~ Angelickas dagbok ~

ÅÅÅÅÅÅÅ NÅ BLE JEG SKIKKELIG GLAD!!!!

Har ikke sneket i dagboken din på en stund,
for jeg trodde jo du skulle teste først i dag....

Men nå ble jeg skikkelig glad asså!!!
Tenk at det er en liten spire i magen din:)
Den klorer seg fast og kommer til å vokse seg
stor og sterk!!!

Dette har du virkelig fortjent snuppa!!!!

Gratulerer så mye og lykke til i svangerskapet!!!!

STOOOOOR KLEM

ORIGINAL: Jolin

ÅÅÅÅÅÅÅ NÅ BLE JEG SKIKKELIG GLAD!!!!

Har ikke sneket i dagboken din på en stund,
for jeg trodde jo du skulle teste først i dag....

Men nå ble jeg skikkelig glad asså!!!
Tenk at det er en liten spire i magen din:)
Den klorer seg fast og kommer til å vokse seg
stor og sterk!!!

Dette har du virkelig fortjent snuppa!!!!

Gratulerer så mye og lykke til i svangerskapet!!!!

STOOOOOR KLEM

Tusen takk Jolin[:D] Blir en spennende tid fremover; spesielt å se om det blir en eller to[;)]

ORIGINAL: golfersken

Og gratulerer med huskjøp foresten [:D][:D]

Mine råd mot kvalme[:D][:D]: fersken (ikke sesong nå da..), appelsiner, grønne epler, drikke vann og appelsinjuice, og så kjøpte jeg en urtete mot kvalme.. Ikke kastet opp en eneste gang, men hjelper å spise ofte gitt... Når jeg stod opp tidlig var jeg kvalm, om jeg fikk sove litt lenger, var jeg ikke dårlig..[;)] Saltpinner gikk ned på høykant de første 3 mnd også.. hehehehe.. har ikke rørt en pinne siden.. [:D]

Oi! Takk for tips[:D] Her er problemet at jeg våkner av at jeg er så utrolig kvalm da, så får få meg noe kjeks på nattbordet eller noe! Har funnet ut at å spise ofte nok ikke er så dumt nei[8D] 

Men! Jeg har glemt å sende deg en pm jeg! Du vant konkuransen ved å tippe hvor mange innlegg jeg hadde når jeg ble gravid[:D] Kan du sende meg adresse på pm, så kommer en liten overraskelse i posten etterhvert[;)]

Ååååååååå! ANGELICKA!!!!! GRATULERER SÅÅÅÅÅÅ MYEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dette var såå gøy å lese!!!! Noe så fortjent og koselig og jegvetikkehva[:D][:D]!!

Lykke til i svangerskapet! Så satser vi på at han/hun/de kommer på Lillingen sin bursdag! [8D][:D][:D] 

Tusen takk! Smiler bare ved tanken her[:)] Håper den eller de kommer på min bursdag jeg da[;)]

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til desember mnd   

1. DESEMBER: Jobb fra kl. 12 og utover dagen[:)]

2. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Var kvalm i dag morges, og uvel i magen[&:]   

3. DESEMBER: Kontraktsmøte hos eiendomsmegler.

4. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)]  

5. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Hjalp mamma med å flytte. Brukte 12 timer! Sliten jah[&:] Verking i tennene[8|]   

6. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Fikk en svaaaaak strek på billigtest! Verking i tennene.   

7. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Rugedag 10! Fikk en sterkere strek på billigtest, og tok en CB som viste ett blått kryss!   

8. DESEMBER: Streken blir sterkere på testen; kan dette være mulig? Ringte Hausken og fikk time til UL den 2. januar[:)]

9. DESEMBER: Tok en CB-digital og det er visst ingen tvil om at jeg endelig er gravid!!! Var kvalm i dag!

10. DESEMBER: [&o] Mannen reiser ut i Nordsjøen [&o] Morgenkvalme!!! Våkna av at jeg var døkvalm[:'(] Men har funnet ut at det hjelper å spise litt. Må kjøpe meg noe frukt tenker jeg meg[:)]     

11. DESEMBER:   Testedag!!!  Men er jo allerede gravid, så da slipper jeg vel å teste mer enn de 6 testene jeg allerede har tatt[8|] Kaizer var på UL og fikk vite at hun venter tvillinger[:D] Har ikke hatt morgenkvalme i dag[;)]

