Apriltråden

Travel uke her også

Spilletimer i dag på de eldste, og fotball på yngste.
I morgen er det korps.
Onsdag er det konsert med kulturskolen for de to eldste.
Torsdag har ungdomsskolen grand Prix
Fredag heldigvis ikke noe. Og så er det påskeferie.

Eldste synes det er i overkant, de to eldste spilte konsert med korpset i går i tillegg, og det er altså han som går på ungdomsskolen

Og så kom det melding om at han må tilbake på skolen i dag fra seks til hans klasse er fersig. En eller annen gang før ni.

Og vi har vært på spilletime hvor læreren mener de bør øve mer før konserten på onsdag. Og det er korps i morgen. Og jeg er matt.

Og jeg må få ham gjennom det. Korps i moegen kan han droppe. Det blir nok delt ut nye noter, men han tåler fint å begynne på det ei uke senere enn de andre.

Rolig uke her, forrige uke hadde jeg avtaler 5/7 dageer( mye venninnetid) denne uken har jeg avtaler kun 3 dager

Vel. Ungen er levert på skolen til seks

På veien kom vi inn på kostyme. Ja, det skulle han egentlig hatt med i dag. Det har han glemt. Skibukse og ullgenser har jeg hørt.

De 13 år gamle kostyme ansvarlige har redigert det til skibukse som ikke er svart. Og strikkagenser, Marius eller noe annet.

Vel, nei. Han har svart skibukse. Vi har en brun som er for liten til ham, men den har ikke seler. Det skal være med seler. Vel. Da blir det svart. De fleste i klassen har... Svart.

Og strikkagenseren, den er kjøpt altså, av den typen med glidelås i halsen, jeg kaller den ullvang. For det har jeg og mannen og jentene, men hans er faktisk av et annet merke, men likt prinsipp. Så jeg omtaler feilaktig alle som det samme. Men. Den er i alle fall mørk turkis /petrol, og ikke en mariusgenser.

Jeg har en Marius dress str 3 mnd og en Marius tunika str ca 5 år, men ikke en Marius genser str 13 år nei. Jeg har en vm i Trondheim 97-genser da, str... Vel, jeg var vel 18, og vi snakker 90-tallet. Så både jeg og min sønn får sikkert plass inni den ;) var ikke mye kroppsnært da. Jeg har tenkt at jeg skulle fått sydd den inn. Det er min tante som har strikket den, mamma har sydd inn sin. Så bi bør kunne gjøre det med min også (mamma og pappa har OL 94, de var like store da som i 97 ja)

Blæææ ja vil spy at mine 2 som deler rom skall krangle hver kveld når de legger seg isteden for at sove. Jammen på tide at renovere de andre rommet. Hadde bare min treige mann begynt renovere det rommet :mad:

Blæææ ja vil spy at mine 2 som deler rom skall krangle hver kveld når de legger seg isteden for at sove. Jammen på tide at renovere de andre rommet. Hadde bare min treige mann begynt renovere det rommet :mad:
Det er så slitsomt med unger som krangler. Mine gjør det hele tiden.

Jeg gleder meg for mye til sommerferien. Jeg har på mange måter allerede i noen mnd hatt fokuset, alt fokuset nesten, vridd inn på campingferien. Det som trolig blir en 3-7 dagers del av juli måned, og kanskje, kanskje en 3 agers tur i pinsa dersom været er bra.

Det er et litt for snevert område, det er lenge til ferien enda. I helga var jeg nesten klar for å sende den årlige meldinga til svigers om "når har dere ferie og når er dere hjemme?" men mannen min vet trolig mer om når HAN har ferie sånn litt uti mai (ny leder og litt omorganisering 1.5 så han vet ikke helt hvilke arbeidsoppgaver han har ansvar for i juli enda) , og jeg bare sjekka når jeg pleier sende den meldingen, så ER det i mai, så jeg kan jo med fordel vente til over påske da i alle fall)

Jeg googler, jeg leser, jeg blogger, jeg har søren meg blogget pakkelisten min for campingtur med telt, bare for å ha den lett tilgjengelig :) Jeg har den nemlig elles av alle steder i et regneark på JOBBpc. (skyldes at jeg ikke har en fungerende privat pc, og det har vært mye hjemmekontor de siste årene, så jeg har nå hatt denne pc'n tilgjengelig, så det o store regnearket mitt med lister for alt mulig ligger på jobb-pc. Vedlikeholdt stort sett på kveldstid hjemme da, borrtsett fra en og annen nedtelling til ferien etc som jeg ser innom fra jobb av og til, og jeg laget altså listen min der i forkant av ferien for et par år siden og har justert den etterhvert. Men nå er jobb pc stadig på kontoret så da er det greit å ha den på nett ;) Men trolig burde jeg skrive den printbar, sånn at jeg har noe å stryke ut på når jeg pakker :)

Jeg funderer på campingstoler. All vurering av elbiler som jeg leser meg gul og blå på 8og rød, den var LEKKER den røde, musemor!) dreiser seg jo i all hovedsak om bagasjerom, frunk, taklast og om vi får plass til campingferien. 1-2 turer på 3-7 dager i året.

under 2 uker av året. Det er 50 uker til i et år, jeg må prøve å ha fokus på LITT annet enn at jeg gleder meg til å dra på campingtur.

