Arbeidsledig

Dy kan jobbe inntil 50% og fortsatt motta dagpenger. Så ja, du kan søke om dagpenger og ta ekstravakter. Du har ikke "lov" å si nei til tilbud som vakter for å ikke miste dagpengene (du mister alt hvis du jobber over 50%), men det er ingen som kontrollerer det.
Her jeg bor så blir man kalt inn til jobbsøkerkurs når man melder seg som arbeidssøker. Da kan du søke om dagpenger etter du har vært på det, da får du vite alle regler.

Som arbeidsgiver må jeg ærlig talt si at det er trist at det har blitt slik at man bare kan gå å hente seg sykemelding.
Systemet funker ikke når dette er en mulighet.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å finne en annen jobb i tillegg til de ekstravaktene du får. Og med en annen jobb så mener jeg utenom det yrket du er utdannet i. Det er jo bare for en kort periode. Og hvis noen syns at det er å synke lavt så synker man vel enda lavere hvis man heller velger å svindle systemet.

Lykke til :)

Men er det ingen jobber mellom den lille plassen du bor og 100 mil unna? Jeg er jobbsøker og må utenfor min hjemby for å jobbe. Ikke 100 mil da selvfølgelig ;) Heldigvis!

Det er det nok men er avhengig av bil da og det har vi ikke. Har ikke lyst å kjøpe en heller da vi i mai ikke vil ha behov for den lengere. Tog/offentlig transport er veldig begrenset her :/ Nærmeste by er 2 timer unna, da må jeg finne meg en boplass der å det vil bli kostbart med to boplasser i måneden. Samboer kan ikke flytte på seg fordi han går på skole fram til juni.

Back
Topp