Apriltråden

Ohh for en fin bursdags feiring det var igår.
Gutten ble veldig lei seg når de sko gå men det viser bare at me må jobbe mer med at besøk kommer og går.

Vi har kjøpt påskeegg. Og tre pakninger med smurf og gump. Tenker å ta en pakke av hver, så fylle på på kvelden. Når pleier folk å gi påskeegg?
Tradisjonelt er det påskeaften som er påskeegg - dagen.

Jeg og bror min fikk det skjærtorsdag, men det er fordi vi var typen som spaaaaaarte på det. Mine unger er ikke den typen og tømmer det rimelig fort, så de får det trolig på lørdag.

(ofså fordi jeg et år laget rebus/gåteløp for dem for å finne dem. Og det slo så godt an at de vil ha det igjen og igjen. Og jeg har ikke begynt på den delen enda ;))

Vi har kjøpt påskeegg. Og tre pakninger med smurf og gump. Tenker å ta en pakke av hver, så fylle på på kvelden. Når pleier folk å gi påskeegg?
Når jeg og mannen var små fikk vi påskeeggene på påskeaften, så det får barna våre.
Jeg har kjøpt slike ferdig fylte egg på Nille

(ofså fordi jeg et år laget rebus/gåteløp for dem for å finne dem. Og det slo så godt an at de vil ha det igjen og igjen. Og jeg har ikke begynt på den delen enda ;))
Jeg tenker på det.
Det jeg har gjort tidligere er å lage masse små egg med lapper i som forteller hvor neste er.
Siste peker mot selve eggene.
Brått og plutselig ligger et egg midt på stuegulvet, der er første lappen...

Jeg tenker på det.
Det jeg har gjort tidligere er å lage masse små egg med lapper i som forteller hvor neste er.
Siste peker mot selve eggene.
Brått og plutselig ligger et egg midt på stuegulvet, der er første lappen...

Jeg har ikke hatt lappene i egg, bare gjemt rundtom i huset og tilslutt finner de eggene.

Vi fikk over til felles lapper. Dvs. Merket med initial i hjørnet av hvem som er ment å svare sånn at de har ulike vanskelighetsgrader, for de endte med å finne hverandres lapper og egg da de hadde separate løp.

Skjærtorsdag , påskeaften er meningsløst å gi for vår del

For meg gir isolert sett også skjærtorsdag mest mening.

Bortsett fra at mamma gir alle barnebarna påskegave, dvs det samme som jeg putter i egget deres: en påskepynt og godteri. Så de har ikke spist opp det enda... Derfor tenker jeg lørdag i år

Og så surret jeg innom nettbanken til ungene og ser at svigerfar har satt over 300 kr til hver av de eldste (mannen har nok fått for yngste, hun har ikke bankkort) merket "til påskegodis". Det er IKKE som de går handle for 300 kr i godteri i dag, men tilfeldigvis handlet eldste for 300, mellomste for 150 og yngste for 200 (like penger) i går, uten at de visste om dette. I leker da, ikke godteri

De lider ikke under mangel på godteri....

Idag får vi besøk av venninnen og gutten hennes :) så blir det at rydde litt mer lage 2 kakebunn og handle mat. Travel dag

Plan for dagen:

Handletur så jeg er sikker på at vi har brød og melk og middag til de røde dagene. Først en sjekk i kjøleskapet.

En sjekk i garasjen og evt et ekstra stopp på handleturen, kiwi selger ikke skismøring/klister, men det finner jeg et annet sted, om jeg ikke finner det.

Rydde rommet til eldstemann, eller noe sånn. Aka, finne solbrillene hans. Han har solbriller med styrke så det er ikke bare å plukke opp et par. Han bare husker ikke hvor de er.

Ja, også pynte til påske, det har jeg ikke egentlig husket å gjøre, utover en og annen kylling. Men jeg har noen flere. Og ungene

Plan for dagen:

Handletur så jeg er sikker på at vi har brød og melk og middag til de røde dagene. Først en sjekk i kjøleskapet.