Men hvem har i regnearket sitt at det er 60 dager til pinse?

Og kranglene unger, ja.... altså, helga etter 17. mai skal vi på biltur. drøyt 40 min hver vei, kjøre fredag etter skolen og opp igjen søndag. Konfirmasjon på lørdag.

Ungene mine er altså en 6 årig dramaqueen som ikke takler å bli motsagt, korrigert eller å bli satt på plass.
En 11 åring sart sjel som gråter om noen kjefter/kranger/bruker høy stemme
Og en hormonell 13 åring som ikke går av veien for å heve stemmen/frese/korrigere/whatnot.

Det er krevende nok hjemme, hvor de stort sett kn holde seg i ulike deler av huset, men stappet inn i en bil i 8+ timer.... Det kan bli ei heftig helg.

Snakket med de to eldte om det i går, da det kom som et naturlig tema i bilen, og mellomste foreslo giodteri for å holde dem blide, hvorpå eldste påpekte at yngste da blir kvalm, og det er I ALLE FALL ikke kjekt i bilen... Så jeg foreslo at dersom de ikke maser etter hyppigere kjøre-godterier enn jeg deler ut FØR hun sovner, så kan de får mer ETTER hun har sovnet, for ettersom vi kommer til å komme frem rimelig sent, regner jeg med at hun sover deler av turen nedover i alle fall.

Eldste er levert på drama. Pappen er på foreldremøte. Jenta står i dusjen og eldste må bli henta om 40 minutt. Mens jeg sitter her på forum :p . Dagen er snart i mål:p

Da var onsdag her og vi sitter på sykehuset :)
Jenta er helt avslappet:) kommer nok le litt av henne når hun får en drink som vi sier:p hun blir så løye. uken er halves i mål. Og jeg fikk spørsmål om vi ville ha besøk i påsken fra Sverige ( mannens familie) . Ja sa ja så kjekt men hadde nok misoppfattet dag eller uke:p trodde de sko komme i begynnelsen av nest uke men jammen så sier mannen nei de tenkte komme nå på fredag .

God morgen
Ukene flyr , allerede onsdag jo:eek: mandag var det trening, i går var jeg med venninne og i dag skal jeg til ei venninne:)

Operasjon er over og dren er ikke satt in. Pga gjentatt infeksjoner så er vev i trommehinne alt for tynt. Dren blev satt in men sklir like fort ut igjen . Et annet alternativ er gjort men må in igjen om 2-3 månader og evt tett hyll i ører visst de ikke er grodd sammen

Da var det torsdag og det var visst feil
På månedsplan så påskefrukost er idag.
jenta som ble operert igår har spydd 2 ganger inatt. Så hun blir hjemme idag og sikkert imorgen og.

Da var det torsdag og det var visst feil
På månedsplan så påskefrukost er idag.
jenta som ble operert igår har spydd 2 ganger inatt. Så hun blir hjemme idag og sikkert imorgen og.
Masse god bedring til henne

Obs, skoleballet til eldste er I KVELD, ikke i morgen.
Før han løper på skolen, "L*** er skjorten din ren?"
Han kommer med den og sier det ikke er noen flekker på den.
Jeg ser på den, den stinker, og spør han om hvorfor den ikke er lagt på vask.
Så begynner frøkna å klage på vondt i magen, greit hun blir hjemme fra skolen, og jeg tar hjemmekontor.
Jippi, da får jeg vasket skjorten og fått den tørr før i kveld.

Og slik går no dagane :P

Obs, skoleballet til eldste er I KVELD, ikke i morgen.
Før han løper på skolen, "L*** er skjorten din ren?"
Han kommer med den og sier det ikke er noen flekker på den.
Jeg ser på den, den stinker, og spør han om hvorfor den ikke er lagt på vask.
Så begynner frøkna å klage på vondt i magen, greit hun blir hjemme fra skolen, og jeg tar hjemmekontor.
Jippi, da får jeg vasket skjorten og fått den tørr før i kveld.

Og slik går no dagane :p

Sånn går dagene ja. Eldste her har grand prix i dag, og kles-kravet har variert fra dag til dag. Skibukseog strikkagenser begynte det med, skibui\uksa skulel ikke være vart og genseren farget . Vel, slibuksa hans ER svart, men genseren er blå/turkis

Så kom krave om HVITE sokker, for de skal ikke bruke sko (Ja, og hvem ser fargen på sokkene når de har skibukse på?) men skibuksen kunne være svart I går kom det at han og entil i kalssen sak ha GRØNN genser, men det trenger ikke være strikkagenser, det kan være hettegenser. Så, den jeg har på meg nå, sier han, og da blir det sånn. Den burde sikkert vært vasket, men dette er i det minste ikke skoleball, det er ingen som ser så nøye på, eller luker på ham. Det går vel greit.

Han skulle mæte på skolen 10 og kommer hjem når vi tar ham med hjem i kveld. De har brukt det meste av uka på dette og i morgen avspasserer de fra lunsj så da starter påskeferien

Tusen takk . Hun spyr fortsatt, vondt i mage og hode.

Fortsatt god bedring. Er det bivirkninger etter operasjon eller har hun fått omgangssyke på toppen av alt?

Back
Topp