12. DESEMBER:  Eksamensresultater[:-] Fire uker på vei[:D]

13. DESEMBER: 

14. DESEMBER: 

15. DESEMBER:

16. DESEMBER: 

17. DESEMBER: Overtar det nye huset[:D]

18. DESEMBER:

19. DESEMBER: 5 uker på vei[:D]

20. DESEMBER:

21. DESEMBER:

22. DESEMBER:

23. DESEMBER: Mannen min kommer hjem fra Nordsjøen[:D] Hjertet til bebissen(e) begynner å slå

24. DESEMBER: Skal til søssen og sambo og feire jul med mamma, pappa, stemor og begge søstrene mine[:)]

25. DESEMBER:

26. DESEMBER: 6 uker på vei[:D]

27. DESEMBER: 

28. DESEMBER:

29. DESEMBER:    

30. DESEMBER:     

31. DESEMBER: Nyttårsaften i det nye huset vårt! Vet i hvert fall at bestevenninen min kommer til middag[:)]

6. august -       34 dager  
8. september -  42 dager
19. oktober -    37 dager
24. november - 43 dager
05. januar -      52 dager
26. februar -     88 dager
24. mai -          38 dager ( med p-pillen)
01. juli -           26 dager ( med p-pillen)
27. juli-            28 dager ( med p-pillen)
24. august-       21 dager (negativt IVF-forsøk)
14. september-    9 dager [:-][:-][:-]
23.september -  52 dager (satt i gang tanta med primolut)
14.november - Ble gravid på første fryseforsøk!!!

Iiihihi!! Jeg har fått ømme pupper! Og så kjennes de litt hardere ut i midten enn vanlig. *Tafse meg selv på puppene*[:D]

Jøss så fort du får symptomer!!!!! [:D] Måååå jo være flere enn 1 der inne! [:D] Hihi bare vent til mannen får lyst å tafse litt... Auuuuu nei ikke der!!!! Forsiktig! [8D]

ORIGINAL: Grete71

Jøss så fort du får symptomer!!!!! [:D] Måååå jo være flere enn 1 der inne! [:D] Hihi bare vent til mannen får lyst å tafse litt... Auuuuu nei ikke der!!!! Forsiktig! [8D]

Hahaha[:D]

Lykke til med eksamensresultater i morgen forresten[:D]

ORIGINAL: Amodi

Lykke til med eksamensresultater i morgen forresten[:D]

Uæææh! Ikke si det da! Gruer meg ihjel[8D]

ORIGINAL: AnineT

Masse symptomer ja! =)
Så bra!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Veldig greit egentlig. Må ha følelsen av at jeg er gravid for å tro på det[8D]

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til desember mnd   

1. DESEMBER: Jobb fra kl. 12 og utover dagen[:)]

2. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Var kvalm i dag morges, og uvel i magen[&:]   

3. DESEMBER: Kontraktsmøte hos eiendomsmegler.

4. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)]  

5. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Hjalp mamma med å flytte. Brukte 12 timer! Sliten jah[&:] Verking i tennene[8|]   

6. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Fikk en svaaaaak strek på billigtest! Verking i tennene.   

7. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Rugedag 10! Fikk en sterkere strek på billigtest, og tok en CB som viste ett blått kryss!   

8. DESEMBER: Streken blir sterkere på testen; kan dette være mulig? Ringte Hausken og fikk time til UL den 2. januar[:)]

9. DESEMBER: Tok en CB-digital og det er visst ingen tvil om at jeg endelig er gravid!!! Var kvalm i dag!

10. DESEMBER: [&o] Mannen reiser ut i Nordsjøen [&o] Morgenkvalme!!! Våkna av at jeg var døkvalm[:'(] Men har funnet ut at det hjelper å spise litt. Må kjøpe meg noe frukt tenker jeg meg[:)]     

11. DESEMBER:   Testedag!!!  Men er jo allerede gravid, så da slipper jeg vel å teste mer enn de 6 testene jeg allerede har tatt[8|] Kaizer var på UL og fikk vite at hun venter tvillinger[:D] Har ikke hatt morgenkvalme i dag[;)]

12. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Eksamensresultater[:-] Fire uker på vei[:D] Tanten min kommer på besøk[:)]

13. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] 

