App for organsering av barnas klær?

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Pumpkin Bumps 2025
♡Novemberhjerter 2025♡
Jeg er på utkikk etter en app hvor man kan skrive ned (med bilde) hva man har av klær og sko i ulike størrelser :)

Dette er jo barn nr 3, så har mye arveklær i ulike størrelser som pakkes bort, og hender seg jeg kjøper noe på tilbud med tanke på neste sesong, men det kan fort blir glemt, så ender opp å kjøpe dobbelt. Så en app eller noe for å få en oversikt over hva jeg har hadde vært lurt!

Noen som vet av noe sånt?

Sniker! Så lurt! Håper det finnes for det vil jeg og ha

Sniker her og! Hadde vært genialt. Elsker å handle året før på salg. Julevarer, sommervarer :happy:

• Liker
Reactions: HCS
Jeg pleier å skrive en liste i notat appen på mobilen. Der kan man legge til bilder, men tror nok ikke det blir særlig oversiktlig. Så for meg layout som på salgsapper, kunne jo gått an å lage album på mobilen.. :think005 Fins det ikke apper til å holde styr på plagg i garderoben sin, altså egentlig ment for voksne?
Er uansett ikke lett å holde oversikt, jeg glemmer ofte hva vi har innen den aktuelle str skal tas i bruk, også ender jeg opp med utrolig mye av et type plagg :smiley-ashamed004

• Liker
Jeg pleier å skrive en liste i notat appen på mobilen. Der kan man legge til bilder, men tror nok ikke det blir særlig oversiktlig. Så for meg layout som på salgsapper, kunne jo gått an å lage album på mobilen.. :think005 Fins det ikke apper til å holde styr på plagg i garderoben sin, altså egentlig ment for voksne?
Er uansett ikke lett å holde oversikt, jeg glemmer ofte hva vi har innen den aktuelle str skal tas i bruk, også ender jeg opp med utrolig mye av et type plagg :smiley-ashamed004
Hahah! Akkurat samme her. Eller to par gummistøvler osv. og da blir det liksom ikke så god deal å handle på salg likevel :smiley-ashamed005

Hahah! Akkurat samme her. Eller to par gummistøvler osv. og da blir det liksom ikke så god deal å handle på salg likevel :smiley-ashamed005
Jepp, det er denne problemstillingen som gjør at jeg ser etter en løsning :wacky: Og så vet jeg at vi har f.eks. mange støvler, men ikke helt hvilke størrelser, så vet ikke hvor lenge jeg skal lete heller. Har blitt litt dobbelt her og der.

Ser også for meg noe layout som en salgsapp så man kan tagge størrelser, type klær (og evt hvor de er lagret :angelic:)

Får prøve noe av det som finnes for voksne, og se om det fungerer! Notater/ dokument/ excel dokument er jo en mulig løsning om jeg ikke finner noe jeg synes lever opp til det jeg ønsker meg :)

• Omsorg
Jepp, det er denne problemstillingen som gjør at jeg ser etter en løsning :wacky: Og så vet jeg at vi har f.eks. mange støvler, men ikke helt hvilke størrelser, så vet ikke hvor lenge jeg skal lete heller. Har blitt litt dobbelt her og der.

Ser også for meg noe layout som en salgsapp så man kan tagge størrelser, type klær (og evt hvor de er lagret :angelic:)

Får prøve noe av det som finnes for voksne, og se om det fungerer! Notater/ dokument/ excel dokument er jo en mulig løsning om jeg ikke finner noe jeg synes lever opp til det jeg ønsker meg :)
Tusen takk for at du satt ord på noe jeg har tenkt på uansett! Jeg skal definitivt ta tak i dette - for sykt smart :)

Ingen app men jeg bruker regneark i Excel. Har dokumentet i Google Drive og kan dermed redigere det både på tlf gjennom appen og på dataen. Fungerer ypperlig :)

Vedlegg

• IMG_9995.jpeg
    IMG_9995.jpeg
    345,9 KB · Visninger: 27
  • IMG_9996.jpeg
    IMG_9996.jpeg
    560,7 KB · Visninger: 27
  • IMG_9997.jpeg
    IMG_9997.jpeg
    436,1 KB · Visninger: 27
Jeg er på utkikk etter en app hvor man kan skrive ned (med bilde) hva man har av klær og sko i ulike størrelser :)

Dette er jo barn nr 3, så har mye arveklær i ulike størrelser som pakkes bort, og hender seg jeg kjøper noe på tilbud med tanke på neste sesong, men det kan fort blir glemt, så ender opp å kjøpe dobbelt. Så en app eller noe for å få en oversikt over hva jeg har hadde vært lurt!

Noen som vet av noe sånt?
Står ovenfor akkurat den samme problemstillingen selv :dead: har et spenn i størrelser fra str 128 til nyfødt, og vi har vært utrolig heldige og arvet vanvittig mange klær de siste fem årene.
Har ingen gode løsninger enda, men kommer til å følge med her på let etter flere erfaringer fra andre. Kanskje man kan lage skjulte boards/tavler på Pinterest for å ta bilder og legge til alt, men ser for meg at det kan bli mange tavler om man trenger en tavle per kategori.

Ingen app men jeg bruker regneark i Excel. Har dokumentet i Google Drive og kan dermed redigere det både på tlf gjennom appen og på dataen. Fungerer ypperlig :)
Smart! Tror jeg skal prøve meg på denne løsningen selv

Liten oppdatering i søket her:

Nå har jeg prøvd meg litt på en klesapp for voksne kalt Indyx. Jeg så på litt forskjellige, og valgte bare tilslutt en.

Den fungerer ok. Man tar bilde så fjerner de bakgrunnen og man kan legge inn ulik info som merke, størrelse, tilstand, kategori og hashtag. Jeg skulle ønske man kunne legge til/tilpasse egne kategorier for de har ikke akkurat alle jeg ønsker (som vinterstøvler, body, skalljakke osv). Deres kategorier er basert på at de skal «style» antrekk osv, så de er fastsatt. Men de har til gjengjeld «hashtag» system som man kan fritt skrive og legge til plaggene, deretter kan man bare søke og få alle plagg med den taggen. Kan også skrive kommentar som kan være nyttig om det er noen bemerkninger (rift i høyre kne, dårlig vanntetthet osv.)

De har også «collections» hvor du kan lage egendefinerte grupperinger, så tenker å ha typ «vinterklær», «regntøy», «luer» osv, så kan man legge til plaggene man allerede har lagret.

Jeg har bare prøvd det litt med noen nyinnkjøpte klær til mini og litt av det storesøsknene bruker nå. Jeg kommer nok uansett ikke til å gidde å legge til hvert plagg de alle har, men yttertøy, luer, ull/fleece og sko osv. tenker jeg er overkommelig. Mulig jeg vil supplere med et excel skjema hvor jeg skriver antall typ bodyer osv. men blir mindre info.

Nå har jeg vel hatt en slags premium versjon siden jeg lastet den ned. Så det store spørsmålet blir hvor brukbar den er i basis versjonen (for jeg liker den ikke godt nok til å betale 1000kr året for den). Skal oppdatere om noen dager når premium prøvetiden er ute. :)

Back
Topp