Aprilbarn - vognpose eller dyne?

MammaIApril2015

Flørter med forumet
Førstegangsmamma og 10000 spørsmål!
Hva er best for en aprilbaby - vogn/voksipose eller dyne i vognen?
Tenker ut over sommeren kan det kanskje være godt å brette ner dynen?

Råd tas i mot med takk :D

Bor i Finnmark og skal nok bruke pose en liten stund :-) men hvis du bor lenger sør og våren er kommet hadde jeg gått for dyne

Jeg kommer til å kjøpe dyne, og så bruker jeg heller teppe over om nødvendig. Kjøper pose når høsten kommer ;)
Også førstegangs, så har jo ikke fasiten :p

Jeg har pose fra forrige mann, men jeg regner med at det blir mye dune og lammeskinn i bunnen fra omkring den tiden h*n melder sin ankomst. Men det er vanskelig å forutse en norsk vinter også! Ofte på den tiden av året er det vel kanskje gode tilbud på vognposer siden sesong nærmer seg slutten. Så da kan man jo gjerne ha litt is i magen, og se an hvordan faktisk været er når babyen kommer :)

Jeg venter nr 2, så har alt av utstyr. Men tror det holder med lammeskinn og dyne. Kommer an på gradene sef.
Jeg bor i Krsand, så neppe snø.
Men har jo alt I backup anyway

Lammeskinnpose her! Hele året!

Jeg og ser for meg lammeskinn og dyne! Har lammeskinn klart :) Kjøper nok en dyne, og gjerne en pose hvis jeg kommer over et godt tilbud :) Blir jo vinter igjen også!
Takk for gode råd :D

Til jenta vår som ble født i Mars 2012 hadde vi fleecepose som svigermor sydde, og den kommer vi nok til å bruke denne gangen også. Gjerne bytte over til skinnposen vi har når det blir kaldere til høsten. :)

Bor i Sogn og fjordane.

Med førstemann (som også er født i april) ble det vognpose. De var på tilbud tidlig den våren og innimellom så var det såpass kaldt at vi syntes det var godt å ha voksiposen (bor på østlandet). Tok heller litt mindre klær på han og åpnet den helt opp og hadde et teppe over når det var varmt.

Har vognpose fra førstemann, men er denne babyen som storebror blir det saueskinn og dyne. Brukte bare vognposen noen uker i desember/januar når det var på det kaldeste. Ellers ble det for varmt!

Siste barnet var sommerbarn, og da var det for varmt med vognpose.
Tenker optimistisk, og håper at været er ok helt i slutten av april, når det nærmer seg mai.
Så jeg tenker å bruke lammeskinn og dyne første tiden, og vognposen til høsten.

Til jenta vår som ble født i Mars 2012 hadde vi fleecepose som svigermor sydde, og den kommer vi nok til å bruke denne gangen også. Gjerne bytte over til skinnposen vi har når det blir kaldere til høsten. :)

Bor i Sogn og fjordane.
Spør fordi jeg lurer: blir ikke fleece klamt, for det puster vel ikke? Eller går det bra?
Fleece er jo veldig deilig, så om det ikke blir for varmt er jo det kanksje noe å tenke på ja! :-)

Blir nok lammeskinnspose til det blir for varmt, så over til dyne.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Vi har voksipose fra førstmann. Litt usikkert på hvordan det blir i April, i fjor var april her helt fantastisk! Mens i mai var det ganske surt.

Du trenger sikkert voksipose til høsten/vinteren igjen så er sikkert ikke dumt å kjøpe en. Hvis det er veldig varm kan jo ungen bare ligge med et lags bomullsklær på inni posen. Ellers siden sommeren kommer fort ville jeg ha kjøpt dyne og, så er du jo fullgadert!:)

Jeg kjøpte sommer/vår vognpose. Må nok eventuelt kjøpe en til når vinteren kommer.

Spør fordi jeg lurer: blir ikke fleece klamt, for det puster vel ikke? Eller går det bra?
Fleece er jo veldig deilig, så om det ikke blir for varmt er jo det kanksje noe å tenke på ja! :-)

Det ble ikke klamt som jeg merket, så det var ikke noe problem her. Litt surt og kaldt her på Vestlandet :P

Jeg tenkte å kjøpe en sånn Voksi sommer/høstpose, også kjøpe en ordentlig vinterpose til vinteren igjen. Storesøster på 2 år bruker fortsatt sin når hun sover i barnehagen.

Back
Topp