arrghh dritt posten...

ORIGINAL: rodstilk

Pakkelappen kommer jo ikke til rett adresse, dersom pakken har kommet feil? Pakkelappen er jo tatt fra adresselappen..

ja, men den koster det ikke noe å ettersende... bare setter på en sånn gul lapp med ny adresse på den...

ORIGINAL: AuroraogMamman

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Dollface™

Men, hvordan kan avsender måtte betale dersom pakken må videresendes pga. feil adresse? Det går jo ikke.

mottager... [;)]

Så mottaker må betale for avsenders feil? Nei, dette hørtes rart ut. Begynner å lure på om PIB'en min har egne regler, hehe.

det er som oftest mottager som ikke har gitt avsender riktig adresse i utgangspunktet..

men pakkelappen blir sendt til riktig adresse da, så da står man jo fritt til å velge å kjøre til postkontoret pakka er på, eller å betale porto for å få sendt den dit den egentlig skal...

Pakkelappen kommer jo ikke til rett adresse, dersom pakken har kommet feil? Pakkelappen er jo tatt fra adresselappen..

jobba ikke du i post i butikk? får dere ikke oversikt over folk som har endra adresse??? og at dere må klistre på sånne lapper med ny adresse på posten? da ser man at personen ikke lenger har den adressen pakken er sendt til og har personen endret adresse slik at man sogner til et annet postkontor så blir pakken videresendt og man må betale porto en gang til når man HENTER pakken...

Det er ikke hos oss de lappene settes på..

Jeg var innom jobb nettopp, og spurte om det å betale porto på pakker som har kommet i retur, og vi tar ikke betalt når vi leverer ut returpakker i hvert fall. Så flaks for de som hører til oss. [8D]

Det er ikke hos oss de lappene settes på..

Jeg var innom jobb nettopp, og spurte om det å betale porto på pakker som har kommet i retur, og vi tar ikke betalt når vi leverer ut returpakker i hvert fall. Så flaks for de som hører til oss. [8D]

Vi satt på ettersendingslapper på ganske mange brev og pakkelapper...  kommer vel litt an på rutiner og sånn da...

Back
Topp