Angeldust
Betatt av forumet
Så spennende!! Masse lykke tilEgguttak på onsdagNoen som har opplevd å ha væske i livmoren på kontroll, også er den forsvunnet ved egguttak?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende!! Masse lykke tilEgguttak på onsdagNoen som har opplevd å ha væske i livmoren på kontroll, også er den forsvunnet ved egguttak?
Ja det fikk jegWoho, så da fikk du innsett?
Væske i livmor ved uttak skal ikke være noe problem, men ved innsett så bør det ikke være der. (Det kan skape et dårlig miljø for embryoet) De oppdaget væske hos meg da jeg hadde uttak sist og om det fortsatt var der på innsettdagen 3 dager etter så hadde det blitt totalfrys. De sa at mest sannsynlig var det pga stimuleringen og det stemte heldigvis for min del. Ble satt opp til ul-kontroll noen timer før innsett for å sjekkeEgguttak på onsdagNoen som har opplevd å ha væske i livmoren på kontroll, også er den forsvunnet ved egguttak?
Takk!Så bra du rakk det! Her skal det nok holde hardt, mannen har ennå ikke fått politiattesten sin (så irritetende!) så vi får ikke behandlingsplanen utlevert. Så selv hvis jeg får mensen tidsnok, er det lite sannsynlig at jeg får starte nå. Heier på deg![]()
Hvordan har det gått? Rakk du det?Jippii! Nå ser det ut til at vi klarer å snike oss til et fryseforsøk med vårt siste embryo på Riksen før påskestengt likevel. Krysser fingrene for at mens kommer som forventet og at den stramme tidsplanen holder.
Ing-K - 33 - B1 - OUS -FER #2 av ICSI #1 - Cyclogest (og prednisolon fra privat gyn) - Innsett uke 15/16
Tar første fyremadel i morgen, men har tatt klexane fra cd1 da jeg satt Elonva. Jeg syns det to er ganske like AU så nå blir det dobbeltAU ..Til info for andre stimulerende som går på bemfola; opplevde 2 dager på rad at mye av innholdet i sprøyten lakk ut mellom sprøytespiss og sprøyten mens jeg satt injeksjonen. Det er visstnok veldig viktig å bare trykke spissen rett på plass, uten å skru (som en insulinpenn). Jeg vet ikke hvorfor jeg skrudde på den de siste dagene, som også gjorde at den lakk (ironisk nok forsøkte jeg å sørge for at den satt ordentlig fast og tett). Men idag var den helt tett. Kanskje old news for mange av dere, men skriver det allikevel, i tilfelle det er andre som har opplevd det samme. Kjipt å miste deler av innholdet når hver dråpe kjennes å telle
..og så må jeg bare si AU til fyremadel. De som vet, vet![]()
Åhh ja det er vanskelig dette her. Det blir tøffere for hver gang å motivere seg til å holde ut både sprøyter og bivirkninger av medisiner.Gruer meg til ultralydkontroll på mandag.. Er redd det kun er et par follikler denne gangen også (selvom det var fler under sist forsøk så henger jeg meg så opp i de dårligste sykluse).. føler sjansen vår blir dårligere og dårligere for hvert mislykkede forsøk, selvom det på en måte bør være motsatt. Som jeg har skrevet i andre grupper så savner jeg den naive optimismen jeg hadde rundt første forsøk. Alt er så mye tyngre og vanskeligere nå som jeg er så pessimistisk og motløs.
Hvordan går det med dere andre? Er det flere som har startet stimulering ennå?
Off ja det har du helt rett i.. og jeg kjenner meg så godt igjen i sånn du beskriver at du har det nå. Har gått opp over 10kg de siste mnd og er 100% sikker på at det er alle mnd back to back med hormonstimulering. Det er jo egentlig en bagatell oppi alt, men med humørsvingningene og så demotivert jeg til tider føler meg, så gjør det ingenting bedre at jeg føler meg feit og stygg itillegg. Spesielt når jeg har dager hvor jeg føler jeg går igjennom alt dette for ingenting. Da tenker jeg også at jeg burde forstå at kroppen min er for dritt/føkka/dårlig for at dette noen gang skal resultere i barnet vi ønsker oss så sterkt.Åhh ja det er vanskelig dette her. Det blir tøffere for hver gang å motivere seg til å holde ut både sprøyter og bivirkninger av medisiner.
Jeg går ikke på sprøyter nå, men på Letrozol for å sikre god eggløsning før vi skal sette inn embryo fra eggdonasjon. Jeg har en vanvittig hodepine på ene siden av hodet. Jeg tror jeg rabler snart. Jeg føler meg bare feit og fæl og begynner å angre på hele greia nesten. Jeg er sur og stressa. Men innerst inne så vet jeg at dette er ikke egentlig meg. Jeg vil jo dette her. Det er god sjanse for at vi lykkes denne gangen siden det ikke er mine egg vi bruker nå. Det er bare å holde ut og komme seg til innsett. Nå nærmer det seg veldig.
