Ankarsum eller Kenwood ?

Vi har kenwood major. Usikker på hvor gammel den er nå, men begynner å bli noen år. Utrolig fornøyd, lager mest gjærbakst og har egentlig ingenting å utsette på den ifht det :D

Jeg har brukt en Kenwood 900W i snart 15 år. Godt fornøyd, men nå er den snart utslitt. Joda, den hopper litt, men ikke noe problem sånn egnetlig. Nå har jeg kjøpt en 1700W Kenwood. Gleder meg som en unge!

Vi har en kenwood chef xl, med endel ekstrautstyr. Og den er virkelig kjempegod. Vi har hatt den i 4 år og den er mye brukt. Før vi kjøpte denne hadde vi en billig maskin som. var dårlig og lite brukt. med en bedre maskin kunne vi lage mer enn før så bruken endret seg. Det eneste denne maskinen ikke er optimal til er tung gjærbakst, vi ser det sliter på maskinen når vi baker brød. Resultatet blir veldig godt, men maskinen sliter med deigen. Vi har derfor bestemt oss for å kjøpe en ankarsrum i tillegg, fordi vi ikke ønsker å ødelegge kenwood maskinen.
Så altså til å begynne med var kenwood mer enn god nok til vårt bruk, men en god maskin gjorde at vi begynte å lage mer enn før og da savner vi en litt sterkere maskin til vårt bruk.

Jeg har en ankarsrum. Ønsket meg det, etter erfaring med mammas gamle Elektrolux assistent, og etter å ha prøvd et par billigere (1500,- klassen) kjøkkenmaskiner. Kenwood er sikkert bra det og, men ankarsrumen er for meg nesten et symbol på solid kjøkkenmaskin - og jeg føler meg veldig trygg på at den kommer til å hyre i mange år. Veldig fornøyd med min!

Men jeg baker egentlig kun gjærbakst. :)

Hvordan klarte du å ta livet av en kenwood maskin? I min familie har alle den. Har hatt min i noen år og mamma har hatt sin siden 80 tallet. Mamma sin et delvis ødelagt men det er fordi den er løftet i toppen og løfte under som man egentlig skal.

Back
Topp