piggdekk. Dessuten så hvis du er vant til å kjøre på glattføre så har du mer erfaring og vil være bedre å kjøre på is enn de som bare har kjørt på asfalt.

Back
Topp