Assistert

Har du brukt å sett hjerte før eller er det første gang du er så langt? :) gratulerer!
Takk❤️ Jeg så et bankende hjerte første gangen men fikk beskjed om at det ikke så bra ut og uken etter var det desverre ikke liv mer. Den andre gangen var det bare tom fostersekk. Men i dag var gynekologen veldig entusiastisk og sa det så veldig fint ut❤️

Noen av dere IVF’ere som har vært til tidlig ultralyd og fått beskjed om at embryo/foster er større enn forventet?

var til TUL i går (etter menstermin, befruktningsdato og innsettdato skulle jeg vært 7+4) og ble målt til 8+ 2. noen som har erfaring med dette?

Jeg også :)
Vi hadde fryseforsøk, hadde egentlig ingenting håp, men det skjedde noe denne gangen:gen014
Fikk se bankende hjerte i uke6+4 og fikk bestilt ny time til uke10+3
Idag er vi i uke 7+4❤️

Flere som går på lutinus el lignende her? Jeg tar 2x3 tabletter daglig. Det gjør jeg gladelig hvis det er det som skal til for å holde det lille vesenet trygt på plass men kjenner det skal bli litt deilig å bli ferdig med det også!

Flere som går på lutinus el lignende her? Jeg tar 2x3 tabletter daglig. Det gjør jeg gladelig hvis det er det som skal til for å holde det lille vesenet trygt på plass men kjenner det skal bli litt deilig å bli ferdig med det også!

Hei, jeg gikk på cyglogest til testdagen. Testet meg 2 dager før og fikk beskjed om å slutte med de Sluttet faktisk 2 dager tidligere enn det jeg skulle gjøre, siden eg fikk beskjed om det.
Det har gått fint til nå er i uke 7+5 og lillefrø har holdt seg godt til nå og håpe dt fortsetter sånt❤️ Hvor lenge fikk du beskjed om å gå på lutinus?

Hei, jeg gikk på cyglogest til testdagen. Testet meg 2 dager før og fikk beskjed om å slutte med de Sluttet faktisk 2 dager tidligere enn det jeg skulle gjøre, siden eg fikk beskjed om det.
Det har gått fint til nå er i uke 7+5 og lillefrø har holdt seg godt til nå og håpe dt fortsetter sånt❤️ Hvor lenge fikk du beskjed om å gå på lutinus?
Ok det var ikke lenge da! Jeg skal gå på det til uke 10 så det er to uker til! Kan være pga alder at jeg skal gå så lenge på det.

Ok det var ikke lenge da! Jeg skal gå på det til uke 10 så det er to uker til! Kan være pga alder at jeg skal gå så lenge på det.

:)
Jeg hadde et lignende opplegg og gikk på cyclogest, men fikk beskjed om å ta det fram til en uke etter dagen jeg tok blodprøve hos legen. Det har heldigvis gått bra så langt. :)

Ok det var ikke lenge da! Jeg skal gå på det til uke 10 så det er to uker til! Kan være pga alder at jeg skal gå så lenge på det.[/

Det kan stemme :) Det er ikke kjekt med de pillene, men så lenge det hjelper oss med å få til en baby frem kunne jeg brukt det hele svangerskapet :D

:)
Jeg hadde et lignende opplegg og gikk på cyclogest, men fikk beskjed om å ta det fram til en uke etter dagen jeg tok blodprøve hos legen. Det har heldigvis gått bra så langt. :)

Jeg fikk aldri beskjed om å ta blodprøve, kanskje det slår fortere ut enn vanlig graviditetstest❤️ Jeg fikk bare beskjed om å ta vanlig test 14 dager etter eggløsningssprøyten, og jeg klarte å vente til dag 12 og da var det plutselig positivt ringte samme dag og fikk beskjed om å slutte med cyglogest var litt skummelt å slutte, siden det er graviditetshormon du tar og er redd for at det skal ende med spontanabort når du slutter å bruke den, men heldigvis har det gått fint til nå❤️ Fortsatt føles det uvirkelig, men takket være kvalmen så minnes jeg om at jeg er gravid hele veien, men skal ikke klage siden det er veldig stort ønsket barn

Ja ikke sant! Jeg gjør det som må til! Har gått på det sju uker nå så holder jo ut et par uker til men teller ned dagene nå kjenner jeg:)

