Artikkelen om 1 åringen som ble bite av to hunder

smash

Forumet er livet
VIP
Leste nettopp den artikkelen som ligger på forsiden på babyverden her nå, og 1 åringen som blei bitt av to hunder.
Det er selvfølgelig helt tragisk og det er godt hundene blir avlivet!

MEN det som provoserer meg, er at det er skrevet om hvilken rase det er som har gjort det.
Spiller det noen rolle??
Og det stemmer ikke at det er flest rottweilere, schæfere, pitbull terriere osv som biter mest.

Topp 3 er faktisk denne:
1. Dachs
2. Chihuahua
3. Jack russel terrier

Synd raser blir hengt ut slik, når det ikke stemmer.
OG det er ikke hundene/rasene sin skyld at de er som de er.
Det er menneskene!!! Oppdra hundene ordentlig, og du vil få en god og snill hund!!

*blåse ut* Oppgitt...

Jeg ble selv bitt av dverg puddel for snart fire uker siden, måtte sy og hånden er enda vond. Trenger ikke være "stor farlig hund" for å gjøre skade. Puddelen vår ble også avlivet..

Ellers syns jeg det er helt greit at de skriver hvilken rase det er, syns ikke det er det samme som å henge ut rasen..

Var det din hund som beit deg?
Uff, håper det går bra med deg nå!

Jo jeg syns det blir å henge ut rasen! Helt unødvendig!
Det holder med å skrive at et menneske ble bitt av en hund. Hund er hund, uansett rase og størrelse.
Rottweilere har jo DET stempelet på seg, enda så god og fin rase det er. Fryktelig trist!
Da burde det heller stått i en artikkel at en 50 år gammel manns hund ha bitt osv.
Det er eiernes skyld.

Helt enig med deg smash. Det er eieren sitt ansvar å oppdra hunden.

Når det er en liten hund som biter blir det ikke store oppslag om det, men med en gang det er en "kamp" hund er det store oppslag i media. Så de store rasene blir rett og slett hengt ut.

Jeg håper eieren får forbud mot ha hunder. H*n greier tydeligvis ikke å oppdra og trene dem riktig.

Helt enig med deg smash. Det er eieren sitt ansvar å oppdra hunden.

Når det er en liten hund som biter blir det ikke store oppslag om det, men med en gang det er en "kamp" hund er det store oppslag i media. Så de store rasene blir rett og slett hengt ut.

Jeg håper eieren får forbud mot ha hunder. H*n greier tydeligvis ikke å oppdra og trene dem riktig.

Enig, måtte eierne aldri få hunder igjen!!
Man burde fått "lappen" for å eie hunder. Gå på et kurs og få det godkjent FØR man kjøper en hund!

Det som provoserer meg, er at om det er en puddel, labrador osv, så står det "angrepet av hund", men er det Rottweiler, doberman osv, står det "angrepet av rottweiler" osv... Har møtt mange rottweilere (mannen hadde det selv før), og dei har vært dei største kosedyrene eg har møtt... Vetle moppen til naboen derimot, angrep meg fleire gonger før...

Det som provoserer meg, er at om det er en puddel, labrador osv, så står det "angrepet av hund", men er det Rottweiler, doberman osv, står det "angrepet av rottweiler" osv... Har møtt mange rottweilere (mannen hadde det selv før), og dei har vært dei største kosedyrene eg har møtt... Vetle moppen til naboen derimot, angrep meg fleire gonger før...

Enig, fryktelig provoserende! Heng ut eierne istede!

Uff kjenner at jeg fikk en klump i magen da jeg leste det, er tragisk og kjempe trist. Krysser bare alt jeg har for at den lille gutten blir helt bra igjen. synes det er bra bikkjene blir avliva.

Enig, måtte eierne aldri få hunder igjen!!
Man burde fått "lappen" for å eie hunder. Gå på et kurs og få det godkjent FØR man kjøper en hund!

Ja, det skulle det definitivt vært. Og enkelte bare passer ikke til enkelte raser heller.

Ja, det skulle det definitivt vært. Og enkelte bare passer ikke til enkelte raser heller.

Helt enig!
Jeg sitter her med to omplasseringshunder, og fytti for en jobb det er å "fikse" de igjen!!!!
Talentløse eiere!!!

Uff kjenner at jeg fikk en klump i magen da jeg leste det, er tragisk og kjempe trist. Krysser bare alt jeg har for at den lille gutten blir helt bra igjen. synes det er bra bikkjene blir avliva.

Avlivning er ikke altid svaret. Det kan hende bikkjene bare trengte andre eier og en anneledes ledelse. De kunne eventuelt ha fått "adferds korrigering"(vist man kan kalle det det).

Er desvere blitt slik at rotwailer, dobermann og sjefher er det hunde rasene som ofte blir hisset opp fra media som bitter mest. Mens på toppen av lista er det andre hunder som faktisk er mye mer bitt skader fra
Og i en del tilfeller så kan det være eieren sin feil at slikt skjer og andre ganger kan det være andre årsaker som gjør at hunden biter, eks at barne gjør noe med hunden som de voksene ikke ser og hunden vil forsvare seg selv. (ikke det at det ska brukes som unskyldning. Men barn ska ikke være med barn allene)

Avlivning er ikke altid svaret. Det kan hende bikkjene bare trengte andre eier og en anneledes ledelse. De kunne eventuelt ha fått "adferds korrigering"(vist man kan kalle det det).

ja ser den og skjønner hva du mener. Jeg har ikke så mye greie på hunder,eller dyr generelt men vet det er mange som sier at om hundene feks som i dette tilfellet først har gått til angrep en gang, vil de som oftest gjøre det igjen, og det er helt uavhengig av hunderasen.

veldig enig.
syntes det er tragisk at rottweilere får det ryktet de har på seg.
Jeg hadde en rottweiler hanne, verdens flotteste og snilleste hund.
Syntes rotteiler oppdrettere burde være litt mer forsiktig med hvem de selger hundene til.

