Assistert

Jeg hadde også fryseforsøk denne gangen i vanlig syklus, men gikk ikke på progesteronpiller i lengre enn testdagen Men så lenge det er noe som fungerer er det bare bra å bruke dem til uke 10 for å være på den sikre siden❤️
I vanlig syklus har du egenproduksjon av progesteron, så det blir noe helt annet. Ved vanlig/naturlig syklus kan man derfor slutte tidligere.

Ved styrt syklus har man ikke egen hormonproduksjon av disse hormonene. Det er derfor man må gå lenger på både østrogen og progesteron ved styrt syklus. Det er dermed ikke for å være på «den sikre siden», men en faktisk nødvendighet for at kroppen skal klare å holde på en graviditet i styrt syklus;)

Ved styrt syklus må man bruke progesteron og østrogen til morkaken tar over i uke 10 :)

Jeg skal likevel gå på progesteron til uke 10,fordi jeg har opplevd alt for mange MA og ved sist MA ble progesteronnivået målt for lavt. Det blir litt sånn hva kom ført, høna eller egget diskusjon, men det skader ikke å prøve.
Krysser fingrene for deg Høsteple og at litt ekstra støtte hjelper kroppen over den første skumle kneiken:Heartred

Flere som går på lutinus el lignende her? Jeg tar 2x3 tabletter daglig. Det gjør jeg gladelig hvis det er det som skal til for å holde det lille vesenet trygt på plass men kjenner det skal bli litt deilig å bli ferdig med det også!

Jeg gikk på cyclogest. De sa til meg at jeg kunne nok sluttet med de etter positiv test, men de ville jeg skulle ta frem til TUL i uke 7 for sikkerhetsskyld.

På tirsdag denne uken var jeg på TUL og da fikk jeg se et bankende hjerte :love017 i det jeg trodde var 6+5 etter diverse terminkalkulatorer, men ifølge klinikken var jeg da 7+1 Det satt jo meg helt ut av spill, for jeg får ikke det til å stemme, så har ikke helt klart å gå over til deres beregning enda :laughing002

Var veldig deilig å endelig slippe de så skjønner godt at du teller ned! :love2

Jeg gikk på cyclogest. De sa til meg at jeg kunne nok sluttet med de etter positiv test, men de ville jeg skulle ta frem til TUL i uke 7 for sikkerhetsskyld.

På tirsdag denne uken var jeg på TUL og da fikk jeg se et bankende hjerte :love017 i det jeg trodde var 6+5 etter diverse terminkalkulatorer, men ifølge klinikken var jeg da 7+1 Det satt jo meg helt ut av spill, for jeg får ikke det til å stemme, så har ikke helt klart å gå over til deres beregning enda :laughing002

Var veldig deilig å endelig slippe de så skjønner godt at du teller ned! :love2
Så herlig å få se et bankende hjerte:Heartred

I vanlig syklus har du egenproduksjon av progesteron, så det blir noe helt annet. Ved vanlig/naturlig syklus kan man derfor slutte tidligere.

Ved styrt syklus har man ikke egen hormonproduksjon av disse hormonene. Det er derfor man må gå lenger på både østrogen og progesteron ved styrt syklus. Det er dermed ikke for å være på «den sikre siden», men en faktisk nødvendighet for at kroppen skal klare å holde på en graviditet i styrt syklus;)

Takk for opplysning :) Forsto det bedre nå, men kan jeg spørre hvorfor de gjør det på den måten? Er det ikke enklere for kroppen å sette inn egg i naturlig syklus

Takk for opplysning :) Forsto det bedre nå, men kan jeg spørre hvorfor de gjør det på den måten? Er det ikke enklere for kroppen å sette inn egg i naturlig syklus
Tror de fleste klinikker foretrekker naturlig syklus ja. For min del har jeg veldig uregelmessige sykluser, og derfor ble det valgt styrt. Ellers er det vel en mulighet at man kan få styrt syklus dersom man opplever flere ganger at innsett havner på helg og man ikke får satt inn pga stengt klinikk.

Tror de fleste klinikker foretrekker naturlig syklus ja. For min del har jeg veldig uregelmessige sykluser, og derfor ble det valgt styrt. Ellers er det vel en mulighet at man kan få styrt syklus dersom man opplever flere ganger at innsett havner på helg og man ikke får satt inn pga stengt klinikk.

Det gir meining ja håpe det går bra for oss alle❤️

*sniker fra desember*

Om man har korte sykluser hender det også at man får den styrt. Jeg hadde 23-24dagers sykluser og ikke noe egg festet i naturlig.
Rett over på styrt, og jeg er nå 30+0. Gikk også på Cyclogest og østrogen frem til uke 10-12.

*sniker fra desember*

Om man har korte sykluser hender det også at man får den styrt. Jeg hadde 23-24dagers sykluser og ikke noe egg festet i naturlig.
Rett over på styrt, og jeg er nå 30+0. Gikk også på Cyclogest og østrogen frem til uke 10-12.

Syns det er kjempebra at det finnes løsninger på sånt❤️ Jeg skal spørre legen om jeg trenger progesteron støtte videre, siden jeg plutselig begynte å blø etter oppkasten igår :/ er veldig bekymret. Det er vår 1. assistert forssøk, men 2. egg som ble satt inn. Er redd for å gå gjennom egguttak og sprøyter en gang til :/ hater sprøyte og hormonen gjør meg til en annen person :( så håper vi klarer det denne gangen og den lille spiren holder seg fast❤️

Back
Topp