Annbefal meg en hunderase

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

ORIGINAL: Maja24

Samojed!!!
Kan ikke si noe anna! Jeg visste ikke helt om jeg ville ha, men sambo synes det var en super hund..
Men vi dro å så på han og da var jo jeg solgt!! Gud så skjønne små bamser!
Han har en helt spesiell personlighet.. han kan snakke! og er helt utrolig selskaps syk og kosete!
Selvfølgelig er det litt arbeid siden det er mye pels.. men det har ingenting å si fordi dette er en helt utrolig hund!
Han kan bære kløv og dra pulk og mennesker... Han bærer alltid med seg alt sitt han trenger på tur! Utrolig sterk!
Han er veldig glad i barn.. slikker jo litt som alle hunder, men hvis barnet blir for mye går han bare unna eller ligger helt stille..han vet at det er småbarn som ikke tåler så mye virker det som..
Han har en utrolig tålmodighet! Bråker ikke mye..boffer litt lavt når det kommer folk eller hvis han leker, aldri ellers..
Å jeg kunne skrevet til krampa tar meg tror jeg! men må bare oppleves!!!!
Vi kommer nok alltid til å ha samojed!! ELSKER HAN!!!

de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]

Men da kan man velge Japansk spisshund da[:)] Den er mindre.. men den er svært lik Samojeden[:)] SAVNER min Japaner[:(]
Han var sååå nydlig

ORIGINAL: Jente09Spire11

har selv sett på nova scotia duck tolling retriever virker som en veldig bra familie hund, trenger mye mosjon og enda mer hode trening.

Jeg har toller, og selv om hun er av den rolige typen vil jeg ikke anbefale toller til de som har bittesmå barn.
Man må ha mye tid til aktivisering og trening. Tispa vår er nå 2,5 år og jeg er sjeleglad for at jeg fikk henne lenge før vi fikk barn.

ORIGINAL: LinnOgMia

Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!

Helt enig [:)]
Vi har rottweiler nå, neste gang blir det en litt mindre hund[:)]

ORIGINAL: BølleBella

Vi fikk ny valp i jula, og dette er rasen for oss! Kommer ALDRI til å bytte rase noengang igjen! 
Valget vårt falt på grosser schweiser sennenhund.

Det er nesten ingen som har den, den er betegnet som barnas beste venn. Det er rett og slett en stor vennlig kjempe
Valpen vår er 12uker og rolig som skjæra på tunet.

Det er ventetid på de da, opptil to år men, neste kull kommer til sommern, og den oppdrettern er bare helt herlig! [:)]

har dere kjøpt hunden ifra oppdretter i hedmark? [:)]

ORIGINAL: turboquattro

har dere kjøpt hunden ifra oppdretter i hedmark? [:)]

Ja, det stemmer [:)]

ORIGINAL: Joyfull

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: Lillezilje

Chihuahua selvfølgelig [:D] Så lenge den kommer fra en skikkelig oppdretter.

Er mange andre fine raser også da :)
er vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
og hører flere sier det også...
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det

Er i grunnen bare en "myte" at små hunder og barn går dårlig sammen. Hvorfor skulle de vel egentlig det? Fordi ungene kan skade den ? Uansett størrelse på hunden så skal jo ikke barn og hund være sammen uten tilsyn. Så da faller jo i grunnen det argumentet bort.

Her fungerer det supert med en klåfingra 2 åring sammen med de små.. og jeg har til og med en valp på 500gram her :)

De fleste jeg kjenner som har chihuahua har også småbarn, og også der fungerer det supert :)
jeg tror ikke det bare er en myte,det er nok realitet i det..ingen røyk uten ild[:D]
klart barna skal vise hensyn uansett størrelse, men det er ikke til å legge sjul på at små hunder er mer skjøre forde,HVIS det skulle skje noe!! de tåler mindre..
har en nabo hvor bikkja brakk beina av å bare hoppe ned fra sofaen liksom[:-][:-][:-]
når jeg kjøpte min pomeranien(før jeg i det heletatt planla barn) så sa jo hun at de egner seg ikke som familiehunder! og det så vi jo,så den er det besteforeldrene mine som har..
går bedre nå mellom bikkja og ungen, men ville ikke hatt de sammen egentlig..

En chihuahua SKAL være kraftig og robust. Tåler og klarer å gå både i skog og fjell. Men er mange utrolig dårlige, tynnbeinte, spinkle representanter av rasen ( resultat av sykt dårlig avl for å tjene mest mulig penger på veskehunder) Så kjøper man en sånn "bambi" chihuahua som jeg liker å kalle dem så får man en hund som ikke tåler noe som helst ja. En chihuahua skal ha en kraftig kropp som en rottweiler, ikke spinkel som en mynde.

Så skal man kjøpe chihuhua, så kjøp fra noen avler for rasens beste, og ikke bare for pengene.

Tror aldri jeg hadde orket en hund i huset som lukter gamle sokker....som noen av rasene gjør:-) heller ikke hund som røytet slik at jeg måtte støvsuge i eningen. Har riesenschnauzer selv er strålende fornøyd sosial inteligent og en arbeidshund til å dra akebrett, sleder , mennesker på ski, bære kløv osv.osv. Rolige store hunder uten lukt av hund og uten hårmengden på gulvet og i sofaer og biler:-)
ORIGINAL: *Frk.Mamma

vi vill ha hund nr to og driver og kikker litt på hva som kan være noe for oss. så kan ikke dere som har hund annbefale en god familiehund da som passer i en aktiv familie?? så kan vi ta en kikk på om det er en rase for oss[:)]

Back
Topp