Angst for SA

Hønemoor1

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
I dag er jeg 4 + 3, men våkner på natten skikkelig svett i frykt for å miste. Gruer meg avogtil til å gå på do og, i tilfelle jeg har masse blod på papiret :( er der andre som har det sånn? Dette er min første, og må si at tanken på SA skremmer meg (var ikke klar over at det var så utbredt før jeg ble gravid og begynte å lese på nett). Jeg skal i samtale med jordmor i morgen, og vet at jeg ikke får gjort noe fra eller til, men er så frustrerende! Et lite hjertesukk fra meg :)
 
Ja, jeg har fullstendig angst i disse dager. Oppdaget MA uke 9+4, fosteret stoppet i uke 5 i september og hadde SA uke 5 i oktober. Er nå i uke 5 og er livredd for at det skal skje igjen! Makter det ikke. Skal heldigvis til tul i uke 6, etter henvisning. Så uansett utfall blir jeg nå fulgt opp. Gruer meg til hver gang jeg skal på do!
Krysser fingrene for at alt går fint for oss [emoji173]
 
Kjenner veldig på dette selv. Kan ikke huske at det har plagd meg så mye tidligere (har 2 stk fra før). Jeg har også opplevd SA, men da skjedde det en ukes tid etter at jeg fant det ut så det gikk forsåvidt greit. Var jo selvfølgelig kjempetrist, men det var både uplanlagt og tidlig i forholdet. Ble gravid allerede innen 3 uker igjen da [emoji85] Resultatet er han ene av mine to [emoji7] Jeg tenker at ting skjer for en grunn og SA skjer som regel fordi barnet ikke er levedyktig, og da er det enklere å fokusere på at det ikke kunne overlevd ute i verden uansett. Prøv å slapp av og nyt tiden istedet. Finn på ting, kom deg ut på tur, gå på besøk. Om du holder deg opptatt så tenker du mindre på å miste og at tiden går så altfor sent [emoji173]
 
Jeg tør ikke å glede meg noe særlig før jeg har fått TUL. Hadde en BO før jeg fikk mini, da hadde jeg også termin i Oktober. Fant det ikke ut før i uke 10+5. Hadde pittelitt mørkerødt blod på papiret, JM sa det var helt vanlig og ikke noe å bekymre seg for, men jeg krevde UL,, det var veldig tungt. Da hadde det ikke vært liv siden uke 4/5, men livmora og morkaka hadde vokst som vanlig.
Ble gravid med mini noen mnd etterpå og fikk veldig god oppfølging med 6-7 UL iløpet av sv.skapet.
 
I dag er jeg 4 + 3, men våkner på natten skikkelig svett i frykt for å miste. Gruer meg avogtil til å gå på do og, i tilfelle jeg har masse blod på papiret :( er der andre som har det sånn? Dette er min første, og må si at tanken på SA skremmer meg (var ikke klar over at det var så utbredt før jeg ble gravid og begynte å lese på nett). Jeg skal i samtale med jordmor i morgen, og vet at jeg ikke får gjort noe fra eller til, men er så frustrerende! Et lite hjertesukk fra meg :)

Jeg har det akkurat samme som deg! Liv redd for å se blod på papiret selv! :eek:
 
Jeg er også kjempenervøs. Er 4+0 i dag. Vi prøvde nesten et år før det klaffet, så er bare så ønsket! Er vel ikke annet å gjøre enn å ta dag for dag. Håper jeg ikke trenger å oppleve det som dere har opplevd. Høres forferdelig tøft ut!
 
I dag er jeg 4 + 3, men våkner på natten skikkelig svett i frykt for å miste. Gruer meg avogtil til å gå på do og, i tilfelle jeg har masse blod på papiret :( er der andre som har det sånn? Dette er min første, og må si at tanken på SA skremmer meg (var ikke klar over at det var så utbredt før jeg ble gravid og begynte å lese på nett). Jeg skal i samtale med jordmor i morgen, og vet at jeg ikke får gjort noe fra eller til, men er så frustrerende! Et lite hjertesukk fra meg :)
Uff, hørtes ikke greit ut å ha det sånn :( jeg er andregangs gravid nå og føler egentlig at jeg har et ganske sunt forhold til det.

