Astma

Emmis

Glad i forumet
Var hos legen på fredag og han trodde lillesøster hadde astma
Vi ble henvist til barnelege så vi får vite om hun faktisk har det.
 
Noen som kan fortelle meg litt om det og må vi evt ta medisiner resten av livet???
 
Kan ikke noe om dette jeg[:-]
 
Hei
Det spørs helt hvor hardt rammet barnet er,jeg har to sønner hvor han eldste tar to astma medesiner morgen og kveld og på dagen hvis nødvendig,minstemann trenger bare når han er forkjøla og snørrete.Skal til mer utreding på begge to.Barnelegen vil fortelle deg hva du trenger å gjøre for barnet ditt,spørr og grav.Barn kan vokse det av seg.Da kaller de det barne astma.
lykke til[;)]
 
ORIGINAL: marianne

Hei
Det spørs helt hvor hardt rammet barnet er,jeg har to sønner hvor han eldste tar to astma medesiner morgen og kveld og på dagen hvis nødvendig,minstemann trenger bare når han er forkjøla og snørrete.Skal til mer utreding på begge to.Barnelegen vil fortelle deg hva du trenger å gjøre for barnet ditt,spørr og grav.Barn kan vokse det av seg.Da kaller de det barne astma.
lykke til[;)]

 
hva skal jeg spørre om da. vet jo ikke noe jeg... [:-]
 
Hva du kan gjøre for å forebygge at barnet skal bli tett, hvordan medesiner og hvordan disse fungere,om det er lurt å komme seg videre til spesialister osv.Ingen spm er for dumme når det gjelder barn og sykdom.
Er du ikke fornøyd med svarene fra en lege , reis til en ny en.
 
 
nettopp fått samme beskjed som deg. frida må ta flutide 125 mg (ellerno) to ganger om dagen.. er på sykehuset nå og får racemisk adrenalin hver andre time, va 6-7 minutter om gangen pga blonkiolitt og astma...
 
er ikke noe gøy det der,har vært igjennom det samme med begge mine,var hos klinikk for astma,allergi og lungesykdommer i dag med eldste mann og fikk enda mere medesiner,han går på flutide og ventolin morgen og kveld pluss at nå skal han få singulair granulat i tilegg,dette er når han er bra skal øke dosene med flu og ven med 4 når han begynner å bli forkjølet og en mikstur og nasonex nesespray.vi har recamisk adrenalin hjemme.som vi9 bruker når han har det som verst.skal dit med minstemann i okt ,blir spennende å se hva han må bruke.
lykke til ,håper hun blir fort frisk[;)]
 
datteren min fikk astma når hun var 10 mnd, og jeg var like forvirra og viste ingen ting. Når du kommer inn til barnelegen så informerer legen deg om det meste, du kan gå inn på astma og allergi siden og da får du greie på alt du trenger å vite,resten kommer med egen erfaring.
 
jeg var 18 år da min datter fikk astma og jeg viste ingen ting, legene tok meg ikke på alvor og skjønte ikke hvorfor jeg var så redd og beskymra, var veldig frustrert. men når vi kom til astma legen vår ble alt så mye bedre. og jeg tok det med ro.
 
datteren min har vært innlegt på sykehus 2 ganger og har gått veldig mye på antibeotika. hun går på forstøveraparat hver dag. og det kommer hun til å gå på en lang stund. syns det egentlig er greit for da veit jeg at hun har det bra og klarer å puste fint.
 
Hun får ikke lov til å være så mye ute nå som det er kaldt og fuktig som de andre barna i barnehagen er og hun må sove inne. hun ELSKER å være ute men hun vet selv at hun blir værre hvis hun går ut og da går det bra.
 
når man har barn med astma får man mye hjelp, med penger og sånt. kan få syden turer, komme inn på sykehus for astma og allergi barn. Veldig mye bra.
 
ønsker dere lykketil [:)]
 
Vil bare si at jeg har hørt om folk som har blitt "kurert" for astma ved hjelp av akupunktur.[:)]
 
Back
Topp