14. DESEMBER:  Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Skal til en vennine og spise julekaker[8D] 

15. DESEMBER:

16. DESEMBER: 

17. DESEMBER: Overtar det nye huset[:D]

18. DESEMBER:

19. DESEMBER: 5 uker på vei[:D]

20. DESEMBER:

21. DESEMBER:

22. DESEMBER:

23. DESEMBER: Mannen min kommer hjem fra Nordsjøen[:D] Hjertet til bebissen(e) begynner å slå

24. DESEMBER: Skal til søssen og sambo og feire jul med mamma, pappa, stemor og begge søstrene mine[:)]

25. DESEMBER:

26. DESEMBER: 6 uker på vei[:D]

27. DESEMBER: 

28. DESEMBER:

29. DESEMBER:    

30. DESEMBER:     

31. DESEMBER: Nyttårsaften i det nye huset vårt! Vet i hvert fall at bestevenninen min kommer til middag[:)]

6. august -       34 dager  
8. september -  42 dager
19. oktober -    37 dager
24. november - 43 dager
05. januar -      52 dager
26. februar -     88 dager
24. mai -          38 dager ( med p-pillen)
01. juli -           26 dager ( med p-pillen)
27. juli-            28 dager ( med p-pillen)
24. august-       21 dager (negativt IVF-forsøk)
14. september-    9 dager [:-][:-][:-]
23.september -  52 dager (satt i gang tanta med primolut)
14.november - Ble gravid på første fryseforsøk!!!

Hei!

Jeg las akkurat en artikkel der det sto at en testet mye tidligere positivt om man var gravid med tvillinger[;)] Jeg tenkte sånn på deg jeg da, for du testa vel positivt veldig tidlig? Håper du er så heldig og har dobbel lykke i magen, lykke til[;)]

ORIGINAL: millejenta

Hei!

Jeg las akkurat en artikkel der det sto at en testet mye tidligere positivt om man var gravid med tvillinger[;)] Jeg tenkte sånn på deg jeg da, for du testa vel positivt veldig tidlig? Håper du er så heldig og har dobbel lykke i magen, lykke til[;)]

Oioioi! Jeg testet på rugedag 9 og fikk svakt positivt. Dagen etterpå (4 dager før IKM) fikk jeg blått kryss på CBen med ettermiddagsurin. Er superspent på om det er en eller to der jah[:D]

ORIGINAL: Angelicka24

Hei!

Oioioi! Jeg testet på rugedag 9 og fikk svakt positivt. Dagen etterpå (4 dager før IKM) fikk jeg blått kryss på CBen med ettermiddagsurin. Er superspent på om det er en eller to der jah[:D]

Ja, og det er jo sååå vel fortjent![;)] Er så kjekt å høre når prøvere over lang tid blir gravide![:D] gir liksom litt mer håp til oss som fortsatt prøver![:)] 

Ja, jeg vet hvordan det der er! Har jo prøvd en stund du og nå! Er du i gang med utredning? Og nå så jeg at du er i gang med pergotime ja[:D] Håper pergoen hjelper for deg som med Kaizer da[;)] Det fortjener du virkelig[:D]

I dag er det fredag 12. desember, og du er 4 uker ut i svangerskapet. Det er 36 uker og 2 dager igjen til din termin, søndag 23. august.  

4 uker

Fra 4 uker og 0 dager til 4 uker og 6 dager av svangerskapet.
Lengde: 0,5-1 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken to uker gammelt. Det dannes en strek langs nesten hele ”ryggplaten”, og embryoet blir mer avlangt. Denne streken danner barnets akse. Cellene fra ”ryggplaten” begynner å bli spesialiserte og beveger seg mot plasseringen til de organene de skal danne. Blant annet vandrer celler fra rygglaget gjennom streken og danner et nytt cellelag mellom de to allerede eksisterende lagene i embryoet. Mot slutten av uken har dermed embryoet tre lag med forskjellige oppgaver. Ett skal danne respirasjonsorganene (pusteorganene) og fordøyelsessystemet. Det andre vil danne bein, muskler, vev, kjønnsorganer, nyrer og blodomløp. Og det tredje vil danne hud, hår, hjerne og ryggmarg.

Så spennende dette her! Så "In the womb" på YouTube i går. Virkelig fantastisk

Ja, jeg vet hvordan det der er! Har jo prøvd en stund du og nå! Er du i gang med utredning? Og nå så jeg at du er i gang med pergotime ja[:D] Håper pergoen hjelper for deg som med Kaizer da[;)] Det fortjener du virkelig[:D]

Ja, har tatt dobbel pergokur denne pp...skal teste i morgen da jeg fikk positiv el-test for to uker siden. Viss spiren ikke sitter denne pp skal jeg til gyn igjen den 2.januar...så da får vi se hva om skjer... spiren sitter vel til slutt får vi håpe[:)] 

Masse lykke til i svangerskapet da Angelicka[;)]

Ja, har tatt dobbel pergokur denne pp...skal teste i morgen da jeg fikk positiv el-test for to uker siden. Viss spiren ikke sitter denne pp skal jeg til gyn igjen den 2.januar...så da får vi se hva om skjer... spiren sitter vel til slutt får vi håpe[:)] 

Masse lykke til i svangerskapet da Angelicka[;)]

2. januar skal jeg til UL[;)] Håper du slipper den gyn-timen da!!! Er spent på den testingen din - lykke til med den!

Back
Topp