Apriltråden

Med andre ord, begge har gått under halve lengden av vår gamle bil.
Den 2007 modellen deres er nå heller ikke hovedbilen som vår gamle 2010 var.
Den siste bilen vår er en 2012 modell som ikke har gått mer enn en 60.000, men siden det er en bille liten Suzuki Swift kan naturlig nok ikke den ha tatt over som hovedbil :p
Derfor, vi trengte ny hovedbil.

Vår 2007 er ikke hovedbil lenger nei og har ikke vært på langtur siden 2013. Vi kjøpte ny bil rett før ferien 2014.

Så ingen av dem er så langt kjørt som dere var. Ettersom vi lot hovesbilen bli bil nr 2, og derved har hatt en stasjonsvogn som bil nr 2 i 8 år... Det gir den kortere kjørelengde enn alle andre biler av samme merke og årsmodell med god margin, av de som er på finn i dag har de kjørt 150 og oppover.

Hovedbilen er for min del ikke aktuell å bytte helt enda med mindre mannen blir gira på elbil og finner en som er stor nok og bra nok til å dekke alle våre krav innen campingferie mm

Er jeg gal som blir sint:mad: jenta sko på fotball kamp og faren styrer med det:rolleyes: får beskjed at det er kamp idag og på hjemmebanen. Jeg Oki da sjekker du klokkeslett og gir beskjed sånn at jeg kan gjør hun klar. Jeg hører ikke noe og kl 16:40 ringer jeg pappaen og lurer på når kampen begynner. Ja den begynner kl 17 og oppmøte kl 16:45. Vi stresser og får på klær i løpet av 3 minutt og en pølse i handen på vei ut for vi skall rekke det. Tar ca 1 minutt og kjøre opp til banen. Men nei da når jeg setter meg i bilen og skall kjøre jenta da ringer pappaen i ett og jeg tenker du skall ikke svare i telefon når du kjører. så endelig når jeg var framme og ringer han så sier han det er ikke på hjemmebanen han såg det nå:mad::mad: det er bortekamp og bare 12 km lengre bort:mad:
Blæææ jeg vil spy av sinne.

Beklager utblåsning men jeg måtte bare få det ut

Vi merker at det er lite plass med tre bilstoler. Frøkna vil gjerne ha med seg kusina på tur, venninne hjem fra bhg osv. Og når våre to allerede sitter i bilstoler, så blir det ekstremt dårlig plass (toyota er jo som kjent ganske smale). Derfor ønsker vi å bytte bil, men mye kriterier som må tas hensyn til :p

Tre bilstoler er ikke så lett nei

Vi må ha plass til tre unger fast, men bare en i bilstol. Evt 2, men hun i midten er 142 så hun har egentlig vokst ut av beltestolen. (11 år gammel)

Er jeg gal som blir sint:mad: jenta sko på fotball kamp og faren styrer med det:rolleyes: får beskjed at det er kamp idag og på hjemmebanen. Jeg Oki da sjekker du klokkeslett og gir beskjed sånn at jeg kan gjør hun klar. Jeg hører ikke noe og kl 16:40 ringer jeg pappaen og lurer på når kampen begynner. Ja den begynner kl 17 og oppmøte kl 16:45. Vi stresser og får på klær i løpet av 3 minutt og en pølse i handen på vei ut for vi skall rekke det. Tar ca 1 minutt og kjøre opp til banen. Men nei da når jeg setter meg i bilen og skall kjøre jenta da ringer pappaen i ett og jeg tenker du skall ikke svare i telefon når du kjører. så endelig når jeg var framme og ringer han så sier han det er ikke på hjemmebanen han såg det nå:mad::mad: det er bortekamp og bare 12 km lengre bort:mad:
Blæææ jeg vil spy av sinne.

Beklager utblåsning men jeg måtte bare få det ut

Bahh. Stress

Ca 120k har den kjørt, 2013 modellen vår som vi har hatt siden sommeren 2014.

Mye bruk igjen i den enda. Det bare føles så feil. Særlig i dag. Dieselbil med piggdekk. I 14 grader og sol

Herlig med to unger med oppkast om hverandre når man er på ferie...

Herlig med to unger med oppkast om hverandre når man er på ferie...
Ohh...