En sjekk i garasjen og evt et ekstra stopp på handleturen, kiwi selger ikke skismøring/klister, men det finner jeg et annet sted, om jeg ikke finner det.

Rydde rommet til eldstemann, eller noe sånn. Aka, finne solbrillene hans. Han har solbriller med styrke så det er ikke bare å plukke opp et par. Han bare husker ikke hvor de er.

Ja, også pynte til påske, det har jeg ikke egentlig husket å gjøre, utover en og annen kylling. Men jeg har noen flere. Og ungene
Min plan for dagen er å jobbe frem til kl 12.
Dra og handle det jeg glemte i går.
Dra ut og spise med mannen i kveld.
Deilig nå som eldste har blitt så stor at vi ikke trenger å tenke på barnevakt :)

Min plan for dagen er å jobbe frem til kl 12.
Dra og handle det jeg glemte i går.
Dra ut og spise med mannen i kveld.
Deilig nå som eldste har blitt så stor at vi ikke trenger å tenke på barnevakt :)

Hørtes ut som en fin plan.

Jeg planlegger også å bruke de eldste som barnevakt, men da siden mannen min jobber full dag (nei. Det er ikke lovregulert med halv dag i dag, har han minnet meg på gjennom et par heftige "onsdag er jo halv dag!" runder, så i år husket jeg det av meg selv. De fleste har redusert tid i avtale, hand arbeidsgiver gir ikke mer enn arbeidsmiljøloven krever. Sjarmerende)

Men altså, at ungene skal være alene hjemme mens jeg habdler. I går hadde jeg dem med på handletur, titte og se og prøve og kose oss-tur. Vi dro rundt 11 og satte kursen hjemover rundt 15... Der var den dagen, liksom. I dag skal jeg handle mer effektivt og setter ungene hjemme.

Når jeg og mannen var små fikk vi påskeeggene på påskeaften, så det får barna våre.
Jeg har kjøpt slike ferdig fylte egg på Nille

Det er tradisjonelt lørdag som er dagen.

Vi har egg (i papp) som vi bruker om igjen år etter år. Ferdig fylte utgår både pga "har egg" - delen og at mellomste ikke får laktose-holdig sjokolade i sitt. (og jentene får ikke lakris, og eldste får ikke noe som river løs strengen vi var og strammet på mandag)

Reelt sett, vi har egg vi bruker omigjen år etter år, også har vi 20 andre egg jeg ikke får lov å kaste. Jeg og mannen får egg på jobb hvert år. Ungene har av og til fått egg av andre. Ofte svigerfar. En gang om sommeren. Det toppet seg det året vi døpte yngste på palmesøndag. De to andre fikk vel 5 påskeegg hver det året.... Av div slekt.... Jeg trenger å få lov å kaste!

Hørtes ut som en fin plan.

Jeg planlegger også å bruke de eldste som barnevakt, men da siden mannen min jobber full dag (nei. Det er ikke lovregulert med halv dag i dag, har han minnet meg på gjennom et par heftige "onsdag er jo halv dag!" runder, så i år husket jeg det av meg selv. De fleste har redusert tid i avtale, hand arbeidsgiver gir ikke mer enn arbeidsmiljøloven krever. Sjarmerende)

Men altså, at ungene skal være alene hjemme mens jeg habdler. I går hadde jeg dem med på handletur, titte og se og prøve og kose oss-tur. Vi dro rundt 11 og satte kursen hjemover rundt 15... Der var den dagen, liksom. I dag skal jeg handle mer effektivt og setter ungene hjemme.
Eldste er 15 år, og har brukt han som barnevakt på dagen når det har vært behov for det en stund.
Dette er 3. gang vi bruker han på kvelden hvor han må passe på at frøkna får lagt Lille U når hun skal.
Hun er flinkere til det enn han, men ikke like flink til å passe tiden, og på grunn av diagnose og alder (hun er 10) ønsker vi ikke at hun skal ha hovedansvaret.

Back
Topp