Jeg vet det kan skje, og at sjansen er forholdsvis stor før uke 12. Håper jo selvfølgelig veldig på at det vil gå bra, men fokuserer også på å ikke bli helt knust hvis jeg skulle miste.

Mister man var frøet sykt uansett. Da får man prøve igjen <3

Stress og angst er jo ikke bra for kroppen og dermed ikke for frøet <3
 
Uff, hørtes ikke greit ut å ha det sånn :( jeg er andregangs gravid nå og føler egentlig at jeg har et ganske sunt forhold til det.

Jeg vet det kan skje, og at sjansen er forholdsvis stor før uke 12. Håper jo selvfølgelig veldig på at det vil gå bra, men fokuserer også på å ikke bli helt knust hvis jeg skulle miste.

Mister man var frøet sykt uansett. Da får man prøve igjen <3

Stress og angst er jo ikke bra for kroppen og dermed ikke for frøet <3
Prøver å tenke som deg :) Var mye mer stresset ved første graviditet.
 
Uff, hørtes ikke greit ut å ha det sånn :( jeg er andregangs gravid nå og føler egentlig at jeg har et ganske sunt forhold til det.

Jeg vet det kan skje, og at sjansen er forholdsvis stor før uke 12. Håper jo selvfølgelig veldig på at det vil gå bra, men fokuserer også på å ikke bli helt knust hvis jeg skulle miste.

Mister man var frøet sykt uansett. Da får man prøve igjen <3

Stress og angst er jo ikke bra for kroppen og dermed ikke for frøet <3
Et andregangsgravid jeg også, men det skal godt gjøres å ha rolig forhold til det når jeg har mistet to ganger på 6 mnd. Men prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, men redselen sitter godt i dessverre :(
 
Et andregangsgravid jeg også, men det skal godt gjøres å ha rolig forhold til det når jeg har mistet to ganger på 6 mnd. Men prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, men redselen sitter godt i dessverre :(
Ja svaret mitt var til ts, jeg skjønner jo at det blir ekstra vanskelig når man har mistet før. Mener bare at stress og angst er ugunstig uansett. Lykke til! [emoji173]
 
Ja svaret mitt var til ts, jeg skjønner jo at det blir ekstra vanskelig når man har mistet før. Mener bare at stress og angst er ugunstig uansett. Lykke til! [emoji173]
Helt sant det, en får bare ta en dag om gangen :) lykke til du også [emoji173]
 
Jeg er også skikkelig redd.. Jeg har jo nevnt det andre plasser, men jeg har hatt blodspor hver dag i 4 dager nå. Jeg er sikker på at en dag innen nærmeste ukene kommer det til å bryte ut til å være en heftig SA-blødning. :(
 
Er livredd for å miste.. gruer meg også ofte til å gå på do. Første mål nå er å komme forbi uke 5 uten blødning.. det var da jeg hadde første kraftige blødning med tvillingene :( kommer ikke til å roe meg før jeg har vært på UL hvertfall.. sikkert ikke da heller men..

Håper det går bra for oss alle <3
 
Uff, på en måte er det godt å høre at det er andre i min situasjon, selvom jeg på ingen måte unner noen å ha alle disse bekymringene :( jeg føler meg til dels nevrotisk omkring ting jeg kan gjøre og ikke gjøre, så håper samtale med JM i morgen letter ting. Jeg googler alt av kremer, dusjsåper, mat osv for å se om jeg kan spise det selvom jeg er gravid. Jeg ser jo at dette til tider er helt koko, men jeg er så redd for å gjøre feil :eek:
 
Er første gangen jeg er gravid selv.. gått uten pilla i nesten 2 år uten at det har klaffa.. så jeg ser helst at den sitter slik den skal! [emoji28] :D
 
Men dere, husk at blødninger også kan være ufarlige [emoji173]
 
Jeg er også veldig redd for det! Har også mistet før, begynner å bli en stund siden nå.. men tanken streifer meg ofte! Tru jeg skal bestille meg en tidlig UL time, bare for å roe meg litt. Får sikkert henvisning fra lege om jeg vil.
 
Har det akkurat på samme måte. Vi hadde SA i oktober og det var virkelig tungt :eek: Så nå går jeg rundt å er livredd for å miste. Klarer ikke å "glede" meg over den nye spiren enda.
 
Back
Topp