Jeg skal også på ultralyd kontroll på mandag. Kanskje vi blir liggende an ganske så likt nå da? Jeg håper for din del at du får masse masse fine folikler og at du får ut gode modne egg når du skal ha uttak.![]()
Jeg forventer eggløsning sånn onsdag eller torsdag nå uka som kommer og da innsett mandag eller tirsdag uka etter. Litt spent på hva kroppen min gjør nå etter å ha blitt pøsa full av Letrozol. Det har jeg ikke tatt før. Har alltid hatt stabil syklus og har ikke vært noe problem med å få eggløsning selv. Men legen insisterte på å gjøre det sånn. Han mener vi da får optimale forhold av hormoner i kroppen. Kjenner jeg blir sur på legen av alle hormonene.Off ja det har du helt rett i.. og jeg kjenner meg så godt igjen i sånn du beskriver at du har det nå. Har gått opp over 10kg de siste mnd og er 100% sikker på at det er alle mnd back to back med hormonstimulering. Det er jo egentlig en bagatell oppi alt, men med humørsvingningene og så demotivert jeg til tider føler meg, så gjør det ingenting bedre at jeg føler meg feit og stygg itillegg. Spesielt når jeg har dager hvor jeg føler jeg går igjennom alt dette for ingenting. Da tenker jeg også at jeg burde forstå at kroppen min er for dritt/føkka/dårlig for at dette noen gang skal resultere i barnet vi ønsker oss så sterkt.
Heldigvis vet jeg at dette ikke egentlig er "mine" tanker og muligens en idiotisk metode jeg bruker for å beskytte meg selv på.. Jeg vet vel egentlig ikke hva jeg faktisk føler og tenker om dagen. Alt er bare grøt. En grøt som er utgått på dato (pun intended).
Ja da er det mulig vi får innsett ganske liktjeg regner med egguttak ila uka som kommer og innsett i starten av neste uke seinest. (Om det er noe å sette inn)
Når forventer du eggløsning og innsett ca?
Mens kom i går, så nå venter jeg på å få satt opp ultralyd. Så nå må bare eggløsning ikke komme for sent, men siden IVF-stimulering har den konsekvent kommet veldig tidlig. Håper håper!Hvordan har det gått? Rakk du det?![]()
Huff, 2 sånne er heftigTar første fyremadel i morgen, men har tatt klexane fra cd1 da jeg satt Elonva. Jeg syns det to er ganske like AU så nå blir det dobbeltAU ..I feel you! Blir så stakkarslig nå jeg må ta de der drittsprøytene. Pergoveris og de andre pennene er en drøm iforhold syns jeg! Merker de så vidt.
Ja da kan vi ende opp med innsett veldig nært hverandreJeg forventer eggløsning sånn onsdag eller torsdag nå uka som kommer og da innsett mandag eller tirsdag uka etter. Litt spent på hva kroppen min gjør nå etter å ha blitt pøsa full av Letrozol. Det har jeg ikke tatt før. Har alltid hatt stabil syklus og har ikke vært noe problem med å få eggløsning selv. Men legen insisterte på å gjøre det sånn. Han mener vi da får optimale forhold av hormoner i kroppen. Kjenner jeg blir sur på legen av alle hormonene.
Jeg har gått opp 15 kg gjennom hele IVF løpet. Det har vært umulig å få det vekk og jeg vurderer å be fastlege om hjelp hvis vi nå ikke lykkes eller etter å ha eventuelt født barn. Jeg kan ikke fortsette å bare øke i vekt sånn. Jeg har heldigvis et bra blodtrykk og verdier på blodprøver på tross av å nå være i kategorien fedme. Vurderer rett og slett å tigge om å få slankesprøyte. Noe må gjøres.
Da fortsetter jeg å krysse for deg, men satser på at alt faller på plass og du får et vellykket innsett nå før påskeMens kom i går, så nå venter jeg på å få satt opp ultralyd. Så nå må bare eggløsning ikke komme for sent, men siden IVF-stimulering har den konsekvent kommet veldig tidlig. Håper håper!
Takk søte degHuff, 2 sånne er heftigsender styrke!!
Åh så spennende! Perfekt antall follikler da! Og at 9 av de var så jevne lover også veldig bra!Da har jeg vært på ul, og legen fant ca 10eggposer. Ett egg var klart, men resten var på 12-13mm, og trengte naturligvis noen dager til. Så da blir det uttak på tirsdag, og om alt går fint; innsett på fredag om en ukehjelp, nå skjer det!