Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tradisjonelt er det påskeaften som er påskeegg - dagen.Vi har kjøpt påskeegg. Og tre pakninger med smurf og gump. Tenker å ta en pakke av hver, så fylle på på kvelden. Når pleier folk å gi påskeegg?
Når jeg og mannen var små fikk vi påskeeggene på påskeaften, så det får barna våre.Vi har kjøpt påskeegg. Og tre pakninger med smurf og gump. Tenker å ta en pakke av hver, så fylle på på kvelden. Når pleier folk å gi påskeegg?
Jeg tenker på det.(ofså fordi jeg et år laget rebus/gåteløp for dem for å finne dem. Og det slo så godt an at de vil ha det igjen og igjen. Og jeg har ikke begynt på den delen enda)
Jeg tenker på det.
Det jeg har gjort tidligere er å lage masse små egg med lapper i som forteller hvor neste er.
Siste peker mot selve eggene.
Brått og plutselig ligger et egg midt på stuegulvet, der er første lappen...
Skjærtorsdag , påskeaften er meningsløst å gi for vår delVi har kjøpt påskeegg. Og tre pakninger med smurf og gump. Tenker å ta en pakke av hver, så fylle på på kvelden. Når pleier folk å gi påskeegg?
Skjærtorsdag , påskeaften er meningsløst å gi for vår del
Gratulerer med 20 år bryllupsdagJIppi, i dag har vi vært gift i 20 år![]()
Tusen takk.Gratulerer med 20 år bryllupsdag![]()
Gratulerer! Leder på oss med noen år, vi passerer 15 til sommeren.JIppi, i dag har vi vært gift i 20 år![]()
Min plan for dagen er å jobbe frem til kl 12.Plan for dagen:
Handletur så jeg er sikker på at vi har brød og melk og middag til de røde dagene. Først en sjekk i kjøleskapet.
En sjekk i garasjen og evt et ekstra stopp på handleturen, kiwi selger ikke skismøring/klister, men det finner jeg et annet sted, om jeg ikke finner det.
Rydde rommet til eldstemann, eller noe sånn. Aka, finne solbrillene hans. Han har solbriller med styrke så det er ikke bare å plukke opp et par. Han bare husker ikke hvor de er.
Ja, også pynte til påske, det har jeg ikke egentlig husket å gjøre, utover en og annen kylling. Men jeg har noen flere. Og ungene
Min plan for dagen er å jobbe frem til kl 12.
Dra og handle det jeg glemte i går.
Dra ut og spise med mannen i kveld.
Deilig nå som eldste har blitt så stor at vi ikke trenger å tenke på barnevakt![]()
Når jeg og mannen var små fikk vi påskeeggene på påskeaften, så det får barna våre.
Jeg har kjøpt slike ferdig fylte egg på Nille
Eldste er 15 år, og har brukt han som barnevakt på dagen når det har vært behov for det en stund.Hørtes ut som en fin plan.
Jeg planlegger også å bruke de eldste som barnevakt, men da siden mannen min jobber full dag (nei. Det er ikke lovregulert med halv dag i dag, har han minnet meg på gjennom et par heftige "onsdag er jo halv dag!" runder, så i år husket jeg det av meg selv. De fleste har redusert tid i avtale, hand arbeidsgiver gir ikke mer enn arbeidsmiljøloven krever. Sjarmerende)
Men altså, at ungene skal være alene hjemme mens jeg habdler. I går hadde jeg dem med på handletur, titte og se og prøve og kose oss-tur. Vi dro rundt 11 og satte kursen hjemover rundt 15... Der var den dagen, liksom. I dag skal jeg handle mer effektivt og setter ungene hjemme.