Ja ikke sant! Jeg gjør det som må til! Har gått på det sju uker nå så holder jo ut et par uker til men teller ned dagene nå kjenner jeg:)

Forstår det godt❤️ Men det er ikke lenge til du skal slutte med dem for å si det sånt har jeg stor respekt til alle kvinner som går gjennom IVF Egguthenting i seg selv var et mareritt og alle de sprøytene vi må bruke (har skikkelig sprøyteskrekk)❤️ Det er værdt for den lille, men ikke den enkleste veien for å si det sånn

Forstår det godt❤️ Men det er ikke lenge til du skal slutte med dem for å si det sånt har jeg stor respekt til alle kvinner som går gjennom IVF Egguthenting i seg selv var et mareritt og alle de sprøytene vi må bruke (har skikkelig sprøyteskrekk)❤️ Det er værdt for den lille, men ikke den enkleste veien for å si det sånn
Ja det er en heftig prosess med ivf! Det er eggdonasjon på meg denne gangen. Har hatt flere runder tidligere med egne egg også og forstår sprøyteskrekken! Samboer måtte ta alle mine på meg! En gang dro jeg til og med på legevakta fordi det sto i pakningsvedlegget at jeg måtte være i nærheten av helsepersonell første gangen jeg skulle sette den typen medisin. De var veldig søte og hyggelige der da. Tok meg inn og satte sprøyten og lot meg ligge der en halvtime mens jeg ventet! Jeg tror ikke det er mulig for de som ikke trenger hjelp å forstå hvor heftig den prosessen er! Men hvis det går bra så er det jo verdt det!

Skjønner deg veldig godt! Jeg ble ganske så lei av dem jeg også, spesielt siden jeg hadde vært igjennom noen runder med dem etter ulike forsøk, men det er så verdt det! :Heartred
IVF-prosessen var tøff både fysisk og psykisk, så jeg håper jeg slipper å gå igjennom det flere ganger. Jeg klarte å «venne» meg til å sette sprøytene etter hvert, men det var utrolig skummelt i starten! :eek: Spesielt når man plutselig får blåflekker av det.

Sniker fra Mars! Kan det være at du har fryseforsøk i styrt syklus? For da har man ikke egen hormonproduksjon, i motsetning til ferskforsøk med eggløsningssprøyte eller fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg hadde styrt syklus og tror alle som har det må gå på progesteron frem til uke 10 eller lenger.

Skjønner deg veldig godt! Jeg ble ganske så lei av dem jeg også, spesielt siden jeg hadde vært igjennom noen runder med dem etter ulike forsøk, men det er så verdt det! :Heartred
IVF-prosessen var tøff både fysisk og psykisk, så jeg håper jeg slipper å gå igjennom det flere ganger. Jeg klarte å «venne» meg til å sette sprøytene etter hvert, men det var utrolig skummelt i starten! :eek: Spesielt når man plutselig får blåflekker av det.
Ja utrolig hva man venner seg til! Håper virkelig det går bra for oss alle sammen denne gangen:Heartred

Sniker fra Mars! Kan det være at du har fryseforsøk i styrt syklus? For da har man ikke egen hormonproduksjon, i motsetning til ferskforsøk med eggløsningssprøyte eller fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg hadde styrt syklus og tror alle som har det må gå på progesteron frem til uke 10 eller lenger.
Ja, takk! Det høres riktig ut:)

Ja, takk! Det høres riktig ut:)
*sniker fra desember*
Jeg fikk beskjed om å gå på Cyclogest til uke 10 pga styrt syklus og fryst embryo. Og samme med fler i min termingruppe.

Ved styrt syklus må man bruke progesteron og østrogen til morkaken tar over i uke 10 :)

Jeg skal likevel gå på progesteron til uke 10,fordi jeg har opplevd alt for mange MA og ved sist MA ble progesteronnivået målt for lavt. Det blir litt sånn hva kom ført, høna eller egget diskusjon, men det skader ikke å prøve.

Jeg hadde også fryseforsøk denne gangen i vanlig syklus, men gikk ikke på progesteronpiller i lengre enn testdagen Men så lenge det er noe som fungerer er det bare bra å bruke dem til uke 10 for å være på den sikre siden❤️

Back
Topp