Arve klær

Sendte to fornøyde jenter i bhg i dag. De eeeeelsker å bruke kjole og blir så glad når de får ha på kjole i bhg. Ettersom de har ca 40 kjoler hver er det helt greit å bruke dem til hverdags. Av de kjolene er det maks 5 stk som vi har kjøpt, resten er arv :-) Syns det er så fantastisk :-)

Arve er helt supert:) De små vokser jo så fort ut av klærne sine, at til tider er det så vidt de rekker å bruke en størrelse før de må bytte til en større, skulle vi kjøpt alt nytt hadde det blitt dyrt i lengden. Barna er storfornøyde hver gang vi får en ny haug med "nye" klær fra venner og familie:)

Arv er helt fantastisk både økonomisk og for å spare miljø, men jeg regner ikke med at vi arver noe, bare en av venninnene mine som har fatt baby de siste årene og alle barna i familien er over tre år. Tviler sterkt på at noen i min familie eller vår vennekrets som har samlet og spart på ting eller tenker på oss når det kommer til slikt. Men men, får satse på litt gaver av nærmeste familie så slipper vi å kjøpe alt :-)

Syns du det er greit å arve klær?
Vi arver fra flere, men opplevde en gang at det var ei som spurte mamma føtst om det gikk an å spørre om jeg ville arve. Hun hadde nemlig spurt en annen småbarnsmor først, og hun hadde svart litt ampert at de hadde råd til å kjøpe sine egne klær...
En ting er at vi ikke har mer penger enn vi må ha. Sånn sett er det kjempeflott å kunne arve litt. I tillegg er det mye av det vi arver som er så pent brukt at det nesten ser nytt ut. Det som er litt mer slitt passer helt utmerket til barnehage og til uteklær. Gjør ingenting om klærne er litt slitt når de skal ut og sitte i sandkassen eller klatre i trær :)
Syns du det er greit med arv? Eller vil du helst kjøpe nytt?
Haha, for en "artig" reaksjon! Her blir jeg glad for alt vi kan få! Vi har det veldig godt økonomisk, men jeg syns det er helt på tryne å bruke tusenvis av kroner på masse klær som kun brukes en kort tid når jeg kan få klær som fungerer utmerket helt gratis. Den viktigste biten er jo kanskje at det er utrolig mye mer miljøvennlig! Noen ting kjøper vi jo, men det blir ikke mye, og det meste vi kjøper kommer faktisk fra Finn. Da får jeg god kvalitet til en slikk og ingenting :) Men at man skal være redd for å spørre om man vil arve klær syns jeg var rart, det har jeg ikke tenkt på engang :) Syns det da er værre å spørre om man kan få, men det slipper man jo som regel :)

Skulle ønske jeg kunne arve noen klær, men dessverre har de fleste i min familie og vennekrets ikke lenger så små barn, så den muligheten får jeg nok ikke:-( Men kommer nok til å kjøpe litt brukt. Babyer/små barn vokser jo så fort ut av klærne uansett at skulle vi kjøpe alt nytt ville det gå hardt ut over økonomien. Lurer på om de som rynker på nesen av arvet tøy egentlig har regnet på hvor mye det vil koste å kjøpe alt nytt? Eller kanskje de bare har veldig mye penger:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Er merkelig at folk rynker på nesen for det. Jeg rynker på nesen av folk som rynker på nesen av arvet tøy :p Er selv vokst opp med god økonomi (ikke noe overdådig altså, men har liksom vokst opp på "vestkanten"), men har vel alltid vært mer praktisk enn forfengelig og opptatt av hva alle andre syns :p

Er merkelig at folk rynker på nesen for det. Jeg rynker på nesen av folk som rynker på nesen av arvet tøy :p Er selv vokst opp med god økonomi (ikke noe overdådig altså, men har liksom vokst opp på "vestkanten"), men har vel alltid vært mer praktisk enn forfengelig og opptatt av hva alle andre syns :p

SÅ enig. Har ikke noe med inntekt å gjøre. Er vokst opp i en familie som ikke mangler ressurser, men absolutt ikke stinn av penger. Det handler om prioritering. Jeg skjønte ikke hvorfor andre i klassen hadde tv på rommet og mase merkeklær mens jeg absolutt ikke fikk det. I ettertid ser jeg jo at vi dro på en del dyrere ferier enn de fleste. Og det med tv handlet om noe helt annet :p

Eg har fått heile garderoben til naboens baby. Ho hadde arva det frå nokon andre igjen mens noko var nytt. Syns det er heilt supert å arve klær! Kjipt å bruke då mykje penger på noko som ikkje blir brukt så lenge av gangen :)

Eg har fått heile garderoben til naboens baby. Ho hadde arva det frå nokon andre igjen mens noko var nytt. Syns det er heilt supert å arve klær! Kjipt å bruke då mykje penger på noko som ikkje blir brukt så lenge av gangen :)
Ja, babyklær blir som oftest ikke utslitt. Her har vi klær som vi kjøpte/fikk til eldstemann og det skal nå fram å bli brukt til baby nr 5 :-)
Ubeskrivelig ansiktsuttrykk på hun på 4 1/2 da jeg tok fram noe av det nyeste hun har arvet. Der var det ei lilla fleecebukse fra Wow og en rosa hettejakke med Hello Kitty. Hun ble så lykkelig at hun knapt nok ville ta det av seg :-) Og de pengene vi sparte på de klærne kunne vi bruke til å kjøpe gode Gore-Tex sko til henne :-)

Arveklær er konge! Å få en pose eller sekk med arvetøy er jo som å få hjem en skattekiste! :))))

Å arve er topp - både praktisk og miljøvennlig. :)

Så godt å se at det er flere som tenker som oss :-) Er jo helt vilt hvor fine klær som dukker opp innimellom :-)

Så godt å se at det er flere som tenker som oss :-) Er jo helt vilt hvor fine klær som dukker opp innimellom :-)
Synes også det er topp å arve! :)
Kikket så vidt igjennom kassene med babyklær jeg har gjemt på, og nå vet jo ikke vi enda kjønn men tenkte å sortere etter hva en gutt kan bruke og hva som er bare jente, jeg har jo en av hver fra før men siden jeg også er tante til en som er 2 år yngre enn sønnen min så fikk de alle babyklærne til han, og dette tok det da altså bare 9 dager før de søppelsekkene forsvant i et leirras i Namsos, så jeg har kun klærne etter vesla igjen :p
Så må nesten håpe at det blir jente så jeg slipper å kjøpe så mye ;)

Ja, babyklær blir som oftest ikke utslitt. Her har vi klær som vi kjøpte/fikk til eldstemann og det skal nå fram å bli brukt til baby nr 5 :-)
Ubeskrivelig ansiktsuttrykk på hun på 4 1/2 da jeg tok fram noe av det nyeste hun har arvet. Der var det ei lilla fleecebukse fra Wow og en rosa hettejakke med Hello Kitty. Hun ble så lykkelig at hun knapt nok ville ta det av seg :-) Og de pengene vi sparte på de klærne kunne vi bruke til å kjøpe gode Gore-Tex sko til henne :-)
Det minna meg om når eg dreiv å arva klær i frå tanta mi (5 år eldre) dei klærne eg arva av ho var dei kuleste og fineste klærne eg hadde i garderoben :D så happy kvar gang eg fekk ny pose med klær!

Back
Topp