I denne sammenheng, mener jeg avlivning er det beste. Men et lite bitt i hånden, eller i foten eller noe, er ingen grunn til avlivning.
Da jeg fikk han siste hunden min, blei han mannen min bitt til blods på hendene flere ganger i løpet av en kveld.
Ingen grunn til avlivning forde, men jeg tok tak i det med en gang, og i dag er de bestevenner:)

Samme med den andre hunden min (hatt han i 7 mnd) han bleit HELE tiden da jeg fikk han.
I dag er han verdens snilleste hund,og ungene kan gjøre "hvasomhelst" med han.
Jobb=resultater:)

ja ser den og skjønner hva du mener. Jeg har ikke så mye greie på hunder,eller dyr generelt men vet det er mange som sier at om hundene feks som i dette tilfellet først har gått til angrep en gang, vil de som oftest gjøre det igjen, og det er helt uavhengig av hunderasen.

Dersom hundene er hos samme eier, så ville nok skjedd igjen, men om hundene fikk nye hjem, til erfarne hundeeiere, så er det ikke sikkert det hadde skjedd igjen.

Som sagt, alt står på eierne.

Helt enig!
Jeg sitter her med to omplasseringshunder, og fytti for en jobb det er å "fikse" de igjen!!!!
Talentløse eiere!!!

Jeg føler med deg. Vi var eier nr 4 til boxeren vår på 1,5år. HAn var "ødelagt" i hue. Jeg jobba hard hver dag i to år før jeg bare rett og slett aksepterte han som han var. Han var ekstremt overbeskyttene og alt var en trussel. Så vi tok forhåndsregler med å hilse på folk og å ha han rundt fremede folk. Han gikk kun løs på vår eiendom med skilt om at her vokter han og jeg hadde mitt øye på han hele tiden. Han stakk aldri av for han var livredd for å miste oss. Vi bor øde så det var ikke noe risiko å treffe på folk og naboer heller. Kunne skrive i evigheter om han, men det blir for langt.

Så veit hva du går igjennom og jeg bøyer meg i beundring for at du har mot til to stk. Men de er sikkert verdens herligste. :)

I denne sammenheng, mener jeg avlivning er det beste. Men et lite bitt i hånden, eller i foten eller noe, er ingen grunn til avlivning.
Da jeg fikk han siste hunden min, blei han mannen min bitt til blods på hendene flere ganger i løpet av en kveld.
Ingen grunn til avlivning forde, men jeg tok tak i det med en gang, og i dag er de bestevenner:)

Samme med den andre hunden min (hatt han i 7 mnd) han bleit HELE tiden da jeg fikk han.
I dag er han verdens snilleste hund,og ungene kan gjøre "hvasomhelst" med han.
Jobb=resultater:)

Ja, det er jo noen som er "uhelbredlige", men trur størsteparten trenger god trening og oppølging.

Jeg føler med deg. Vi var eier nr 4 til boxeren vår på 1,5år. HAn var "ødelagt" i hue. Jeg jobba hard hver dag i to år før jeg bare rett og slett aksepterte han som han var. Han var ekstremt overbeskyttene og alt var en trussel. Så vi tok forhåndsregler med å hilse på folk og å ha han rundt fremede folk. Han gikk kun løs på vår eiendom med skilt om at her vokter han og jeg hadde mitt øye på han hele tiden. Han stakk aldri av for han var livredd for å miste oss. Vi bor øde så det var ikke noe risiko å treffe på folk og naboer heller. Kunne skrive i evigheter om han, men det blir for langt.

Så veit hva du går igjennom og jeg bøyer meg i beundring for at du har mot til to stk. Men de er sikkert verdens herligste. :)

Ja, enig, man må til slutt bare "godta" at de bare er sånn.
Han første jeg har hatt i 7 mnd har blitt perfekt:) Er så stolt av han! Han knurra på alt og alle før, og turer kunne være et mareritt, og folk prata dritt om meg da jeg passerte folk.
"hallo, for en grusom hund, har ho ikke skikk på den" osv.

I dag elsker han hunder og mennesker, og er verdens mest sosiale hund:) Jeg er så stolt av han!
Har fått så mye skryt av hvor fin og god hund jeg har:)

Han andre har jeg hatt i 2 mnd, og han har blitt bedre, men har fortsatt mye jobb igjen.
Han er livredd for mennesker, og det er noe av det vanskeligste jeg kan jobbe med.
Kan ikke bare si til han at det ikke er farlig, det må han finne ut av selv.
Men mye av det andre han sleit med har blitt bra:)

Skrytebilde av trolla mine:)
970178_10151678808795309_577470929_n.jpg

Dersom hundene er hos samme eier, så ville nok skjedd igjen, men om hundene fikk nye hjem, til erfarne hundeeiere, så er det ikke sikkert det hadde skjedd igjen.

Som sagt, alt står på eierne.

nei det er sant, får håpe de hundene gjør det, kommer til nye eiere men det skjer vel kanskje ikke uten at noen sier i fra..

Back
Topp