Arbeidsgiver som er lei

Høsteple

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei!
Hvordan gjør dere det på jobb? Grunnet lang reisevei er det en dags fravær pr undersøkelse :sorry: arbeidsgiver viser tydelig at de er lei all fraværet. De vet om situasjonen og tariff sier 12 dager i året. Har ikke gått over dette antallet.

Kan godt ta ulønnet, men arbeidsgiver er generelt ufornøyd med fravær, ikke det å måtte lønne meg mens jeg er borte. Er lærer på bygda, så vanskelig å sette inn vikar...

Vurderer seriøst å bytte arbeidsgiver grunnet dette, men det føles også litt feil å få ny jobb uten å fortelle om situasjonen også...

Hei!
Hvordan gjør dere det på jobb? Grunnet lang reisevei er det en dags fravær pr undersøkelse :sorry: arbeidsgiver viser tydelig at de er lei all fraværet. De vet om situasjonen og tariff sier 12 dager i året. Har ikke gått over dette antallet.

Kan godt ta ulønnet, men arbeidsgiver er generelt ufornøyd med fravær, ikke det å måtte lønne meg mens jeg er borte. Er lærer på bygda, så vanskelig å sette inn vikar...

Vurderer seriøst å bytte arbeidsgiver grunnet dette, men det føles også litt feil å få ny jobb uten å fortelle om situasjonen også...

Har ikke sagt det til arbeidsgiver, vi har også litt reisevei. Har gått så lenge i mellom samtaler at da har jeg fått velferdspermisjon , ved uttak/innsett har jeg vert sykemeldt.... men god samvittighet. Sjelden jeg er syk, så hvis de ikke liker det er forøvrig sykemeldt nå en uke etter innsett.

jeg ville bare prøvd å ikke tenke på det, satser på du lykkes snart og skal ut i en permisjon å få barn er jo bra for samfunnet!

For en rævva arbeidsgiver da.. Arbeidsgiver har selv valgt å være nettopp det, med alt det innebærer av logistikk og stress med å finne vikar :p

Tenker du ikke trenger å si noe om dette til en eventuelt ny arbeidsgiver når du skal på intervju, du kan si det når du må søke permisjon eller levere sykemelding. Helt vanlig at folk blir syke, har syke barn eller gravide og skal i permisjon uansett, helt vanlig at det skjer med kvinner i en viss alder så en arbeidsgiver burde ikke være sjokkert over slike ting :) :)

Survete arbeidsgiver, da! Sånn er det bare å ansette kvinner. De må ofte ha fravær pga barn, på flere vis..
Her har vi ikke begynt behandlingen enda, men vet det kommer til å bli vanskelig pga få folk å ta av som vikar.. Men, gubben er arbeidsgiveren min, så han kan ikke akkurat si så mye på det. :P

Det er skikkelig kjipt at i en allerede vanskelig situasjon så skal arbeidsgiver gjøre det enda vanskeligere.
Og når de til og med vet om grunnen, selv om det ikke skal ha noe å si...
Hev deg over det :love2 Du gjør jo ikke noe galt!

Å så gode dere er! Takk for svarene deres, det er fint å få støtte fra likesinnede :hug007

Opplever av og til å bli usikker :schocked028

Dette er noe jeg bekymrer meg for selv, har nettopp byttet arbeidsgiver, og ikke fortalt noe om vår situasjon.
Det var noe jeg bekymret meg for når jeg skulle underskrive kontrakten. Var midt i stimuli for egguthenting, og tilbakeføring av egget var før jeg startet. Dessverre var dette mislykket. Nå vet jeg at fryseforsøket vil komme i de første arbeidsukene mine :dead:
Men nå tenker jeg at det får heller briste eller bære. En jobb er en jobb, og liker dem det ikke, kan jeg alltids bytte. En barn er noe du vil ha for resten av livet ditt, og for meg mye viktigere enn jobb :)
Men skjønner at du føler deg sånn, med en slik shitty arbeidsgiver! Får håpe at spiren sitter snart, så kan de heller bekymre seg for at de må ansette en ny mens du er ute i permisjon og nyter babytilværelsen :D:Heartpink

Back
Topp