Angrer...

Vi tok det opp med helsesøster. Helsestasjonen har en psykolog vi skal snakke med, men det er over en måned ventetid. Helsesøster virket ikke særlig forståelsesfull og vi føler ikke kemien er rett. Vurderer å bytte.
Ja prøv å få bytta helsesøster. Rett kjemi er veldig viktig!

Ja det vil med tiden gå bedre, men det er en mager trøst nå.

Har dere sjekket babyen for låsninger?
De aller fleste kolikkplager kommer av låsninger i nakke, rygg og bekken, og i nakken går det nerver ned til magesekken. Er det låsninger i denne virvelen vil babyen ha magevondt.


Jeg anbefaler en manuellterapeut eller osteopat.

En lyntest som dere kan gjøre hjemme for å sjekke om det er låsninger:
Når babyen ligger på rygg; ligger hun rett ellr buer hun seg til ene siden sånn at formen hun lager med kroppen ser ut som en banan? Buer hun seg er det låsninger.

Kan hun ha hodet begge veier, eller har hun en favorittside? Favorittside kan tyde på låsninger

Når hun ligger på rygg ; stå bak hodet hennes, bittelitt på ene siden, og snakk til henne. Da skal hun klare å snu hodet til siden og vippe hodet på skrå opp og kikke på deg. Altså at hun strekker halsen opp og ser mot deg. Gjenta på begge sider. Klarer hun ikke snu hodet opp på skrå ellerr ikke legge hodet over på siden er det låsninger i nakken.

Jeg sender dere lykkeønskninger og håper dere kommer dere gjennom dette her. :)
 
Etter at vi startet med minifom har livet bedret seg ubeskrivelig mye. Nå føles det som en evighet siden den gang hun gråt utrøstelig. Jo, hun har sine nedturer. Men det går over. Hun er fremdeles veldig urolig, men det går greit.
Nå sitter far og datter og nyter dagen :)

Igjen vil jeg takke for støtte. Bare det å ha noen å "snakke" til har vært god hjelp. :)
Så godt å høre! Ønsker dere masse lykke til videre! Og du, bra pappa som blåser ut frustrasjonen sin her istedenfor å drukne den i alskens destruktiv drit;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde det også sånn. Ville helst bare gi han bort. Han skrek hele tiden og jeg så bare livet passere. Ting bedret seg med minifom, men ble helt gull etter at vi dro til manuellterapeut. Det er også gratis for barn, så vil anbefalle dere å gjøre det uansett! Nå er han 9 måneder, og jeg kan ikke se for meg et liv uten han. Han ligger og sover og jeg savner turboen min :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg har vært far i litt over fire uker nå. Jeg fikk en nydelig liten prinsesse. Men til tross for hvor liten, søt og uskyldig hun er så angrer jeg.
Hun har kolikk og mor trenger ekstra mye hjelp p.g.a. kronisk sykdom. Forholdet mellom meg og mor er ganske ampert. Vi blir slik når vi er trøtte og slitne. Nå går vi begge rundt og er konstant trøtte og slitne. Stemningen mellom oss gjør det ikke lettere.
Vi har noen små øyeblikk hvor ting er bra mellom oss takket være god avlastnig fra familie. Men selv når vi har det bra sammen kjenner jeg på følelsen av å angre.
Jeg har alltid hatt lyst på 2-3 barn, men nå har jeg lyst på 0 barn.
Vet ikke hvorfor jeg skriver dette egentlig. Kanskje et håp om at noen har vært i samme situasjon og som kan fortelle meg at det kommer til å bli bra til slutt?

Hilsen en fryktelig sliten og trøtt pappa


Det blir bedre!! ♥
 
Jeg har vært far i litt over fire uker nå. Jeg fikk en nydelig liten prinsesse. Men til tross for hvor liten, søt og uskyldig hun er så angrer jeg.
Hun har kolikk og mor trenger ekstra mye hjelp p.g.a. kronisk sykdom. Forholdet mellom meg og mor er ganske ampert. Vi blir slik når vi er trøtte og slitne. Nå går vi begge rundt og er konstant trøtte og slitne. Stemningen mellom oss gjør det ikke lettere.
Vi har noen små øyeblikk hvor ting er bra mellom oss takket være god avlastnig fra familie. Men selv når vi har det bra sammen kjenner jeg på følelsen av å angre.
Jeg har alltid hatt lyst på 2-3 barn, men nå har jeg lyst på 0 barn.
Vet ikke hvorfor jeg skriver dette egentlig. Kanskje et håp om at noen har vært i samme situasjon og som kan fortelle meg at det kommer til å bli bra til slutt?

Hilsen en fryktelig sliten og trøtt pappa

Det blir MYE bedre! Den første tiden ER slitsom og tærer mye på forholdet, da forholdet faktisk blir satt på en skikkelig stor prøve. Klarer dere dere gjennom dette her, så får dere dobbelt så mye tilbake senere. Det er nå det er utrolig viktig å stå sammen, snakk sammen, ikke gi opp, fight for det du vil ha. Det er slik man får det livet man vil ha hvor man sitter gamle sammen på terrassen i hver sin gyngestol. Det er alt for lett å gi opp nå til dags. Ikke gi opp!
 
Hva med manuell terapeut for kolikken?
 
Selv om hun fortsatt er urolig, så er livet mye bedre nå. En kombinasjon av melkefri diet, kiropraktor, minifom og avlastning så ser livet lyst ut. Hun smiler og koser seg hver dag. Litt grining er det, men litt skal det være. Og hun er jo ikke utrøstelig

Tusen takk for støtte :)
 
Følelsene du sitter med er ikke unormalt når man er sliten å trøtt. Et barn som som skriker mye kan bli overveldende til tider, men jeg kan love deg at det blir bedre og bedre:) og når denne vanskelig tiden er over
Kommer dette til å føles som et fjernt minne. Dere har jo så klart en ekstra utfordring når mor er syk, mens jeg må si du virker veldig god og tar godt vare på familien din :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :eek:
 
Back
Topp