arrghh dritt posten...

peggy

Gift med forumet
 som sikkert noen husker såå sendte jg en pakke i postoppkrav for ei stund siden. denne ble IKKE hentet av vedkommende. Og pakka kom tilslutt i retur.

lå lapp i post kassen om at den var kommet t post i butikken , og at de forelå en posto på 188kr.

dvs at når jg først bet 188 kr for å sende opp den hersens pakka, såå måtte jg søren meg bet samme sum for å få ut pakken..

???

syns dette høres litt vilt ut, men de som irriterte meg mest var at postdama hadde sagt te hu i butikken om at dersom jg ikke ville bet. 188 kr for å få ut pakka mi. SKU DE SELGE KJOLEN PÅ PANTAUKSJON..

men har seriøst posten rett til å plutselig " eie" min kjole=????[8|][8|][8|][8|]

noen som har vært borti liknende???[:)]

Har ikke vært borti det selv, men synes det var litt drøyt! De har jo allerede fått penger for den, så synes det er urettferdig at du må betale enda mer fordi mottaker ikke hentet den! [:@]

men syns de er litt vilt at de "eier" kjolen når jg først bet 188 i porto .. for såå å måtte bet de samme beløpet for å få ut gijenn min kjole.. blir litt paff.. selge den på panteauksjon du liksom... ehh[:-]

sente nettopp mail til posten.. såå vi får se hva de svarer på den;)

ORIGINAL: Rosie

Har ikke vært borti det selv, men synes det var litt drøyt! De har jo allerede fått penger for den, så synes det er urettferdig at du må betale enda mer fordi mottaker ikke hentet den! [:@]

Helt enig..

Du skal selvfølgelig ikke betale noe for å hente ut pakken.

ORIGINAL: rodstilk

selvfølgelig skal hun det... den ble sendt i retur, en risiko avsender tar når hun sender en pakke.. det gjelder også hvis man sender en vanlig pakke som går i retur..

samme hvis man sender en pakke til noen som har flyttet og avsender bruker gammel adresse.. hvis pakken kommer på feil postkontor, må mottaker betale portoen fra feil postkontor til riktig postkontor..

ORIGINAL: Dollface™

selvfølgelig skal hun det... den ble sendt i retur, en risiko avsender tar når hun sender en pakke.. det gjelder også hvis man sender en vanlig pakke som går i retur..

samme hvis man sender en pakke til noen som har flyttet og avsender bruker gammel adresse.. hvis pakken kommer på feil postkontor, må mottaker betale portoen fra feil postkontor til riktig postkontor..

Hehe, nei - du tar nok feil der. Man skal ikke betale for å hente ut noe som kommer i retur. Og havner en pakke på feil postkontor, blir den omadressert og sendt videre (med samme sporingsnr) - det koster ingenting.

mmm----skurre skurre......vet ikke fakta her, men hadde blitt veeeldig paff om jeg måtte betalt for å få den ut igjen....den er jo allerede betalt for!!!da har jo ikke posten gjort noe gratis da![8|]

du må nok betale. dette fant jeg på posten sine sider

1. [link=http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/R/Returservice/Priser+Retur+av+pakker+for+private.htm]Priser Retur av pakker for private[/link]

Pakker som sendes i retur, sendes med samme servicenivå som pakken opprinnelig ble sendt. Ved utlevering kreves samme pris som for tilsvarende ny pakke.

URL: http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/R/Returservice/Priser+Retur+av+pakker+for+private.htm

Hehe, nei - du tar nok feil der. Man skal ikke betale for å hente ut noe som kommer i retur. Og havner en pakke på feil postkontor, blir den omadressert og sendt videre (med samme sporingsnr) - det koster ingenting.

vel, etter to år på post i butikk, så vet jeg iallefall hvordan reglene var den gangen... hehe...
så om de har blitt endret de siste årene så.. hehe... [8|]

Trodde det var en av grunnene til at oppkrav var så dyrt jeg... 

Det er nok slik det er - uansett så er det jo ikke posten sin feil at noen er så frekke å ikke hente pakken i posten. Det må være utrolig sure penger uansett[:'(]

Da foregår det noe rart på PIB'en jeg jobber i; der har aldri noen betalt noe for å hente ut pakker som har kommet i retur i hvert fall. [8|]

Men, hvordan kan avsender måtte betale dersom pakken må videresendes pga. feil adresse? Det går jo ikke.

har seff henta pakka mi, men syns liksom at posten kan kreve dobbelt er snodig, iom at de koster såpass mye å sende i oppkrav.. har liksom ikke skjedd før... at jeg måtte bet returen.. men lov å klage da til posten.. så får vi se...
en ting er sikkert  ska de sendes noe via oppkrav fra meg, ska portoen forhåndsbet.. sure penger...[:-][:-][:-][&o]

Men, hvordan kan avsender måtte betale dersom pakken må videresendes pga. feil adresse? Det går jo ikke.

mottager... [;)]

mottager... [;)]

Så mottaker må betale for avsenders feil? Nei, dette hørtes rart ut. Begynner å lure på om PIB'en min har egne regler, hehe.

mottager... [;)]

Så mottaker må betale for avsenders feil? Nei, dette hørtes rart ut. Begynner å lure på om PIB'en min har egne regler, hehe.

det er som oftest mottager som ikke har gitt avsender riktig adresse i utgangspunktet..

men pakkelappen blir sendt til riktig adresse da, så da står man jo fritt til å velge å kjøre til postkontoret pakka er på, eller å betale porto for å få sendt den dit den egentlig skal...

mottager... [;)]

det er som oftest mottager som ikke har gitt avsender riktig adresse i utgangspunktet..

men pakkelappen blir sendt til riktig adresse da, så da står man jo fritt til å velge å kjøre til postkontoret pakka er på, eller å betale porto for å få sendt den dit den egentlig skal...

Pakkelappen kommer jo ikke til rett adresse, dersom pakken har kommet feil? Pakkelappen er jo tatt fra adresselappen..

Back
Topp