Apriltråden

Hverdagen er pang på plass i morgen tidlig. Tre unger skal på skolen, to foreldre skal på jobb. Korpsøving etter middag
Jepp, ikke sikker på om jeg gleder meg til uken som kommer, men er glad den er kort.
Har nesten ikke sovet i natt siden jeg nyser i ett sett. Det er visst vår...

Jepp, ikke sikker på om jeg gleder meg til uken som kommer, men er glad den er kort.
Har nesten ikke sovet i natt siden jeg nyser i ett sett. Det er visst vår...
Det er vår ja. Helsigvis er jeg lite plaget. Har et par pollenallergikere i hus. Men salix reagerer ingen av dem på tror jeg. Det er mer mer drt når bjørka blomstrer om noen uker.

Uka som kommer blir hektisk på jobb og helga som kommer blir hektisk privat, med korpset som skal ha uniformskveld på fredag, alle har jo vokst, den første fotballturnering for minstemor på lørdag og st. Georgsdag på søndag for speiderene.

Full nedtelling til sommerferie og et håp om pinse-camping før den tid, som medfører at jeg her fokus på prosjektet "hvordan få med oss alt" som for tiden er inne på sporet "større takboks?" og prosjektet "hvor skal vi campe i sommer" med googling av steder innen 3-4 timer fra Gjøvik hvor vi kan booke plass for telt, (slett ikke alle har booking for telt. Bare for campingvogn og bil. Men flere og flere tilbyr også booking for teltplass med strøm) helst med greie avbestillingsmuligheter dersom det blir pøsregn.

Men mange hverdager å komme gjennom først.

Last edited:
Mannen tar åpenbart mine camping-ønsker innover seg, i den grad at han sjekker opp elbiler av typen "varebil", disse som er ombygd til personfraktere, med lav kjørelengde og ditto kjøleopplevelse. Nei, det er ikke av interesse, verken for meg eller ham. Jeg nevnte "hippiebussen" IDBuzz, som han mener vil bli for liten, men jeg lette den opp, den har da vesentlig større bagasjerom enn den vi har i dag, s- max'en altså.

Men jeg er mer på sporet av en større takboks jeg nå. Thule har en som rommer 610 liter. Jeg vet ikke hvor mye den rommer den vi har, men trolig sånn på 400-tallet en plass. Så dette vil bidra godt. Det er ikke det at vi har sånn altfor, altfor lite plass, men vi ender med sko stappet inn i alle åpninger som ikke helt finnes med tilhørende defomering av sko) en bag under beina på ungene, som etterhvert har fått så lange bein at det ikke går lenger.) og rett og slett at det tar lang tid å pakke fordi alle enheter må pakkes optimalt fullstappet og lirkes inn på tetris-vis.

Så en større takboks, så hadde vi fått både bagen under beina til ungene og den som det ikke helt er plass til i baggasjen opp på taket, så hadde vi kunne samlet de skoene på bedre vis (kanskje også i takboksen?) og rett og slett kanskje hatt plas til en til av de transportboksene, sånn at jeg kunne fordel en stor på to små, og derved ikke hatt "åhh, nei, her er en kniv et ikke er plass til, røsk opp alt og prøv å lirke den nedi fa bunnen et sted"

Hodet mitt får dette til å fungere, men det spørs på praksis. Jeg har tatt bilde av takstativet og studert det opp mot beskrivelser og bilder på nett, det er et thule-stativ og jeg er ganske sikke på at der må være thule Square Bar, den er firkantet. I så fall vilden store boksen fungere på disse, og den fungeer på vår bilstørrelse, den bare koter 10K liksom.... så, det er jo definitivt en prioriteringssak... Billigere enn ny bil, men ny bil er ikke noe alternativ, for jeg finne knapt en som er større enn den vi har uansett. Tilhenger... vel, en får tilhengere både over og under denne prisen, flest over, og når en legger til at for å kunne kjøre en som har noe særlig størrelse må vi ha hengerlappen, så blir prislappen fort høy. (Men en LITEN henger er rimeligere da, og kan kjøres med våre førerkort, rommer ikke allverden og vi får ikke med syklene, men...)

