App vs legen.

Nutte87

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
På appen står det at jeg er 6+4 ut i fra første dag i siste mens, men i følge legen da jeg var der, så er jeg 6+5 :p er bare en dag da, men hva stemmer?

Ja app er en ting. Men skal jeg følge appen eller hva legen har kommet frem til? Vet at apper sier forskjellig :)

Ikke godt å si, men jeg følger appen.
Appen og ul sier det samme her. Mensterminen min er en uke lengre frem enn EL-termin. Er uansett oul som gjelder til slutt:)

Men hun på ul sa termin 29. November, mens appen sier 28. og begge regner etter 40+3.
Lurer på om det kan ha noe med skuddåret å gjøre? :confused:

Jeg bruker appene Gravid&baby og BV Gravid :)

Ville fulgt legen :-)
Legene bruker ofte esnurra fortsatt. Den er 40+2 og gir termin en dag tidligere enn det retningslinjene sier i dag, dermed "tror" legen at du er en dag lenger på vei. Så jeg sier appen ;)

Terminen han kom frem til er den samme som appen :p er bare 6+6 hos han og 6+5 med appen hehe!

Var hos legen i dag. Ifølge hjulet hennes er jeg 6+5, det samme sier kalenderen og BV-appen :-)

Terminen han kom frem til er den samme som appen :p er bare 6+6 hos han og 6+5 med appen hehe!
Det er fordi esnurra er "stilt inn" på 40+2, så hvis legen tar utgangspunkt i terminen (40+3) så vil han få opp at du er en dag lenger enn du egentlig er hvis han bruker esnurra. Litt kronglete forklart. Men du kan jo regne deg fram til hva som er riktig selv. Hvis du er 6+6 hadde du første dag i siste mens 15.mars.;)

Det er fordi esnurra er "stilt inn" på 40+2, så hvis legen tar utgangspunkt i terminen (40+3) så vil han få opp at du er en dag lenger enn du egentlig er hvis han bruker esnurra. Litt kronglete forklart. Men du kan jo regne deg fram til hva som er riktig selv. Hvis du er 6+6 hadde du første dag i siste mens 15.mars.;)

Nei da er det 6+5 som er riktig :)

Bør vel gå etter legens, siden det er det som blir sendt til syjehus, og står i papirene.

Jeg følger bv appen :) og stiller den etter ul, gjorde hvertfall det i fjor :)

Jeg følger legen :) på appen før tul hadde jeg plottet inn mens, da det er dette legen gikk utifra selv om jeg sa jeg viste El pga testing. Å på tul stemte det med el å str på spira, så ble satt tilbake to dager ut fra menstermin :) skal til ny tul i dag å spent på om det fortsatt stemmer. Er så små marginer til å begynne med pga at de vokser så fort fikk jeg vite :)

Back
Topp