God bedring!

Vi hadde en påskeferie når mellomste var baby. Broren spydde på dåpsdagen hennes, palmesøndag, 50 meter før vi var kommet hjem. Vi skulle egentlig dra til mine foreldre dagen etter, men utsatte det en dag pga syk unge.

I løpet av de påska hadde vi det alle. Jeg. Mannen. Jentungen. Mamma. Pappa. Men én dag hver. Ingen samtidig.

Heftig påskeferie....

Hvis vi kjøper en sykkel til.. og kjøper sykkelsete til frøkna.. så kan vi sykle til stranda uten problemer. 7,1 km. Hmmmmm….

Hørtes fint ut. Men tenk gjennom hvordan det evt er om et par år. I mitt hode er hun baby enda. Men det er hun jo ikke. Om 2 - 3 år så sykler hun selv? Hvor lenge er det aktuelt å ha henne i sete? For hun sykler ikke 7 km på en manuell sykkel sammen med dere....

Hørtes fint ut. Men tenk gjennom hvordan det evt er om et par år. I mitt hode er hun baby enda. Men det er hun jo ikke. Om 2 - 3 år så sykler hun selv? Hvor lenge er det aktuelt å ha henne i sete? For hun sykler ikke 7 km på en manuell sykkel sammen med dere....
Dette er kun for i år og neste år, kanskje året etter det. Deretter må vi eventuelt gå, finne skyss, eller kun sykle i nærheten.

Ohh...

God bedring!

Vi hadde en påskeferie når mellomste var baby. Broren spydde på dåpsdagen hennes, palmesøndag, 50 meter før vi var kommet hjem. Vi skulle egentlig dra til mine foreldre dagen etter, men utsatte det en dag pga syk unge.

I løpet av de påska hadde vi det alle. Jeg. Mannen. Jentungen. Mamma. Pappa. Men én dag hver. Ingen samtidig.

Heftig påskeferie....
Forferdelige greier...
Frøkna kviknet til raskt, minsten er nå ganske ok igjen. Begge reduserte etter en tøff natt :depressed:

Dette er kun for i år og neste år, kanskje året etter det. Deretter må vi eventuelt gå, finne skyss, eller kun sykle i nærheten.

Men en sommer eller to er det jo deilig å kunne sykle sånn, kan et evt funke å få henne til å sitte i sete lenger rett og slett for transport? Eller kan han henge sånn transportsykkel på en elsykke? *tenke kreativt*

Forferdelige greier...
Frøkna kviknet til raskt, minsten er nå ganske ok igjen. Begge reduserte etter en tøff natt :depressed:

Håper de kommer seg greit i form igjen når de begynne å beholde mat hjelper et, men det tar gjerne en dag synes jeg, før energien er tilbake om de er skikkelig tomme

Men en sommer eller to er det jo deilig å kunne sykle sånn, kan et evt funke å få henne til å sitte i sete lenger rett og slett for transport? Eller kan han henge sånn transportsykkel på en elsykke? *tenke kreativt*
Det blir nok muligens en sånn.. vogn? Eller noe sånt noe? Det gir oss mye mer frihet, i hvertfall noen år til. Når hu er for stor for den så blir det bare nærturer. Går ikke noe buss til den stranda heller. Så vi har jo ikke vært der før.

Det blir nok muligens en sånn.. vogn? Eller noe sånt noe? Det gir oss mye mer frihet, i hvertfall noen år til. Når hu er for stor for den så blir det bare nærturer. Går ikke noe buss til den stranda heller. Så vi har jo ikke vært der før.

Livet forandrer seg med årene også, så å planlegge for langt frem så kan ting være annerledes. Men, ja, da kan dere jo fint komme dere et stykke de neste årene i alle fall.

Jeg fabulerer stadig videre på elbil-konseptet jeg. Jeg liker jo tanken på å bruke opp bilene, og ingen av våre biler er brukt opp, så vi får se. I den sammenheng kommer jo SÆRLIG det med å planlegge for mange år frem i tid inn, for det med å planlegge for campingferie med 5 stk og full opppakking, når eldstemann blir 14 i sommer... det er begrenset hvor mange flere somre han er med på sommerferie antar jeg.

Back
Topp