Arbeidsgiver

Vet, spurte sist om å få halve dagene på kontoret, men de har ikke nok jobb der til mer enn to stk og sjefen selv er der fordi hun ikke gidder å være i produksjonen mer. Er avdelingsleder så pågrunn av stress og det å stå på hardt underlag i samme stilling hele dagen fikk eg faktisk godkjent 50% svangerskapspenger. Hadde fint klart litt kontor arbeid om eg fikk lov. Gikk så over på 100% sykemelding da det ikke funket med 50% (ble alltid til at eg sto lengre dager)

Huff det høres ikke mye gøy ut. Men da er det klart at det er bedre å få svangerskapspenger i steden for, selv om det e rveldig kjedelig når man har lyst til og egentlig kan jobbe hvis forholdene hadde vært annerledes.

Huff det høres ikke mye gøy ut. Men da er det klart at det er bedre å få svangerskapspenger i steden for, selv om det e rveldig kjedelig når man har lyst til og egentlig kan jobbe hvis forholdene hadde vært annerledes.
Ikke spesielt gøy, denne gangen gidd eg ikke styret med svangerskapspenger for da må arbeidsgiver skrive under og det var hun ikke mye villig til sist og presterte å skrive under tilrettelegging at det var eg som ikke tilrettela nok :( Eg hadde prøvd alt for ville for alt i verden ikke være vekke fra jobb da dette går kraftig ut over feriepenger :( Godt noen har gode arbeidsgivere ihvertfall :)

Ikke spesielt gøy, denne gangen gidd eg ikke styret med svangerskapspenger for da må arbeidsgiver skrive under og det var hun ikke mye villig til sist og presterte å skrive under tilrettelegging at det var eg som ikke tilrettela nok :( Eg hadde prøvd alt for ville for alt i verden ikke være vekke fra jobb da dette går kraftig ut over feriepenger :( Godt noen har gode arbeidsgivere ihvertfall :)
Får man bare for 12uker når man er sykemeldt og? Men når man er 50% da? Da dekker vell jobben litt...

Får man bare for 12uker når man er sykemeldt og? Men når man er 50% da? Da dekker vell jobben litt...
Jepp, bare 12 uker. Hvis en er 50% dekker jobben 50%. Denne gangen tenker eg det er enten 100% jobb eller ingenting, ble så stressa av å jobbe 50% å aldri rekke det eg skulle, så sto jo lengre hver dag og var helt ødelagt når eg kom hjem og det går ikke nå med en liten på 19mnd som skal ha sitt :)
Sliter meg foreløpig igjennom full jobb, til tross for hg, går på kvalmestillende og løper en del på toalettet i løpet av arbeidsdagen, men hva gjør en ikke for å lette samvittigheten og samt få litt mer feriepenger etter to år med svært lite :)

Jepp, bare 12 uker. Hvis en er 50% dekker jobben 50%. Denne gangen tenker eg det er enten 100% jobb eller ingenting, ble så stressa av å jobbe 50% å aldri rekke det eg skulle, så sto jo lengre hver dag og var helt ødelagt når eg kom hjem og det går ikke nå med en liten på 19mnd som skal ha sitt :)
Helt enig, arbeidsgiver forventer en skal gjøre 100% uansett. "Man er jo bare gradert sykemeldt" samtidig som jeg vil holde meg litt i jobb... Laaaange mnd frem til januar :/

Huff jeg jobber 70% og føler det er forventet at jeg gjør like mye på 6 timer som 8... Så tenker å gå ned til 60% så jeg får en fridag i tillegg. Jeg ser jo sikkert ut som jeg er i fin form på jobb, men de ser meg ikke på kvelden...

Helt enig, arbeidsgiver forventer en skal gjøre 100% uansett. "Man er jo bare gradert sykemeldt" samtidig som jeg vil holde meg litt i jobb... Laaaange mnd frem til januar :/
Var på første time til jordmor i dag og fikk streng beskjed om at eg skulle søke svangerskapspenger når kroppen min ikke orket mer stress eller å stå hele dagen. Sykepenger var feil i forhold til min jobb. Så får vell høre på henne og få sjefen til å skrive under når den tid kommer, eventuelt sjekke om hun som har med lønn har myndighet til å skrive under :) Hun er ihvertfall snill :)

Back
Topp