~ Angelickas dagbok ~

heia er innom og si at jeg tenker på deg

hvordan går det. jeg har også begynt på blodfortynnende, ikke de beste sprøytene jeg har tatt men det går lærer meg etterhvert hvor de beste plassene å stikke er rundt navlen

masse klemmer til deg

Tro det eller ei, men jeg testet positivt i dag!!!!! Gravid står det, og at jeg er 4-5 uker på vei! Nå håper jeg bare at sykehuset ringer snart, sånn at jeg vet om jeg eventuelt må gå på blodfortynnende. Jeg er totalt i sjokk - tenk - vi klarte dette selv igjen! Dette er både skummelt, skremmende, kjekt, fantastisk - ALT på en gang!

_venter_ skrev:
heia er innom og si at jeg tenker på deg

hvordan går det. jeg har også begynt på blodfortynnende, ikke de beste sprøytene jeg har tatt men det går lærer meg etterhvert hvor de beste plassene å stikke er rundt navlen

masse klemmer til deg

Hei snuppa!

Kjekt å høre fra deg! Håper alt ordner seg til det beste for dere :) Ikke noe godt å stikke i magen nei, men man blir vant med det meste.

STOR klem

Gratulerer masse masse med en hjemmelaget spire til!!

Kjempe gla på deres vegne - men skjønner det er litt blandet etter deres forrige opplevelse.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til Klinikk Hausken. Kansje du kan få blodfortynnende sånn tilfelle frem til blodprøvesvarene kommer.. :-) Jeg fikk Klexane hos Hausken v/ene forsøket mitt..

Blodprøvesvarene er kommet til sykehuset - problemet er bare at legen min der har vært på kurs og diverse. Så jeg aner ikke  om jeg skal gå på blodfortynnende eller hva jeg skal. Nå har hun jeg snakket med gitt beskjed til en annen lege da. Skulle ringe og purre igjen dersom jeg ikke hører noe innen halv 2 i morgen. Snakket med Hausken i dag, og jeg kunne i hvert fall komme på UL og sånt der om jeg ville:)

hva ser jeg  grattis min gode venn

ojoj så bra gratulerer med hjemmelaga mirakel

Tusen takk! Sykehuset ringte i dag, og jeg skal på UL der 05. oktober - så heldigvis ikke lenge til. Da får jeg nok vite veien videre tenker jeg :)

Tusen takk Randålf!

Ja-a. Da har jeg antageligvis fått bekkenløsning, noe som er helt forferdelig, grusomt vondt! Skal til legen kl. 10.40 i dag for å høre hva hun sier. Usj, jeg som har så sinnsykt mye å gjøre på jobb for tiden og da! Ganske rart og, for jeg har aldri hatt dette før i de to andre svangerskapene.

Da har jeg oppdatert første innlegg i dagboken min. Ble så langt det som var, så limte heller det inn i ett annet innlegg på side 1 :)

Da var jeg tilbake fra legen. Lurte jo på om jeg har fått bekkenløsning, men det mente hun at jeg ikke hadde. Hun bøyde og trykket på meg, og det var grusomt vondt på den ene siden av magen! Så nå ville hun ta HCG prøver med to dagers mellomrom.. Æsj, kjenner jeg er kjempebekymret og redd for hva dette er :(

Og så fikk jeg jo utredning av sykehuset tidligere i sommer, og svaret fra blodprøvene jeg tok sist er ikke kommet før nå. Ringte sykehuset forrige uke og fikk beskjed om at jeg hadde fått time hos dem, men de sa ingenting om hvilke svar som forelå. Fikk brev i posten i dag med denne timen, og at de vil ha meg inn på utredning/behandling.

Så nå begynner jeg å bli veldig redd for at det er noe galt med meg nå da, som kan gjøre det vanskelig for meg å beholde denne spiren. Føler at det er litt "nok" nå, og er lei av å være redd, bekymret og lei meg...

Uff, vet nesten ikke hva jeg skal si, jeg..

Ja, dere har fått "nok" nå. Dette nye miraklet i magen din skal klare seg så fint helt til termindatoen - blir jo litt dobbel betydning at du har termin så nærme dagen til Erik. Det SKAL bli noe positivt og fint, en tid til å gledes over det nye barnet samtidig som man hedrer og minnes fine, lille Erik :)

Skjønner godt at du blir litt bekymret når de sier A, men ikke B i brevet. Kanskje du burde ringe og høre litt, og om du evt kan få en time snarlig i og med at du er gravid igjen?

Ønsker deg alt godt, Angelicka :) *klem*

Uff kjære vene Angelicka... Dette trenger selvfølgelig ikke være dårlige nyheter, men skjønner du blir skeptisk når de gjør det på denne måten.. Husk at de har ikke lov til å oppgi prøveresultater på telefonen uansett om det er gode nyheter og...
Kjempeklem fra meg

Åååh, det visste jeg ikke Randålf! Det gjorde meg litt lettere :) Tusen takk for fine ord Skattemamma!

Jeg skal på sykehuset og ta blodprøve 2 for HCG - stigning i morgen, og får vite svaret samme dag heldigvis. Så nå krysser jeg bare fingrene for at alt er ok i morgen!

Timen på sykehuset har jeg fått allerede neste onsdag, så jeg er glad for at jeg slipper å gå og vente altfor lenge på den.

Merker humøret er berg og dalbane, og har angst hver gang jeg går på do, selv om jeg prøver det jeg kan for å tenke positivt. Håper bare inderlig at alt ser bra ut, og at HCGen viser stigning, slik at jeg kan slappe av litt mer før den timen neste onsdag.

Blodprøven fra mandag viste at jeg hadde 1385. Var på sykehuset i dag morges og tok blodprøve nr. 2. Får vite dagens svar en eller annen gang i løpet av dagen.

Er kjempenervøs, for jeg tok en lik blodprøve når jeg var gravid med Leon, og da var HCG i uke 5 2566. Er jo nesten dobbelt så mye!

Skjønner godt du er nervøs..

Men Hcg-nivået varierer fra person til person og svangerskap til svangerskap..
Så har ennå stor tro på deg og spiren din..

Skulle ønske du kunne få et "lett" svangerskap uten komplikasjoner slik at du kan nyte graviditeten og ikke være redd..

Jippi! Fikk netopp beskjed om at blodprøven viser en fin dobling av hcg som tyder på at alt er ok:)

Da kan jeg senke skuldrene frem til tidlig UL neste onsdag!

Ååååh, for en lettelse altså :D

Kjempe koselig å lese at du har hatt en fin økning av hcg! :)
Huske å oppdatere dagboka di til onsdag ;)

Kose deg videre idag kjære deg ;)

Så flott å lese!!! Var helt sikker på at alt så bra ut... :-) Og sier også: Husk å oppdatere etter ultralyden.. :D

Back
Topp