Apotekvarer

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Er det noen som har en fin oversikt over hva som må handles fra apoteket?
 
Mine tips fra apoteket:
- engangskluter (tørre) (kosta 10 kr stk på apotek1 sin nettside, ellers er det 6 for 100kr om man er medlem
- purelan brystvortekrem
- otribaby nesesuger
- otribaby sugestykker til nesesugeren
- saltvanndråper
- ferniss baby våtservietter med lokk (til å ha i bilen eventuelt stelleveske dersom du ikke lager våtservietter selv. Er 5 for 100 innan er medlem på apotek 1)
- smokker
- flasker
- brystpumpe
- Paracet (anbefaler å kjøpe senere om det trengs, fordi de vokser fort ut av den minste doseringen, men om apoteket i nærheten stenger tidlig, er det kjekt å ha)
- baby q-tips
- inotyol salve
- talkum
- Tran fra babyen er 4 uke (eventuelt D-vitamin dråper), bedre å begynne med tran for å venne barnet til det.

kommer ikke på noe mer akkurat nå :p
 
Trenger ikke så mye i starten :)

Inotyol og Purelan er det eneste jeg kjøper!
Alt annet ved behov!
 
Listen til Vil ha en baby til er veldig fin og vi har kjøpt mesteparten på listen hennes. :) I tillegg har vi kjøpt:
  • Babyolje (bruker den sammen med tørre engangsservietter dersom bæsjen har størknet og vann ikke er nok, og bruker den i badevannet)
  • Termometer
  • Stellesalve (f.eks. Bepanthen eller Mustela) – disse er også fine hvis det blir tørr hud andre steder enn i bleieområdet
  • Sinksalve – dette er kun fordi vi trengte det til vår første
  • Neglesaks til baby
Med førstemann fulgte jeg rådet om å kjøpe minimalt, og heller kjøpe ved behov, men resultatet ble at mannen kom hjem fra jobb, vi spiste middag, og så måtte han på apoteket hver kveld og kjøpe et eller annet. :p Så denne gangen har jeg bare kjøpt inn alt på forhånd. :)
 
  • Purelan (hvis du skal amme)
  • Bepanthen og inothyl
  • Rompetermometer
  • Neglsaks
  • Paracet stikkpiller (jeg ville heller hatt det i hus og gitt det bort hvis du ikke får bruk for det)
  • Babyolje
  • Saltvannsdråper
  • D-vitamindråper
  • Tørre stellekluter
 
Har kjøpt ca det samme som de andre :)

- bepathen (forebyggende)
- inothyol (sår rumpe)
- purelan (såre bryst)
- saltvannsdråper
- 1 pakke med Paracet
- nesesuger
- neglesaks
- febermåler
- babyolje til bading og vasking av rumpe
- våtservietter og tørrkluter
Resten - typ ammeinnlegg, q-tips, bleier, mild badesåpe osv har jeg fått i de gratispakkene og det selges på vanlig butikk :)
 
Sniker

Inotyol har under halve prisen i Sverige :) tips til dem som har muligheten til å dra dit
 
Back
Topp