Nei, vi får se. Syklene er en vurderingssak fra gang til gang om skal ha med, og trolig burde vi snart kjøre bilen på vekta når den er fulllastet for å se hvor tungt vi faktisk laster... Men hodet mitt har så sykt lyst på campingtur!

Ja en veldig fin en til 18995. Litt dyrere enn vi ville men den er veldig fin, og veldig gode tilbakemeldinger.

Ikke helt billig, men dersom det kan bidra til en del praktiske løsninger for dere så er det kanskje verd det?

Jeg kan bruke den når jeg må til sentrum, han kan bruke den når han må handle, siden vi ikke har bil tenker jeg det er en god løsning,

Langt billigere enn en bil. (vel, de fleste biler i alle fall, du får en og annen svært gammel bil under den prisen også, men de er dyrere i drift)

Hei nå er alle besøkende reist hjem. Vart hos tannlegen med jenta og skall vidare til kjeve ortopedi :( men søren før en lang ventetid:eek: nya pasienter tar de imot i august .
Minste har vart i bhg noen timer og de 2 eldste har planleggingsdag.
Nå skall vi snart ut i fine været 17 grader :)

Last edited:
Hei nå er alle besøkende reist hjem. Vart hos tannlegen med jenta og skall vidare til kjeve ortopedi :( men søren før en lang ventetid:eek: nya pasienter tar de imot i august .
Minste har vart i bhg noen timer og de 2 eldste har planleggingsdag.
Nå skall vi snart ut i fine været 17 grader :)
3 mnd ventetid er helt normalt hos alt av spesialister føler jeg. Og 3 mnd fra nå er slutten av juli. Fellesferien. Så da blir er fort august ja. Det er kjedelig men jeg tror vi ventet like lenge for eldstemann. For å dra dit og ta et dyrt røntgen og få beskjed om å komme tilbake om et år når han hadde mistet mange flere tenner.

Nå har han hatt streng i litt over et år av antydet 2-2,5 år.

Jeg gjør vi oss klare til korpsøving, med motvillige musikanter, en tenåring som ikke vil og ei søster med vondt i magen.
Og mor med hodepine som bør svelge noe paracet for å holde ut med korps-musikk.

4 tirsdager, som er øvongsdag, før 17. Mai

3 mnd ventetid er helt normalt hos alt av spesialister føler jeg. Og 3 mnd fra nå er slutten av juli. Fellesferien. Så da blir er fort august ja. Det er kjedelig men jeg tror vi ventet like lenge for eldstemann. For å dra dit og ta et dyrt røntgen og få beskjed om å komme tilbake om et år når han hadde mistet mange flere tenner.

Nå har han hatt streng i litt over et år av antydet 2-2,5 år.
Ja jeg følte det var lenge. Men stemmer nok at det er normal ventetid. Ja her var det en tann som vokser ut på feil plats:eek: de såg det på røntgen at hjørnetann ligger rett over fortannen som er på vei ut. Plus at hun biter skeivt.
Føles som vi må brette oss opp og tenkte på at vi bør evt begynne spare litt penger til den tiden hun skall in

Ja jeg følte det var lenge. Men stemmer nok at det er normal ventetid. Ja her var det en tann som vokser ut på feil plats:eek: de såg det på røntgen at hjørnetann ligger rett over fortannen som er på vei ut. Plus at hun biter skeivt.
Føles som vi må brette oss opp og tenkte på at vi bør evt begynne spare litt penger til den tiden hun skall in
Tann 3 var på vei ned der tsnn 2 (teller fra midt forran, så fortann er tann 1)her, trangt om plassen, samt overbitt, så pass overbitt at det blir noe refusjon, men det koster, ja helsigvis ikke alt på en gang da

Back
Topp